Dampinspuiting ingebouwd

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2012 22:34 #1093191 door V700 register
Dampinspuiting ingebouwd is gemaakt door V700 register
Hoi volvofielen,
Vandaag bij Vogels in Son mijn 940 opgehaald de nieuwe lpg installatie zit er in.
Damp ingespoten ziet er prima uit en rijd prima.
Ik moet nog wel kijken en ervaren of het beter of in ieder geval anders is dan vloeistof ingespoten.
Heeft al 1 voordeeltje, je kan de wagen ook, via een kleine procedure, op lpg starten als het op benzine niet gaat door een storing of als de benzine op is.
Er was wel weinig ruimte om het installatietje kwijt te kunnen.
Er was alleen genoeg plaats boven de accu, als de accu er uit moet m,oet het even worden losgeschroeft.
Het heeft een eigen tankinhoud meter, dus de benzine meter is alleen nog voor benzine.
Groet John

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2012 22:38 #1360388 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik ken het systeem , bouw
ik ken het systeem , bouw dagelijks installaties in. Is een systeem van vogels of niet.
Heb vorige maand mijn 960 3.0 voorzien van een nieuwe lpg installatie. ik heb er landi renzo omegas ingezet. Rijd super veel beter dan de installatie met mengstuk. Hij loopt stationair op benzine zodat je de injectoren niet hoort. Ook heb ik bij warme motor direct start op LPG dit valt allemaal in te stellen :D Ook inleren is erg belangrijk en tijdrovend ;)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2012 23:22 #1360389 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens mij heb ik dezelfde
Dag John,
Na mijn perikelen met de mbc en de verdamper heb ik de boel laten ombouwen naar een dampgas met inhjectie bij Leto te wijchen. Volgens mij dezelfde die jij nu bezit. Zie mijn draadje hierover. Tot op heden tot mijn tevredenheid. Het loopt allemaal als een naaimachien al maken de injectoren wel een zodanige herrie dat de vergelijking met een stoommachine eerder op zijn plaats is. ach het heeft wel wat. De loop van de motor is prettig, het zagen bij de stationaire gang is voorbij en.... minder lpg verbruik ( lijkt het). het enige is dat de motor bij stationair lopen inhoudt wanneer de airco aanslaat. Daar laat ik volgende week naar kijken. Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen. M'n mbc zit er nog in en staat in overleg met leto op een conservatieve 0,4 bar.
Met groeten

Peter Gillis

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2012 09:18 #1360408 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gaat
gaat dat wel goed, met al die kale draden onder de motorkap?
Ik vind het vrij slordig afgewerkt zo op het oog ....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2012 10:51 #1360423 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat de motor wat inhoudt
Dat de motor wat inhoudt wanneer de airco aanslaat is vrij normaal. De aircopomp belast de motor toch wel aardig hoor. Bij stationair merk je dat extra, maar tijdens het rijden kun je het ook al merken.
Ik weet niet in welke mate je het voelt natuurlijk, maar dat je een ophouding voelt is wel redelijk gebruikelijk, mits binnen de perken natuurlijk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2012 13:00 #1360437 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic herrie
Bij de mijne idem dito. Volgens de inbouwer van de (Landi) installatie fungeert het motorblok als een soort klankkast. Hij heeft er silent blocks tussen gezet, dat scheelt behoorlijk in het lawaai.
Groet,
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2012 18:55 #1360458 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic inhouden
Yep, een airco trekt vermogen. Ik had erbij dienen te vermelden dat de motor soms afslaat bv bij het stoplicht. Dat is wat lastig.
Dat idee van die silent en nogwat is een aardige. M'n volvo heeft op dit moment nog een nick name: de specht.
En John, ik wist niet dat ik op lpg kan starten. Leuk, hoe werkt dat ?

Groetjes

Peter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2012 18:58 #1360459 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 3 antwoorden
Peter die stoommachiene heb ik helemaal niet, ik hoor geen verschil met benzine. Mijn vrouw en ik genieten van het heerlijke rijden van mijn 940 limousine. Ik heb als leen auto een opel koekblik gehad wat was ik blij daar niet meer in te moeten.
Jeroen het zit allemaal goed vast en dus verwacht ik geen problemen, ik geef toe dat het geen schoonheidsprijs verdiend maar ze doen het ook voor een niet te gekke prijs en in 2 dagen. Afgezien van de bedrading de apparatuur zit keurig en goed vast.
Inhouden is inderdaad normaal want stationair heeft de motor natuurlijk niet veel kracht en de airco pomp vraagt wel wat.
Groet John

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2012 22:24 #1360474 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch
Toch, afslaan zou niet moeten als de airco compressor bijspringt. Ik denk een smerige CIS klep of een onjuiste afstelling van gasklep/gasklep positieschakelaar.Het is mi niet erg als je de losse aders in een kabelboom kunt zien. Belangrijk is dat de bekabeling goed vast zit, dus de stekkers niet worden belast door het gewicht van of trekken aan de kabel en/of tegen scherpe randen kan schuren. Kabelbomen van andere LPG installatie (zoals mijn Vialle LPi) liggen er ongeveer ook zo bij.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2012 22:30 #1360475 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic van afslaan
werd niet gesproken hoor Henk.
Greot John

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC