Bevroren lpg leidingen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2012 09:23 #1091249 door V700 register
Bevroren lpg leidingen? is gemaakt door V700 register

Tja ik was aan de beurt vanochtend. Aanvankelijk startte Greenpeace ( 940 LPG dampgas) redelijk goed echter na enkel minuten begon ie te sputteren. Van hoog naar laag in de toeren.Met een beetje meer gas geven werd het enkel erger tot ie tenslotte afsloeg. Ik kan nu niet meer startten.
Op benzine rijdt ie sowieso niet dus ik kom er niet mee weg. Als ik aan de slangen van de verdamper richtig inlaat voel dan zijn die slangen keihard. Is hier een eenvoudige oplossing voor?. Ik ga maar even bij Amerigo kijken intussentijd, kan ik toch nog rijden, tenzij die ook kuren heeft!
Inieder geval, tips welkom!

Groeten Rudiger

O ja, ik had natuurlijk de kachel voluit gezet :-( lees net dat dat niet verstandig is... Maar goed.. nu oplossen... heet water erover gieten?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2012 12:19 #1346834 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Rudi..rudi
Og og og, Rudiger toch!
Nooit de kachelfan aanzetten bij dit soort weer!
Mijn kachelradiator was zelfs bevroren! (ook erg leuk)
Ik zou er geen warm water over heen gooien! dat bevriest ook weer! ik zou even met de hair fohn o.i.d erop gaan.
En kachel in het begin gewoon uit, eerst blokje wat temperatuur laten krijgen.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2012 15:00 #1346857 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De witte
Was jij gister toevallig met de witte in Amsterdam, kwam een 740 sedan rond 15:00 - 16:00 tegen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2012 15:49 #1346868 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Warmte
Warmte toevoegen ;-)
De warmte kan je van het koelsysteem halen of via de uitlaat.
b.v.: Vloeistof gevulde messing buizen vanaf de uitlaat en dan langs de LPG slangen.
Anders verwarmingselement gevoed door de 12 Volt van je accu.

Die mooie zweedse systemen voor voorverwarmen motorblok.
Maar ja, da's weer 220.

Injectie ...

Ik pen maar iets.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2012 17:24 #1346884 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuw
Een gaspot altijd op benzine starten of motorverwarming / standkachel aanschaffen. Nog niets geleerd van de afgelopen 2 winters.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2012 17:34 #1346890 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet
Niet alle gasbakken hebben daar last van ;-)
Benzine gaat er zelfs vanaf, zit alleen maar te gummen in de tank.
Kan mooi de carb. eraf en de compressie omhoog.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2012 17:56 #1346892 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik kan gewoon starten op gas
Ik kan gewoon starten op LPG door de gasknop ingedrukt te houden tijdens het starten.
G3 OMVL dampgas injectie hier.
Volgens mij zou je de motor eventjes stationnair kunnen laten draaien. Dus niet meteen gaan rijden.
Dan onttrek je niet zoveel warmte aan de koelvloeistof maar het blok gaat wel in temperatuur omhoog. Ga je meteen rijden met deze temperaturen en je hebt al niet zoveel antivries in het koelsysteem dan heb je ijs in de leiding.
Zelf met deze temperaturen kan ik nu nog op LPG starten mits je niet gelijk veel vermogen vraagt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2012 20:02 #1346915 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic morgen weer even proberen
@JMB, neen dat was ik niet, had wel gekund, ik woon er niet meer sinds november maar werk er nog wel!
@ Ecleo, GP rijdt/start niet op benzine en...er was weer weinig koelvloeistof aanwezig kwam ik vanmiddag achter
@ Henk, dit is de eerste winter buiten voor Amerigo en GreenPeace, die stonden voorheen in Amsterdam altijd binnen. Noot problemen mee gehad, sterker nog, niet eens mee bekend met dit fenomeen. Hier in Middenbeemster moet ik nog even een carport/garage bouwen ze nu staan ze buiten
@Jwielsma,Ik had de 940 stationair laten draaien, maar tja, de kachel open.Amerigo de 740 startte probleemloos, ook OMVL LPG maar ook benzine. Niet de kachel gelijk aangezet dat heb ik nu wel geleerd!

Morgen maar eens kijken wat de 940 doet...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2012 17:18 #1347109 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic alles ok

Vandaag GP opnieuw gestart, en ie deed het weer en bleef lopen. Ja, kachel uitgezet dat wel. Na 10 km wel aangezet en geen probleem.
Maar ,ik had circa 3/4 liter koelvloeistof bijgevuld opdat het expansievaatje leeg was. Echter nu bleek nadat ie even gelopen had dat het peil boven de max stond.
Blijkbaar toch ergens een vriesprop gehad? In de buurt van de verdamper of zo ?Ik kan het  niet verklaren want de koelvloeistof gaat minstens tot -20 of zo !

Groeten Rudiger

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2012 10:43 #1347169 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mengverhouding
Ik zit zo maar eens te denken of het niet aan het LPG zelf kan liggen. Bij een verdamper heb je geen pomp in de tank (zoals bij LPi) en moet de druk van LPG in de tank zorgen voor de gasaanvoer. De druk in de tank is afhankelijk van het "kookpunt" van LPG, dus als de temperatuur onder dit kookpunt komt, blijft het gas lekker vloeibaar en is er geen overdruk.
LPG is een mengsel van butaan en propaan. De mengverhouding wordt door de LPG leverancier aangepast aan de temperatuur (60/40 in de zomer en 40/60 in de winter). Omdat butaan kookt rond 0°C moet er 's winters meer propaan worden bijgemengd. In de winter is de kostprijs van LPG daarom hoger en de verbrandingswaarde lager (=hoger verbruik).
Weet jij veel of er bij jouw LPG boer voldoende propaan in de tank zit voor deze extreem lage temperaturen?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC