motor slaat af
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-01-2014 08:37 #1099995
door V700 register
motor slaat af is gemaakt door V700 register
Beste volvo'ers
gisteren mijn 940 aangemeld en de jungfrau rit mee gereden. De auto start op benzine en schakelt zelf over op lpg. Bij het overschakelen gaat het mis. De auto slaat af. Nadat dit 4x is opgetreden geen probleem meer. Dus als de motor warm (warmer) is gaat het zonder problemen. Suggesties wat de oorzaak is. (volvo 940 2.3.polar SV-HS-53,oude volvo van Harm)
groeten Hans
gisteren mijn 940 aangemeld en de jungfrau rit mee gereden. De auto start op benzine en schakelt zelf over op lpg. Bij het overschakelen gaat het mis. De auto slaat af. Nadat dit 4x is opgetreden geen probleem meer. Dus als de motor warm (warmer) is gaat het zonder problemen. Suggesties wat de oorzaak is. (volvo 940 2.3.polar SV-HS-53,oude volvo van Harm)
groeten Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-01-2014 09:14 #1399663
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welke
Welke installatie is het en uit welk bouwjaar is de Volvo?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2014 21:00 #1399919
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb ik ook
Heb ik ook op koude motor. Dan is de slang met gas naar de motor leeg, en duurt het even voor hij oppakt op gas. Op warme motor is het nog niet zo lang geleden dat er gas in stroomde, en zit er nog wat in, pakt hij eerder op op gas. Da;s mijn theorie. Ik geef ook even een paar keer flink gas tijdens het overschakelen, dan pakt hij hem eerder op als de auto even heeft stilgestaan (langer dan een dag).
Hierdoor start hij op warme motor ook iets moeilijker op benzine, dan zit er nog wat gas in het systeem, en loopt hij even op een restje gas en benzine, dan verzuipt hij. Op warme motor start ik dus met het gaspedaal een stukje ingettrapt, dan slaat hij sneller aan.
Lijkt dit op jouw proleem?
Hierdoor start hij op warme motor ook iets moeilijker op benzine, dan zit er nog wat gas in het systeem, en loopt hij even op een restje gas en benzine, dan verzuipt hij. Op warme motor start ik dus met het gaspedaal een stukje ingettrapt, dan slaat hij sneller aan.
Lijkt dit op jouw proleem?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2014 21:15 #1399920
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gaat
Gaat het nu niet over heel verschillende installaties???
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-01-2014 07:30 #1399966
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oh
Oh, jij hebt zeker een veel moderner systeem? Had niet goed gelezen...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2014 23:58 #1400378
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic slecht starten
Beste volvo'ers
het gaat om volvo 940 estate uit 1998 lpi vialle.
ik heb inmiddels, dank een schema van gerben, een overbruggingsrelais geplaatst.
Starten gaat beter maar houdt niet over. Afslaan is minder geworden. Wat opvalt is dat na het aanspringen geen indicator lampje brand. Na een aantal km ligt het lampje op. ik heb het idee dat de motor in een safety modus loopt want de motor loopt rauw. Schakelen van gas naar benzine lukt ook niet goed. Hoewel de indicator van rood naar groen gaat, blijft de auto op benzine lopen. Op benzine loopt de auto prima.
Doot het forum te raadplegen gaan mijn gedachten naar een slecht schakel lg/benzine relais.
Hebben jullie andere voorstellen?
het gaat om volvo 940 estate uit 1998 lpi vialle.
ik heb inmiddels, dank een schema van gerben, een overbruggingsrelais geplaatst.
Starten gaat beter maar houdt niet over. Afslaan is minder geworden. Wat opvalt is dat na het aanspringen geen indicator lampje brand. Na een aantal km ligt het lampje op. ik heb het idee dat de motor in een safety modus loopt want de motor loopt rauw. Schakelen van gas naar benzine lukt ook niet goed. Hoewel de indicator van rood naar groen gaat, blijft de auto op benzine lopen. Op benzine loopt de auto prima.
Doot het forum te raadplegen gaan mijn gedachten naar een slecht schakel lg/benzine relais.
Hebben jullie andere voorstellen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-01-2014 10:34 #1400390
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat
Dat overbrugingsrelais is voor de startmotor? Als je eenmaal zeker weet dat hij op benzine blijft lopen terwijl hij overgeschakeld zou moeten zijn is het onderbreekrelais de boosdoener. Maar hoe weet jij zeker dat bij ook deels op benzine blijft lopen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-01-2014 12:43 #1400402
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic onderbreekrelais
de benzine meter loopt terug.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-01-2014 12:57 #1400404
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Startmotor
Dat is een startmotor overbrugginsrelais.
Dat zal niet gaan helpen bij een op LPG afslaande motor of een motor die op beide brandstoffen draait.
Ik verdenk ook het omschakelrelais. (Benzine/LPG)
Als je denk dat hij op gas loopt, trek dan eens een van de ( benzine ) injector stekkers los. Verandert de motorloop?
En als je start met de omschakelknop ingedrukt ?
Misschien dat het ook helpt om even de zekeringen (vaak bij de accu) van de LPG installatie te vernieuwen
Groeten,
Gerben
Dat zal niet gaan helpen bij een op LPG afslaande motor of een motor die op beide brandstoffen draait.
Ik verdenk ook het omschakelrelais. (Benzine/LPG)
Als je denk dat hij op gas loopt, trek dan eens een van de ( benzine ) injector stekkers los. Verandert de motorloop?
En als je start met de omschakelknop ingedrukt ?
Misschien dat het ook helpt om even de zekeringen (vaak bij de accu) van de LPG installatie te vernieuwen
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-01-2014 13:35 #1400408
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fetisjist
Ik ben een beetje aanduidingsfetisjist, dus vergeef me. Bij Vialli LPi is het een onderbreekrelais en strikt genomen geen omschakelrelais. Het relais regelt alleen het uitschakelen (onderbreken) van de aansturing voor de benzine injectoren en doet het eigenlijke omschakelen niet. Het relais zorgt er niet voor dat het LPG systeem de motor van brandstof gaat voorzien.Dat de benzinemeter zakt wil niet zoveel zeggen. LPi start altijd op benzine (zelfs als je tijdens starten op de omschakelknop drukt, volgens mij werkt die truc alleen bij AMS van Vialle) dus je hebt altijd wat verbruik, zeker als het overgaan naar LPG lang duurt. Het loshalen van de stekkers van de benzine injectoren als de motor op LPG loopt zoals Gerben omschrijft is een test om het met zekerheid vast te stellen.
Moderators: Jerry Stam