LPG overzetten

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2012 20:25 #1091555 door V700 register
LPG overzetten is gemaakt door V700 register
Beste forumleden,
Soms heb je van die momenten dat er iets op je pad komt waar je in principe niet zo lang over na hoeft te denken, maar is het verstandig?
Ik krijg via een kennis een 940 2.0 GL Turbo uit '93 aangeboden. De auto heeft niet op LPG gelopen. Gezien de kilometrage die ik jaarlijks maak zit ik te denken om mijn LPG installatie uit mijn 740 (230K), over te zetten in deze 940. Is dit wijsheid, wat moet er qua gas-installatie gewijzigd worden wil het passen in de 940?
De 740 wil ik als hobby project behouden en vervolmaken.
Graag suggesties en tips
Groet,
René

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2012 20:31 #1349052 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vreemd
Je b230k is zo te zien een belastingvrije , dus waarom zou je daar de lpg uithalen en dan op benzine gaan rijden .
En je LPg installatie uit je B230k is met een verdamper .
Ook zal je met je overzetten LPG installatie op je 940 ook langs de RDW moeten en als je LPG tank al te oud(dacht max 10jaar) is, kan je de goedkeur vergeten.
Dan kan je beter een nieuwe lpg installatioe in je 940 laten zetten , kost wel iets meer dan de lpg installatie uit je b230k

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2012 20:48 #1349055 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt inderdaad fred, hij is
Klopt inderdaad fred, hij is belastingvrij maar door mijn vele km's ben ik van plan om mijn 740 te koesteren en er een werkpaard naast te hebben. Qua km's ga ik met de 740 naar nihil, rondje om de kerk zeg maar. Voor de overige 50 dkm per jaar wil ik dus met een andere volvo gaan doen. De installatie is z.g.a.n dat zal geen probleem zijn voor het RDW.
Mijn vraag is of het verstandig is om te doen om een bestaande installatie over te zetten in een 940 die mij te koop wordt aangeboden. En wat komt aan onderdelen bij en wat zijn de kosten.
Groet,
René

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2012 21:04 #1349058 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verdamper
verdamperinstallatie gaat niet op een turbo.

Is het een LPi? dan gaat het wel. Maar alles moet voorzien zijn van 67r01 goedkeur en de tank met certificaat en niet ouder dan 10 jaar. Vulslang niet ouder dan 1 jaar volgens mij e.d.

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2012 21:53 #1349061 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Wil prima

Woes schreef : verdamperinstallatie gaat niet op een turbo.

Die bewering is wel erg kort door de bocht...Wat met bijvoorbeeld dampgasinjectie? Dat is ook een installatie met een verdamper, gaat prima met een turbo. Check anders het verhaal van Scaniar164 maar even.
Rijd zelf met een verdamper en ringmixer op een B230FK, werkt prima voor normaal dagelijks gebruik.
groeten, Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2012 21:56 #1349062 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ok bedankt voor je antwoord.
Ok bedankt voor je antwoord. Ik ben benieuwd waarom het niet gaat, zijn er leden die een rondrijden met een dampgasinstallatie op hun turbo of is het een broodje aap verhaal?
Groet,
René

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2012 22:03 #1349064 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic advies
In jouw specifieke geval zou ik even advies vragen bij de inbouwer of het type installatie van de 740 geschikt is of niet voor die 940.
Je zit (zoals eerder aangegeven) met de keuring. De 940 is nog niet op gas gekeurd, zelfinbouw kan, maar de eisen zijn streng en daar heb je toch wel wat kennis voor nodig.
De grootste kostenpost van LPG laten inbouwen zijn de manuren, materiaalkosten liggen ruwweg tussen de €600,- en €800,- De rest is allemaal uren. To.tale inbouwkosten varieren van €1.400 tot €2.000,-
Wat is dan wijsheid?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2012 22:09 #1349067 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic typekeur
de gasinstallatie op de 230k heeft geen "typekeur" vanaf U9 moet dat wel. Je kan het niet overzetten. De RDW keurt het af
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2012 23:06 #1349079 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarom heeft de installatie
Waarom heeft de installatie dan geen typekeur?
Als dat zo is dan laat ik de gas-installatie lekker zitten en ga op zoek naar een 940 op gas of diesel.
Groet,
René

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2012 23:22 #1349085 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tja
Ik denk dat je met alle onkosten die je dan gaat maken, inclusief de aanschaf van die 940 instalatie overbouwen nieuwe delen toevoegen totaal op iets van pak en beed €2000 euro uitkomt schat ik zo uit mijn boeren verstand,
Denk dat dan inderdaat de krotste klap kan gaan zoeken naar een 7 of 9 op gas, en met die km's die jij maakt zou ik eerlijk gezegd voor een Diesel gaan en ik denk dat je dan qua onderhouds kosten gelijk zijn met een 9 op LPG G3, maar je moet er wel veeling voor hebben een Diesel als je vaak met een korte afstand en dus koude motor de snelweg al opduikt zal hij heel snel slijten en zou ik kiezen voor een Gas auto.
Tom.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC