Autogas inbouw in de 940
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2012 19:59 #1095752
door V700 register
Autogas inbouw in de 940 is gemaakt door V700 register
Er is al veel geschreven over LPG inbouw en ik heb bij een aantal draadjes heerlijk zitten mee lurken om te begrijpen wat nu voor mij de beste oplossing zou zijn. Uiteindelijk heb ik een offerte aangevraagd bij Adrie Schouten in Heerenveen. Het was wel 120 km verderop, maar Adrie had een scherpe offerte, goede klantgerichtheid en compleet verhaal. Dus heb ik besloten op die offerte in te gaan. Toen later bleek dat mede verenigingslid Jan Geert mijn LPG installatie ging inbouwen was ik helemaal blij: een Volvo liefhebber die mijn LPG inbouwt, dan zit het helemaal goed!
Nu dat wil ik dan ook even delen hier: de installatie is perfect ingebouwd! Adrie Schouten was zeer flexibel en meedenkend toen ik onverhoopt mijn afspraak moest verplaatsen en bij oplevering gaf Adrie een zeer uitgebreide uitleg. Zo uitgebreid dat ik als niet-motor-techneut goed kon begrijpen wat er onder de motorkap gebeurt met het gas. Al met al een zeer plezierige ervaring, mooie inbouw en het werkt perfect. Een aanrader dus!
Nu dat wil ik dan ook even delen hier: de installatie is perfect ingebouwd! Adrie Schouten was zeer flexibel en meedenkend toen ik onverhoopt mijn afspraak moest verplaatsen en bij oplevering gaf Adrie een zeer uitgebreide uitleg. Zo uitgebreid dat ik als niet-motor-techneut goed kon begrijpen wat er onder de motorkap gebeurt met het gas. Al met al een zeer plezierige ervaring, mooie inbouw en het werkt perfect. Een aanrader dus!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jelle Postma
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2012 21:25 #1375673
door Jelle Postma
Beantwoord door Jelle Postma in topic òok gas in onze 945 ,91 260 dkm
Hi,Peter,
Op 16 aug. de estate gekocht met 247dkm,op 13 nov.gas in laten bouwen bij Schouten met 257dkm,nu 260dkm.Tot nu ook alles naar wens en correct afgewerkt.Op de rekening en mondeling was al aangegeven dat de ontsteking ook niet jofel was.Na 2 dagen dit laten repareren bij onze garage,waarbij ook bleek dat de motor niet goed op temperatuur kwam;dus tevens waterpomp, alle snaren en de thermostaat vervangen.Is alles weer fris en nodig ook om het gassysteem goed te laten functioneren.Ik zoek allen nog een goed adres in het noorden om de hemel te vervangen.Zit nu met punaises vast!Omdat we beiden vrijwel tegelijk de gasinstallatie hebben gekregen is het misscien zinvol om de ervaringen bij te houden en te delen met medeclubleden.
groet Jelle
Op 16 aug. de estate gekocht met 247dkm,op 13 nov.gas in laten bouwen bij Schouten met 257dkm,nu 260dkm.Tot nu ook alles naar wens en correct afgewerkt.Op de rekening en mondeling was al aangegeven dat de ontsteking ook niet jofel was.Na 2 dagen dit laten repareren bij onze garage,waarbij ook bleek dat de motor niet goed op temperatuur kwam;dus tevens waterpomp, alle snaren en de thermostaat vervangen.Is alles weer fris en nodig ook om het gassysteem goed te laten functioneren.Ik zoek allen nog een goed adres in het noorden om de hemel te vervangen.Zit nu met punaises vast!Omdat we beiden vrijwel tegelijk de gasinstallatie hebben gekregen is het misscien zinvol om de ervaringen bij te houden en te delen met medeclubleden.
groet Jelle
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2012 21:29 #1375675
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoi jelle , als ik het goed
hoi jelle , als ik het goed herinner geen schuifdak toch??
idd beide tegelijk ingebouwd bijna , zou eerst in dezelfde week , heb in dezelfde weken nog een grijze estate ingebouwd. Voor de vuller en tank moet je bij mijn collega zijn ik doe alleen de motorset en schakelaar etc.
idd beide tegelijk ingebouwd bijna , zou eerst in dezelfde week , heb in dezelfde weken nog een grijze estate ingebouwd. Voor de vuller en tank moet je bij mijn collega zijn ik doe alleen de motorset en schakelaar etc.
- Jelle Postma
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2012 21:37 #1375677
door Jelle Postma
Beantwoord door Jelle Postma in topic gas en hemeltje
Hi,Jan-Geert,
Het is een oceangreen,kleur 412 en inderdaad geen schuifdak.Zwart leder interieur.Je opmerking over vuller en tank ontgaat me even.Wat bedoel je?
groet Jelle
Het is een oceangreen,kleur 412 en inderdaad geen schuifdak.Zwart leder interieur.Je opmerking over vuller en tank ontgaat me even.Wat bedoel je?
groet Jelle
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2012 22:07 #1375678
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoi jelle heb jouw auto ook
hoi jelle heb jouw auto ook ingebouwd. OMVL vuller en tank doet mijn collega jan. (bij schouten) Hemel zou ik je wel aan kunnen helpen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2012 22:24 #1375681
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die grijze was van mij !
Die grijze was van mij !
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2012 22:40 #1375684
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En over ervaring gesproken,
En over ervaring gesproken, na hoeveel meter schakelt jullie auto na een start met een koude motor over van benzine naar gas? Hebben jullie trouwens zo'n kleppensmeersysteem laten monteren? Ik niet.
Bij mij duurde het omschakelen vrij lang, 5 tot 10 km, na het plaatsen van een nieuwe thermostaat schakelt de auto ('s morgen met koude motor) na 3 km over. Vind ik nog vrij lang duren. Als de auto warm is gaat het schakelen natuurlijk sneller.
Bij mij duurde het omschakelen vrij lang, 5 tot 10 km, na het plaatsen van een nieuwe thermostaat schakelt de auto ('s morgen met koude motor) na 3 km over. Vind ik nog vrij lang duren. Als de auto warm is gaat het schakelen natuurlijk sneller.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2012 00:11 #1375701
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vrij snel
Vandaag viel het overschakelen met koude motor me op, in die zin dat het vrij snel was. Ik zou zeggen na 2 a 3 kilometer. Daarnaast heb ik het gevoel dat de auto op gas iets pittiger is dan op benzine. Maar dat is puur een gevoel tot nu toe, na in totaal pas 500km op gas.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2012 08:52 #1375707
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 60 liter
Kijk, dan heb je al 50 euro minder aan brandstof verbruikt

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2012 10:41 #1375716
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ah, die 2 a 3 km komt dus
Ah, die 2 a 3 km komt dus aardig overeen en zal dus wel normaal zijn bij g3. Ik ben een ouderwetse gasinstallatie gewend (240 met ringverdamper) en die start op gas. Vandaar dat ik mij afvroeg of die 3 km niet wat te veel (van het te dure ) is. Voor de korte ritjes in de stad dus met de 240.
Trouwens als ik de standkachel 15 min van te voren aanzet schakelt de auto op de oprit al over, direct dus. Maar ik weet het verbruik niet van een standkachel en weet dus ook niet of het financieel gunstig uitpakt.
Trouwens als ik de standkachel 15 min van te voren aanzet schakelt de auto op de oprit al over, direct dus. Maar ik weet het verbruik niet van een standkachel en weet dus ook niet of het financieel gunstig uitpakt.
Moderators: Jerry Stam