LPG Inhouden

  • Fred Schukkink (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2012 22:07 #1093561 door Fred Schukkink (GAST)
LPG Inhouden is gemaakt door Fred Schukkink (GAST)
Hallo, Ik ben een beetje aan het eind van m'n latijn.
Mijn Volvo 740GL estate uit 1986 loopt sinds 5000 km op LPG.
Toen het inhouden begon ben ik stap voor stap gaan elimineren.
Bougies nieuw geplaatst
Bougiekabels en bobine kabel nieuw geplaatst
Inlaatspruitstukpakking nieuw geplaatst.
Stationair loopt de auto super +/- 750 toeren
Trekken doet ie netjes, voor een B230A met een pierburg 75CD
Het verbruik is netjes , doorsnee stad / B-wegen / snelweg 1 : 9.2
Alleen constant rijden bij 50 - 80 een rit met zachtjes inhouden en dus onprettig rijden, iets aan het gaspedaal en het is weg maar direct weer terug.
Iemand nog een idee???

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2012 22:10 #1362873 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kun
Kun je nog op benzine rijden om te testen of het dan ook aanwezig is ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Fred Schukkink (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2012 22:21 #1362879 door Fred Schukkink (GAST)
Beantwoord door Fred Schukkink (GAST) in topic Op benzine rijd ie perfect
Op benzine rijd ie perfect geen op of aanmerkingen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2012 22:28 #1362883 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dom
Ik heb weinig ervaring met LPG op carburateurblokken, dus ik roep maar wat (wat zo maar iets heel doms kan zijn). Kan het niet zijn dat de verdamper wat te zuinig staat (of vervuild/versleten begint te raken), zodat deze bij weinig vacuum (bij constante snelheid van 50-80) de minimale hoeveelheid LPG niet meer lekker levert ? Bij gasgeven (= meer vacuum) wordt de vraag groter en levert de verdamper gemakkelijker de juiste hoeveelheid ?1 op 9.2 lijkt me erg zuinig voor een carb blok met B230A. Ik haal met moeite > 1 op 8.5 met moderne LPG injectie en ouwe-mannen-rijstijl.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Fred Schukkink (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2012 22:34 #1362888 door Fred Schukkink (GAST)
Beantwoord door Fred Schukkink (GAST) in topic De installatie is nieuw
De installatie is nieuw ingebouwd dus daar zal het niet aan liggen.
Heb niet veel ervaring met instellen, er zit een klein schroefje op de pomp , die versnelt het toerental, verder zit er een grote schroef op de slang( uitgaand)
Ik rijd rustig en schakel meestal snel op.
Heb een 5 bak en heb onlangs naar Dusseldorf en terug ( oldenzaal) 1 : 10 gerealiseerd met alleen snelweg.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2012 15:31 #1362963 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic erg arm
Ik rij ook een b230A maar dan met automaat en wordt van 1:8 erg blij staat de CO waarde wel goed deze regel je met die grote schroef in de slang verder open (kloktegen) meer gas. En als de CO erg laag staat, kan het schadelijk zijn voor de kleppen. De waarde weet ik niet uit mijn hoofd maar je moet het meten/afregelen op 3000 toeren. Je kan het proberen door een streepje van een stift op de schroef te zetten stukje verder opdraaien en verder proberen! Je kan altijd terug naar het streepje gaan!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2012 18:33 #1362986 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Eh?
Als ie net is ingebouwd en je klachten krijgt, ga dan niet zelf lopen klooien maar breng hem lekker terug naar de gasinbouwer.

Je hebt vast en zeker garantie.

Zelf klooien kan ervoor zorgen dat je je garantie "void"

Groeten,
Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Fred Schukkink (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2012 00:11 #1363036 door Fred Schukkink (GAST)
Beantwoord door Fred Schukkink (GAST) in topic Heb vanmiddag een stekker
Heb vanmiddag een stekker ontdekt onder hetstuurbekrachtigings reservoir, alle draden bloot, geen isolatie maar puur koper netjes naast elkaar, wist niet dat die rommel(isolatie) kon oplossen.
Ben bezig om alles opnieuw te isoleren, enig idee of deze kabels ook met ontsteking etc. te maken heeft?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2012 07:56 #1363054 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waar
Waar zit het reservoir bij jou? Op, aan of bij de linker veerpoot  aan bestuurderszijde?
Bedrading kan voor ontsteking zijn, maar ook voor allerlei andere dingen. Kleur van isolatie (waar de nog wel zit) zou helpen. Kun je dat met de schema's vergelijken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Fred Schukkink (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2012 23:50 #1363067 door Fred Schukkink (GAST)
Beantwoord door Fred Schukkink (GAST) in topic Aan de linker kant.Kleuren
Aan de linker kant.
Kleuren Rood, blauw, zwart, geel.....
Heb ze afgetaped, als ik echt tijd heb knip ik de stekker er uit en soldeer de boel door.
Je snapt het al ook de stekker ziet er niet jofel uit en wik niet uit elkaar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD