745 met LPG verlagen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2013 01:11 #1097095 door V700 register
745 met LPG verlagen. is gemaakt door V700 register
Ik wil binnenkort een gastank in mijn volvo 745 laten bouwen, daarvoor heb ik zwaardere achterveren nodig.
Het liefst zou ik de auto ook meteen een stukje verlagen (voor en achter 30 à 40 mm).
Ik zat te denken aan een setje Lesjöfors 40/40, maar weet niet of die geschikt zijn voor een 745 op LPG.

Bij de meeste verlagingsveren staat geschikt voor een stationwagen en/of voor een sedan met LPG.
De combinatie geschikt voor stationwagen én LPG ben ik tot nu toe nog niet tegengekomen.

Ik ben dus heel benieuwd of er ook extra sterke verlagingsveren bestaan voor een volvo 745/945 op gas.
En of iemand hier ervaring mee heeft.

Groet, Mark.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2013 08:28 #1384034 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo
te lezen heeft niemand hier ervaring mee.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2013 17:35 #1384076 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn ervaring is de slijpschijf erin
ben zelf begonnen destijds met 1 ring voor eraf, achter moet ik nog doen. Procedure is: auto opkrikken, goede veren indrukkers erop, heb er twee per veer op gezet. Daarna de flex erop. netjes afbramen en de verenindrukkers weer losdraaien zodat de veer op zijn plek komt. Lekker wat ML ertussen spuiten voor de roest.
Bij mij kan er zeker 1,5 tot 2 ringen af voor maar ik heb een tdiesel, die staat voor standaard wat hoger. Zou met een ring beginnen met een benzine en kijken of de hoogte je bevalt. Later nog een halve ring kan alsnog, is niet veel werk.
Achter zou ik zeker met een ring beginnen. Hou er rekening mee dat je machine wat strakker gaat veren en dus comfort inleveren maar niet veel, wen je snel aan.
Succes ermee!
Peter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2013 18:27 #1384077 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat moet je dus niet gaan
dat moet je dus niet gaan doen , afslijpen....  tss, goedkoop setje heb je al voor zon 150 euro...
voor verlagen , achter standaard bijv.

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2013 02:49 #1384090 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic veren
Het ligt eraan wat je wil Mark.
Ik heb nu verzwaarde veren achter(met lpg) maar staat hij iets te hoog.Voor heb ik verlagingsveren en dat is prima, niet te laag en niet te hoog.De verlagingsveren voor achter vond ik tè laag(maar mijn kofferbak ligt dan ook nog een vol met van alles en nog wat (zwaar). Niet functioneel dus, vandaar dat ze eronderuit gingen. En helaas heb ik niet nog een paar auto's meer staan waar ik me in voort kan bewegen. De enige is de alleskunner  Je mag de achterste verlagingsveren wel van me overnemen als je interesse hebt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2013 11:49 #1384099 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zweden

Jan-Geert schreef : dat moet je dus niet gaan doen , afslijpen....  tss, goedkoop setje heb je al voor zon 150 euro...
voor verlagen , achter standaard bijv.

Volgens mij doen ze in Zweden niet anders, de slijpschijf erin.
Toegegeven, het is niet de meest ideale optie, maar toch

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2013 12:35 #1384100 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic APK afkeur
als ze bij de apk een gebroken veer zien is het apk afkeur.
een afgeslepen veer is in hun ogen een afgebraamde gebroken veer.
dus ook afkeur(als ze het zien) maar je kan het proberen.
maar wat is het voordeel van verlagen??

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2013 22:59 #1384129 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Ieder voordeel...
Hallo Harm

harm ut fryslan schreef : maar wat is het voordeel van verlagen??

Je kunt harder door de bocht.
Nadeel: Je kunt minder hard over de verkeersdrempels.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2013 00:00 #1384133 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 745 met LPG verlagen

ldoensen schreef : Het ligt eraan wat je wil Mark.
Ik heb nu verzwaarde veren achter(met lpg) maar staat hij iets te hoog.Voor heb ik verlagingsveren en dat is prima, niet te laag en niet te hoog.De verlagingsveren voor achter vond ik tè laag(maar mijn kofferbak ligt dan ook nog een vol met van alles en nog wat

(zwaar). Niet functioneel dus, vandaar dat ze eronderuit gingen. En helaas heb ik niet nog een paar auto's meer staan waar ik me in voort kan bewegen. De enige is de alleskunner  Je mag de achterste verlagingsveren wel van me overnemen als je interesse hebt.

Dat is exact waar ik bang voor was. Gewone verlagingsveren zijn niet berekend op een volle kofferbak en/of een LPG tank. En met versterkte achterveren staat de auto voor veel lager dan achter. En dat is volgens mij ook niet mooi.
Ik vrees dat mijn daily driver ('86 745 B230FT) met verlaagde achterveren en een LPG-tank net zo laag hangt als jouw auto met een volle kofferbak. Maar wellicht maak ik wel gebruik van je aanbod voor een andere auto (745 B204GT zonder LPG ;-).
Het inkorten van verzwaarde veren lijkt een goede optie, maar de opmerking van Harm maakt me een beetje voorzichtig. Hij moet er natuurlijk wel mee door de APK komen.
Wellicht zijn verlagingsveren i.c.m. ingekorte hulpveren een betere optie. Dat is in ieder geval ook een stuk lastiger te zien bij de APK ;-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2013 21:38 #1384273 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Half turbobricks rijdt
idd met ingekorte veren en half zweden, dus het gaat echt wel goed. Als je gewoon netjes doet ziet geen apk meneer of ze gekort zijn. Niet een week voor de apk doen, dus netjes doorslijpen en afbramen, ml er op voor roest en is ok. Voordeel van inkorten is dat je het stapje voor stapje kan doen tot jij het goed vindt. Had zelfde probleem met de diesel voorveren, iets andere poten, zoek daar maar eens de verlaagde veren bij die goede resultaat geven.
Achter heb ik drie jaar geleden oppompdempers gekocht (compressor zat al in de auto) kan je ook nog doen, dus voor 250 / 300 voor oppompschoks en kan je veren achter ring erafslijpen. Je kan dan oppompen bij vracht zoals ik doe en lekker zacht bij toeren, wisselt bij mij ook veel met kinderen vakantie vracht etc.
succes ermee!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC