LPG overzetten

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2012 23:43 #1349089 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic keuze maken
Ik ga maar 'ns rustig op zoek naar iets leuks...ik ben bekend met beide typen brandstof, heb een V70 2.5 TDI gereden, fenomenaal sterk blok, en diverse 940 gehad op lpg. Ik weet dat je het met een dieseltje eerst rustig aan moet doen, meestal toch wel zo'n 20 km voordat ik toch wat meer gas durf te geven en later opschakel. Best lastig als je dicht bij de snelweg woont maar het vergt discipline.
Ik maak dagelijks lange afstanden, voor een diesel uitermate geschikt, veel power bij relatief weinig toeren. Maar op LPG draait het ook prima, moeiteloos met diverse auto's richting de 7 ton gedraaid.
Groet,
René

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2012 08:52 #1349110 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dampgas en dampgas

reda schreef : Ok bedankt voor je antwoord. Ik ben benieuwd waarom het niet gaat, zijn er leden die een rondrijden met een dampgasinstallatie op hun turbo of is het een broodje aap verhaal?

Het verschil zit in dampgasinjectie met injectoren die het dampgas inspuiten (en een verdamper om van vloeibaar LPG dampgas te maken) of dampgasinstallaties met ringmixer/gasmengstuk (ook met verdamper). Een non-turbomotor heeft alleen onderdruk, een turbometer heeft onder- en bovendruk tov de buitenlucht. Kan me voorstellen dat niet elke LPG installatie met ringmixer dat goed kan compenseren. Backfire met een turbo wil je liever ook niet lijkt me (slecht voor je turbo). Met dampgasinjectiesystemen is een backfire praktisch uitgesloten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC