Dampinspuiting ingebouwd

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2012 22:34 #1360476 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Oo

peerke1960 schreef : Ik had erbij dienen te vermelden dat de motor soms afslaat bv bij het stoplicht. Dat is wat lastig.Peter

Daar doelt Henk op John.

Groeten,
Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2012 23:12 #1360479 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Start Stop

peerke1960 schreef :  Ik had erbij dienen te vermelden dat de motor soms afslaat bv bij het stoplicht. Dat is wat lastig.
Groetjes
Peter

Dat is juist heel modern, start stop systeem heet dat................

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2012 23:19 #1360480 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nu
Nu nog zorgen dat hij weer start als je het koppelingspedaal intrapt...@Gerben: Precies, daar reageerde ik op. Bedankt !

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2012 09:53 #1360490 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Peerke heeft het anders toch
Peerke heeft het anders toch echt over afslaan bij het stoplicht hoor ;-)

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2012 17:51 #1360537 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic vreemd
Bij mij zit de verdamper 'onder' de rembekrachtiging, boven de balk(onder het pompje vd CC.De LPG ECU zit tegen de ABS unit boven de accu(Maar lpg unit hoeft er net niet uit als ik de accu er uit zou willen halen).
Die injectors met een starre steun op het inlaatspruitsuk is natuurlijk braswerk(doet me aan iemand hier in Cuijk denken die dat inbouwde..)Daar moeten gewoon van die rubbers tussen met aan beide zijden tapeindjes; De oude Renault 5 had diezelfde dingen aan de linkerdorpel zitten voor bevestiging van de uitlaat. Timen heeft voor mij het beugeltje gelast om die rubbers ertussen maken.
De bedrading valt wel mee. Fatsoenlijk wegwerken kost tijd en dus geld. En aangezien er geen mensen wonen is dat dus niet echt belangrijk, wèl dat het veilig en betrouwbaar zit. Ik weet niet hoe de rest van de bedrading zit maar samen met die ondeugdelijke(lees oncomfortabel) bevestiging, wellicht een punt van aandacht.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2012 18:07 #1360541 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic op lpg starten
Hoi Peter,
ik had niet gezien dat jij het over afslaan bij een stoplicht had sorry.
Maar starten op lpg, ik wil de procedure wel overtypen maar ik weet niet of we wel de zelfde installatie hebben.
Maar dat moet je maar zelf bekijken.
Starten op lpg;Noodwerking
Indien het voertuig niet op benzine start (b.v. door problemen met de benzine pomp, etc.), is het mogelijk om direct op GAS te starten. Om dit te doen, als volgt handelen:· Zet het contact “AAN” en druk de toets in om naar BENZINE te schakelen· Zet het contact “UIT”· zet het contact “AAN” en houd de knop ingedrukt tot de GELE LED “AAN” gaat (ongeveer 5 seconden)· Start de motor nu zonder het contact “UIT” te zetten. Het voertuig start nu direct op GAS· Iedere keer als het contact “UIT” gezet wordt, dient dit herhaald te worden voor een NOODSTART OPGELET!De NOODSTART werking kan alleen plaatsvinden als de schakelaar oplicht bij contact “AAN”.
Groet John

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2012 19:23 #1360550 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic starten op lpg
Dank je John, ga dit een keer uitzoeken die noodstart. Zal dit eerst eens vragen aan Leto. Zullen ze moeten weten denk ik.
Overigens, John, de installatie is echt zuiniger dan die oude verdamper met spruitstuk ( of zoiets). Ik kom op 1 op 8,5/ 1 op 8,8. Ik rij wel als oude van dagen op zondag tijdens kerkenpad ..........
Een stopsysteem, ja dat is het ;).
Wat betreft die beugel, zal er een naar kijken. Volgens mij is dit bij mij ook niet gedemd. Mmmm zo hoor je nog eens wat.( en straks wat minder....)
Groetjes

Peter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2012 19:32 #1360551 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic beugel is wel gedempd
Even gekeken en de beugel is gedempd, daar valt geen winst te behalen qua geluid. Wel rustig op straat tijdens zo tijdens het voetballen.....
peter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2012 20:42 #1360559 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Plaats van de verdamper
kan je daar, beste Leon, en van de lpg ecu een foto maken zodat het duidelijk is hoe je het hebt zitten.
Ik wil het ook wel anders, want de accu er uit en de hele boel uitbouwen is ook niks, maar zie op dit moment ook niet hoe het anders zou kunnen.
Groet John

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2012 21:05 #1360564 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic plek van de apparatuur
Ik heb nog eens kritisch gekeken naar de plek waar alles is vastgezet en ik ben er eigenlijk niet weg van.
Volgende week ga ik er werk van maken dat ik het op een andere plek wil hebben want als de accu eruit moet moet alles worden losgeschroefd.
De boorspanen liggen zelfs nog op het blok en andere plekken dit kan dus ook niet, ze moeten hun troep wel opruimen het is geen werkplaats maar een motorruimte.
Er komt nog hier op de site wat er uit gaat komen.
Groet John

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC