G2 versus G3

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2012 15:00 #1344927 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kosten

FransS schreef : Verder heb ik wel ondervonden dat een LPi installatie voor een gewoon autoleven bedoeld is. Na zo'n 400.000 km heb ik ondertussen vrijwel alles, behalve computer, kunnen vervangen. Het rijdt lekker in combinatie met een LPT, maar houd rekening met de nodige kosten (zit nu boven de 500.000).

Wat bedoel je dan, qua kosten? Het enige vaak voorkomende euvel bij LPi is een loszittende injector. Kost wel iets om dat weer vast te zetten, maar dat kost echt niet de wereld. Belangrijk is verder om je lpg tank niet volledig leeg te rijden, dan houdt je in-tank pomp het ook prima lang uit hoor.
Strikt genomen heb je in het gebruik van een LPi installatie wel extra kosten aan brandstof, omdat je altijd op benzine start.
Ik heb ook op dampgas gereden, en die verdampers hebben ook niet bepaald het eeuwige leven. Dus of er nou werkelijk sprake is van extra kosten?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2012 15:23 #1344929 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zelfs
Zelfs als je zuinig bent op je tank dan zal hij na 3.5 ton wel versleten zijn. Onderbreekrelais gaan ook nog wel eens stuk, hoewel vervanging door een nieuwer type dat probleem hopelijk oplost (voor de rest van het leven van de auto). Loszittende injectoren noemde je al, ik was daarvoor € 240 kwijt, het spruitstuk los aanleverend.

• F.P.A.M. Schmiermann
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2012 21:38 #1344963 door F.P.A.M. Schmiermann
Beantwoord door F.P.A.M. Schmiermann in topic kosten
Wat Henk al zei en wat ik vervangen heb ondertussen: tank met pomp, alle injectoren, vastzetten injectoren in inlaatspruitstuk, onderbreekrelais, zekeringenhouder, vulnippel (ok, is geen typisch LPi onderdeel). Alles bij mekaar weet ik niet meer exact, maar zeker geen verwaarloosbaar bedrag aan onderdelen.
Eigenlijk had ook de versterkerunit vervangen moeten worden, maar met alle injectoren op één versterker werkt ook (al meer dan een ton). Waarschijnlijk zijn de losse versterkers veel sterker dan de latere in de computer geïntegreerde. Maar, goed, bij de nieuwe versie had ik dus ook de computer moeten vervangen.
Wat is dus nog orgineel: de ringleiding, het afsluitventiel onder de motorkap een halve besturingsunit en het aan-uit knopje.
Dat de installatie zo'n 350 kkm meegaat vind ik niet slecht, dat is de levensduur van de meeste auto's. Maar je moet er wel rekening mee houden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2012 20:40 #1345231 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank
Dank jullie wel voor de uitgebreide antwoorden. Samenvattend trek ik de volgende conclusies:
weinig storingen
iets meer onderhoud/ te vervangen delen op de langere termijn t.o.v. de oudere installaties (mijn lpg in de 240 is 416000 km oud en ik denk dat alleen de verdamper eens vervangen is)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2012 21:08 #1345238 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op
Op termijn meer onderhoud, maar dat is wel de lange termijn. Meteen vanaf het begin: meer comfort (overschakelen gaat automatisch en onmerkbaar), geen vermogensverlies en toch iets zuiniger denk ik.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC