LPG G3
- Lars Rengersen
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-11-2012 10:37 #1373128
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Verantwoordelijkheid inbouwstation
Het is de verantwoordelijkheid van het inbouw / keurstation om te controleren of G3 afgegeven mag worden. Dit wordt steekproefsgewijs gecontroleerd en hier worden wel eens "vergissingen" in gemaakt.
Om G3 te krijgen moet je auto voldoen aan de 92/12 EU norm en die werd vanaf 23 maart 1994 van kracht (<a href=" eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ....EX:31994L0012:nl:NOT ">bron). Bovendien moet de LPG installatie voor die auto voldoen aan de G3 norm. Dat dit nauw komt, blijkt wel uit www.raadvanstate.nl/uitspraken/zoeken_in...dict_id=D7HkP5cpixc= ">deze uitspraak van de Raad van State
Of een auto wel of niet voldoet aan de norm zit "vastgebakken" aan de typegoedkeuring voor dat model. Dat moet de fabrikant hebben geregeld. Anders zou het misschien nog kunnen via een individuele typegoedkeuring, maar dat is doorgaans een lange en dure route.
Om G3 te krijgen moet je auto voldoen aan de 92/12 EU norm en die werd vanaf 23 maart 1994 van kracht (<a href=" eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ....EX:31994L0012:nl:NOT ">bron). Bovendien moet de LPG installatie voor die auto voldoen aan de G3 norm. Dat dit nauw komt, blijkt wel uit www.raadvanstate.nl/uitspraken/zoeken_in...dict_id=D7HkP5cpixc= ">deze uitspraak van de Raad van State
Of een auto wel of niet voldoet aan de norm zit "vastgebakken" aan de typegoedkeuring voor dat model. Dat moet de fabrikant hebben geregeld. Anders zou het misschien nog kunnen via een individuele typegoedkeuring, maar dat is doorgaans een lange en dure route.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-11-2012 12:09 #1373134
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt
Klopt, van die typekeuring. Zei mijn LPG-inbouwer ook. Toch is 't mij gelukt, met een in NL nooit verkocht type. Omdat de uitstootwaarden klopten.
14-11-2012 13:34 #1373139
door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Alleen uitstootwaarden?
Gekeurd door de RDW?
Of gekeurd door een lokale LPG-inbouwer?
Over wat voor auto gaat het?
Volgens mij is "Omdat de uitstootwaarden klopten" echt niet voldoende en heb je gewoon geluk gehad (en met jou de LPG inbouwer dat hij geen steekproef heeft gehad).
Of gekeurd door een lokale LPG-inbouwer?
Over wat voor auto gaat het?
Volgens mij is "Omdat de uitstootwaarden klopten" echt niet voldoende en heb je gewoon geluk gehad (en met jou de LPG inbouwer dat hij geen steekproef heeft gehad).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-11-2012 17:06 #1373148
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geluk?
De LPG-inbouwer had een G2-verklaring afgegeven. Had een lambda-sonde ingebouwd. Daarna ben ik naar de RDW gegaan. Daar met een keurmeester gesproken die me informeerde over de emissie-waarden die gehaald moeten worden.
Vervolgens kat laten inbouwen en motor goed laten afstellen. Toen weer naar de RDW en hebbes: G3.
Het type auto staat hieronder. GK.
Vervolgens kat laten inbouwen en motor goed laten afstellen. Toen weer naar de RDW en hebbes: G3.
Het type auto staat hieronder. GK.
14-11-2012 21:49 #1373164
door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic 1996-er
Met een 1996-er is dat geen geluk inderdaad, met een 1992-er wel.
Moderators: Jerry Stam