LPG Inhouden
- Fred Schukkink (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2012 22:07 #1093561
door Fred Schukkink (GAST)
LPG Inhouden is gemaakt door Fred Schukkink (GAST)
Hallo, Ik ben een beetje aan het eind van m'n latijn.
Mijn Volvo 740GL estate uit 1986 loopt sinds 5000 km op LPG.
Toen het inhouden begon ben ik stap voor stap gaan elimineren.
Bougies nieuw geplaatst
Bougiekabels en bobine kabel nieuw geplaatst
Inlaatspruitstukpakking nieuw geplaatst.
Stationair loopt de auto super +/- 750 toeren
Trekken doet ie netjes, voor een B230A met een pierburg 75CD
Het verbruik is netjes , doorsnee stad / B-wegen / snelweg 1 : 9.2
Alleen constant rijden bij 50 - 80 een rit met zachtjes inhouden en dus onprettig rijden, iets aan het gaspedaal en het is weg maar direct weer terug.
Iemand nog een idee???
Mijn Volvo 740GL estate uit 1986 loopt sinds 5000 km op LPG.
Toen het inhouden begon ben ik stap voor stap gaan elimineren.
Bougies nieuw geplaatst
Bougiekabels en bobine kabel nieuw geplaatst
Inlaatspruitstukpakking nieuw geplaatst.
Stationair loopt de auto super +/- 750 toeren
Trekken doet ie netjes, voor een B230A met een pierburg 75CD
Het verbruik is netjes , doorsnee stad / B-wegen / snelweg 1 : 9.2
Alleen constant rijden bij 50 - 80 een rit met zachtjes inhouden en dus onprettig rijden, iets aan het gaspedaal en het is weg maar direct weer terug.
Iemand nog een idee???
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2012 22:10 #1362873
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kun
Kun je nog op benzine rijden om te testen of het dan ook aanwezig is ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Fred Schukkink (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2012 22:21 #1362879
door Fred Schukkink (GAST)
Beantwoord door Fred Schukkink (GAST) in topic Op benzine rijd ie perfect
Op benzine rijd ie perfect geen op of aanmerkingen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2012 22:28 #1362883
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dom
Ik heb weinig ervaring met LPG op carburateurblokken, dus ik roep maar wat (wat zo maar iets heel doms kan zijn). Kan het niet zijn dat de verdamper wat te zuinig staat (of vervuild/versleten begint te raken), zodat deze bij weinig vacuum (bij constante snelheid van 50-80) de minimale hoeveelheid LPG niet meer lekker levert ? Bij gasgeven (= meer vacuum) wordt de vraag groter en levert de verdamper gemakkelijker de juiste hoeveelheid ?1 op 9.2 lijkt me erg zuinig voor een carb blok met B230A. Ik haal met moeite > 1 op 8.5 met moderne LPG injectie en ouwe-mannen-rijstijl.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Fred Schukkink (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2012 22:34 #1362888
door Fred Schukkink (GAST)
Beantwoord door Fred Schukkink (GAST) in topic De installatie is nieuw
De installatie is nieuw ingebouwd dus daar zal het niet aan liggen.
Heb niet veel ervaring met instellen, er zit een klein schroefje op de pomp , die versnelt het toerental, verder zit er een grote schroef op de slang( uitgaand)
Ik rijd rustig en schakel meestal snel op.
Heb een 5 bak en heb onlangs naar Dusseldorf en terug ( oldenzaal) 1 : 10 gerealiseerd met alleen snelweg.
Heb niet veel ervaring met instellen, er zit een klein schroefje op de pomp , die versnelt het toerental, verder zit er een grote schroef op de slang( uitgaand)
Ik rijd rustig en schakel meestal snel op.
Heb een 5 bak en heb onlangs naar Dusseldorf en terug ( oldenzaal) 1 : 10 gerealiseerd met alleen snelweg.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-07-2012 15:31 #1362963
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic erg arm
Ik rij ook een b230A maar dan met automaat en wordt van 1:8 erg blij staat de CO waarde wel goed deze regel je met die grote schroef in de slang verder open (kloktegen) meer gas. En als de CO erg laag staat, kan het schadelijk zijn voor de kleppen. De waarde weet ik niet uit mijn hoofd maar je moet het meten/afregelen op 3000 toeren. Je kan het proberen door een streepje van een stift op de schroef te zetten stukje verder opdraaien en verder proberen! Je kan altijd terug naar het streepje gaan!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-07-2012 18:33 #1362986
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Eh?
Als ie net is ingebouwd en je klachten krijgt, ga dan niet zelf lopen klooien maar breng hem lekker terug naar de gasinbouwer.
Je hebt vast en zeker garantie.
Zelf klooien kan ervoor zorgen dat je je garantie "void"
Groeten,
Gerben
Je hebt vast en zeker garantie.
Zelf klooien kan ervoor zorgen dat je je garantie "void"
Groeten,
Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Fred Schukkink (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-07-2012 00:11 #1363036
door Fred Schukkink (GAST)
Beantwoord door Fred Schukkink (GAST) in topic Heb vanmiddag een stekker
Heb vanmiddag een stekker ontdekt onder hetstuurbekrachtigings reservoir, alle draden bloot, geen isolatie maar puur koper netjes naast elkaar, wist niet dat die rommel(isolatie) kon oplossen.
Ben bezig om alles opnieuw te isoleren, enig idee of deze kabels ook met ontsteking etc. te maken heeft?
Ben bezig om alles opnieuw te isoleren, enig idee of deze kabels ook met ontsteking etc. te maken heeft?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-07-2012 07:56 #1363054
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waar
Waar zit het reservoir bij jou? Op, aan of bij de linker veerpoot aan bestuurderszijde?
Bedrading kan voor ontsteking zijn, maar ook voor allerlei andere dingen. Kleur van isolatie (waar de nog wel zit) zou helpen. Kun je dat met de schema's vergelijken.
Bedrading kan voor ontsteking zijn, maar ook voor allerlei andere dingen. Kleur van isolatie (waar de nog wel zit) zou helpen. Kun je dat met de schema's vergelijken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Fred Schukkink (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-07-2012 23:50 #1363067
door Fred Schukkink (GAST)
Beantwoord door Fred Schukkink (GAST) in topic Aan de linker kant.Kleuren
Aan de linker kant.
Kleuren Rood, blauw, zwart, geel.....
Heb ze afgetaped, als ik echt tijd heb knip ik de stekker er uit en soldeer de boel door.
Je snapt het al ook de stekker ziet er niet jofel uit en wik niet uit elkaar.
Kleuren Rood, blauw, zwart, geel.....
Heb ze afgetaped, als ik echt tijd heb knip ik de stekker er uit en soldeer de boel door.
Je snapt het al ook de stekker ziet er niet jofel uit en wik niet uit elkaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam