745 met LPG verlagen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het liefst zou ik de auto ook meteen een stukje verlagen (voor en achter 30 à 40 mm).
Ik zat te denken aan een setje Lesjöfors 40/40, maar weet niet of die geschikt zijn voor een 745 op LPG.
Bij de meeste verlagingsveren staat geschikt voor een stationwagen en/of voor een sedan met LPG.
De combinatie geschikt voor stationwagen én LPG ben ik tot nu toe nog niet tegengekomen.
Ik ben dus heel benieuwd of er ook extra sterke verlagingsveren bestaan voor een volvo 745/945 op gas.
En of iemand hier ervaring mee heeft.
Groet, Mark.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij mij kan er zeker 1,5 tot 2 ringen af voor maar ik heb een tdiesel, die staat voor standaard wat hoger. Zou met een ring beginnen met een benzine en kijken of de hoogte je bevalt. Later nog een halve ring kan alsnog, is niet veel werk.
Achter zou ik zeker met een ring beginnen. Hou er rekening mee dat je machine wat strakker gaat veren en dus comfort inleveren maar niet veel, wen je snel aan.
Succes ermee!
Peter
- V700 register
- Nieuw lid
-
voor verlagen , achter standaard bijv.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Ik heb nu verzwaarde veren achter(met lpg) maar staat hij iets te hoog.Voor heb ik verlagingsveren en dat is prima, niet te laag en niet te hoog.De verlagingsveren voor achter vond ik tè laag(maar mijn kofferbak ligt dan ook nog een vol met van alles en nog wat (zwaar). Niet functioneel dus, vandaar dat ze eronderuit gingen. En helaas heb ik niet nog een paar auto's meer staan waar ik me in voort kan bewegen. De enige is de alleskunner Je mag de achterste verlagingsveren wel van me overnemen als je interesse hebt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens mij doen ze in Zweden niet anders, de slijpschijf erin.Jan-Geert schreef : dat moet je dus niet gaan doen , afslijpen.... tss, goedkoop setje heb je al voor zon 150 euro...
voor verlagen , achter standaard bijv.
Toegegeven, het is niet de meest ideale optie, maar toch
- V700 register
- Nieuw lid
-
een afgeslepen veer is in hun ogen een afgebraamde gebroken veer.
dus ook afkeur(als ze het zien) maar je kan het proberen.
maar wat is het voordeel van verlagen??
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Je kunt harder door de bocht.harm ut fryslan schreef : maar wat is het voordeel van verlagen??
Nadeel: Je kunt minder hard over de verkeersdrempels.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is exact waar ik bang voor was. Gewone verlagingsveren zijn niet berekend op een volle kofferbak en/of een LPG tank. En met versterkte achterveren staat de auto voor veel lager dan achter. En dat is volgens mij ook niet mooi.ldoensen schreef : Het ligt eraan wat je wil Mark.
(zwaar). Niet functioneel dus, vandaar dat ze eronderuit gingen. En helaas heb ik niet nog een paar auto's meer staan waar ik me in voort kan bewegen. De enige is de alleskunner Je mag de achterste verlagingsveren wel van me overnemen als je interesse hebt.
Ik heb nu verzwaarde veren achter(met lpg) maar staat hij iets te hoog.Voor heb ik verlagingsveren en dat is prima, niet te laag en niet te hoog.De verlagingsveren voor achter vond ik tè laag(maar mijn kofferbak ligt dan ook nog een vol met van alles en nog wat
Ik vrees dat mijn daily driver ('86 745 B230FT) met verlaagde achterveren en een LPG-tank net zo laag hangt als jouw auto met een volle kofferbak. Maar wellicht maak ik wel gebruik van je aanbod voor een andere auto (745 B204GT zonder LPG

Het inkorten van verzwaarde veren lijkt een goede optie, maar de opmerking van Harm maakt me een beetje voorzichtig. Hij moet er natuurlijk wel mee door de APK komen.
Wellicht zijn verlagingsveren i.c.m. ingekorte hulpveren een betere optie. Dat is in ieder geval ook een stuk lastiger te zien bij de APK

- V700 register
- Nieuw lid
-
Achter heb ik drie jaar geleden oppompdempers gekocht (compressor zat al in de auto) kan je ook nog doen, dus voor 250 / 300 voor oppompschoks en kan je veren achter ring erafslijpen. Je kan dan oppompen bij vracht zoals ik doe en lekker zacht bij toeren, wisselt bij mij ook veel met kinderen vakantie vracht etc.
succes ermee!