LPG Inhouden
- Fred Schukkink (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-07-2012 23:59 #1363200
door Fred Schukkink (GAST)
Beantwoord door Fred Schukkink (GAST) in topic Vandaag alle rommel op
Vandaag alle rommel op vacuum van de auto gesloopt en afgesloten ( aanzuiging van uitlaatgassen linksom rechtsom )
Geen verbetering.
Voorzichtig met de onsteking gespeeld bij rechtsom gaat de motor direct sneller lopen bij de kleinste beweging, maar geeft geen verbetering bij het inhouden.
IK begin me nu een beetje zorgen te maken, en weet niet meer waar ik moet zoeken.
Vraag: In hoeverre is de luchttoevoer belangrijk, of kan ik daar nog iets veranderen?
Ik heb inmiddels een nieuw luchtfilter geplaatst.
Geen verbetering.
Voorzichtig met de onsteking gespeeld bij rechtsom gaat de motor direct sneller lopen bij de kleinste beweging, maar geeft geen verbetering bij het inhouden.
IK begin me nu een beetje zorgen te maken, en weet niet meer waar ik moet zoeken.
Vraag: In hoeverre is de luchttoevoer belangrijk, of kan ik daar nog iets veranderen?
Ik heb inmiddels een nieuw luchtfilter geplaatst.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-07-2012 09:26 #1363211
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als
Als het op benzine helemaal goed is, zou ik het in LPG specifieke zaken zoeken. Ontsteking en lucht inlaattraject zorgen immers op benzine niet voor problemen.Misschien toch afstelling van de verdamper (via CO gehalte) laten controleren bij de inbouwer (als nazorg) ? Het lijkt mij niet onlogisch dat zoiets na eventjes inlopen nog nagekeken/nagesteld moet worden. Het is een mechanisch systeem dat eventuele afwijkingen na inlopen niet zelfstandig kan corrigeren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-07-2012 09:40 #1363213
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mischien
Mischien een domme opmerking maar is het Gasmengstuk niet te klein? als die te klein is kan hij niet genoeg leveren, dus stap in de auto en ga naar je inbouw station en laat het chekken, zolang je dat niet doet blijf je gissen.
Tom.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-07-2012 09:44 #1363215
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het
Het lijkt mij dat de installatie bij lage belasting (50-80 bij constante snelheid) te weinig levert, en niet zozeer bij hoge belasting ?
- Fred Schukkink (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-07-2012 10:14 #1363220
Beantwoord door Fred Schukkink (GAST) in topic Heb ook de indruk dat hij
Heb ook de indruk dat hij bij lagere snelheden te weinig krijgt.
Heb gisteren in Duitsland nog ff gereden, is hier om de hoek, ( Oldenzaal) en hem dus even hard laten lopen, de naald ging makkelijke en vlot de 160 voorbij, daarna vond ik dat ook wel OK verder rustig doorgereden.
Heb gisteren in Duitsland nog ff gereden, is hier om de hoek, ( Oldenzaal) en hem dus even hard laten lopen, de naald ging makkelijke en vlot de 160 voorbij, daarna vond ik dat ook wel OK verder rustig doorgereden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-07-2012 10:18 #1363221
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ook een b230 a op lpg
hoi daar heb ook zo een gebakje en als mijn co2 waarde onder de 2,5 % (standaard stellen ze alles rond 1 % af ) valt trekt ie niet meer zonder choke .
en op 2,5 % rijd ik al 2 jaar vrolijk rond zonder ook maar 1 probleem :}
als je net als ik een handchoke hebt wel trek die een stukje uit en rijd dan maar een stuk.
zul je zien dat ie dan wel goed loopt .
dus te weinig brandstof .
en check je vacuumrubber of er geen scheurtje in zit dan doet ie het ook !
succes en groet will
en op 2,5 % rijd ik al 2 jaar vrolijk rond zonder ook maar 1 probleem :}
als je net als ik een handchoke hebt wel trek die een stukje uit en rijd dan maar een stuk.
zul je zien dat ie dan wel goed loopt .
dus te weinig brandstof .
en check je vacuumrubber of er geen scheurtje in zit dan doet ie het ook !
succes en groet will
- Fred Schukkink (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-07-2012 23:55 #1363266
Beantwoord door Fred Schukkink (GAST) in topic Bedankt, ik heb dat met de
Bedankt, ik heb dat met de choke ff egprobeerd, helaas geen effect.
Vanmiddag op weg naar m'n werk de stelschroef van het gas verder open gedraaid om te kijken of dat effect heeft, niet dus hij blijft inhouden.
Komt er van de andere kant een flinke vrachtwagen( 80 km gebied) die nagenoeg op het hart van de weg rijd langs me heen, ik dacht dat de motor er even een moment mee ophield alsof hij geen lucht meer kreeg.
Vanavond 23.15 naar huis,.........????????? zonder horten of stoten, als een zonnetje, snap er ff helemaal niets meer van, alsof de avondlucht het antwoord is.
Ben ik natuurlijk mooi klaar mee kan ik alleen s'avonds fijn rijden.
Vanmiddag op weg naar m'n werk de stelschroef van het gas verder open gedraaid om te kijken of dat effect heeft, niet dus hij blijft inhouden.
Komt er van de andere kant een flinke vrachtwagen( 80 km gebied) die nagenoeg op het hart van de weg rijd langs me heen, ik dacht dat de motor er even een moment mee ophield alsof hij geen lucht meer kreeg.
Vanavond 23.15 naar huis,.........????????? zonder horten of stoten, als een zonnetje, snap er ff helemaal niets meer van, alsof de avondlucht het antwoord is.
Ben ik natuurlijk mooi klaar mee kan ik alleen s'avonds fijn rijden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-07-2012 07:41 #1363269
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lijkt
lijkt toch de afstelling van de pierburg .
en welke stelschroef heb je open gedraaid die van de verdamper ?
dit is de juiste wel opletten 1x stationair en 1x co2 of de hoeveelheid schroef op de slang ??
ik zou mijn carbarateur maar even checken (vooral het rubber boven aan de gasschuif) en het hele ding schoonmaken.
luchtfilter ook nog goed in de rand van het huis en of de slang lek of los??
groet will
p.s wel eens aan nachtdiensten gedacht
en welke stelschroef heb je open gedraaid die van de verdamper ?
dit is de juiste wel opletten 1x stationair en 1x co2 of de hoeveelheid schroef op de slang ??
ik zou mijn carbarateur maar even checken (vooral het rubber boven aan de gasschuif) en het hele ding schoonmaken.
luchtfilter ook nog goed in de rand van het huis en of de slang lek of los??
groet will
p.s wel eens aan nachtdiensten gedacht
- Fred Schukkink (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-07-2012 11:22 #1363283
Beantwoord door Fred Schukkink (GAST) in topic Hallo Will,
Dank voor het
Hallo Will,
Dank voor het antwoord,
Ik heb aan de schroeft in de slang gedraaid.
Ik zal op zoek moeten naar een beschrijving van de Pierburg 75CD, heb die nog nooit uit elkaar gehad.
Alles zit goed vast en is gecontroleerd of vernieuwd.
Groet Fred
PS ik zit helaas in 3 ploegen
Dank voor het antwoord,
Ik heb aan de schroeft in de slang gedraaid.
Ik zal op zoek moeten naar een beschrijving van de Pierburg 75CD, heb die nog nooit uit elkaar gehad.
Alles zit goed vast en is gecontroleerd of vernieuwd.
Groet Fred
PS ik zit helaas in 3 ploegen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-07-2012 12:03 #1363284
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog
steeds geen antwoord op het feit of je nog garantie hebt, meestal 2 jaar op een nieuwe gasinstallatie. ga er dan mee terug en laat de boel afstellen.
Het klinkt alsof de "voorverwarming" vanaf je uitlaatspruitstuk naar je luchtfilterbox er nog aan zit. Dit is meestal een aluminium buis en kan dit effect geven.
Bij sommige modellen moet je de keuzeklep in het luchtfilterhuis vast zetten in de koude aanzuig stand.
Ohja, als hij goed op benzine loopt, gewoon van de carburateur afblijven!
Succes.
Het klinkt alsof de "voorverwarming" vanaf je uitlaatspruitstuk naar je luchtfilterbox er nog aan zit. Dit is meestal een aluminium buis en kan dit effect geven.
Bij sommige modellen moet je de keuzeklep in het luchtfilterhuis vast zetten in de koude aanzuig stand.
Ohja, als hij goed op benzine loopt, gewoon van de carburateur afblijven!
Succes.
Moderators: Jerry Stam