740 GL Estate: Nieuwe motor + LPG. Wat is de zuinigste en betrouwbaarste combinatie?

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2012 15:14 #1361989 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic B200e
dag dirk
mijn B200E motor in mijn 740 GLE '86 icm lpg doet nu 1:7,25. Nog niet echt zuinig dus

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2012 20:54 #1362006 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic leuk
Leuk! Nu zijn alle motoren opgenoemd! Makkelijk kiezen..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2012 23:01 #1362019 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic We zijn er uit!

v0lv0freak schreef : Leuk! Nu zijn alle motoren opgenoemd! Makkelijk kiezen..


Hahaha!

Inderdaad! Maar vrees niet: ik heb onderhand gekozen en ga voor de B230F. Geen carb meer en een basic injectie met voldoende koppel bij lage toerentallen. Daarnaast is hij meer dan voldoende beschikbaar en simpel in onderhoud.

Nu is het alleen nog de vraag: wie heeft er een jonge B23oF klaarliggen en wie zou me (tegen betaling natuurlijk) willen helpen met het overzetten.

Ga daar maar eens een nieuw draadje over opzetten.

Hartelijk dank allemaal!

Groeten Dirke

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
26-06-2012 01:09 #1362050 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Weet waar je aan begint.
Neem er een van na 1992, een B230FB. Dat zijn de sterkste en er zit bosch 2.4 in.
Gebruik de kabelboom van een 245 van 1993. 2.0 of 2.3 maakt niet uit.
Dat kan je makkelijk aanbouwen op de bestaande draden boom.
Staat hier wel ergens omschreven.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2012 19:45 #1362090 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ook maar een suggestie
Ik zou de 230k laten zitten, de automaat vervangen voor een handbak, gas inbouwen met mengstuk en de extra centen uitgeven voor een vialle verdamper. Doet het nagenoeg altijd en rijd 1 op 10. Achter de vrachtwaggel 1 op 11 maar dat gaat snel vervelen en ik krijg er kramp in mijn been van :-)
Mijn andere auto heeft een OMVL verdamper en dat ding wil niet beter dan 1 op 8. En elke keer bij de keuring moet er weer wat aan afgesteld worden. De Vialle verdamper is nog nooit bijgesteld.
Rob

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2012 21:58 #1362111 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat is het verschil?
Hoi Wytze,
 
Wat is het verschil tussen een B230F en een B230FB?
Groeten Dirke

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2012 23:14 #1362124 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Andere
Andere nokkenas en ECU. FB heeft 131pk (de sterkste non turbo met 8 kleppen en betrouwbare LH injectie), de F iets van 116pk. FB heeft meestal wel EGR, wat het iets complexer kan maken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD