verbruikreductie
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-10-2011 12:23 #1333891
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Slak
Ik ga het ding toch niet rijden als een oud mannetje hoor, ver uitrijden naar een stoplicht, in z'n 5de 50 rijden etc., daarvoor rijdt mijn 940 veel te makkelijk hard, en dat is deel van het fijne aan deze auto.
Als je echt zuinig wilt rijden moet je een klein italiaantje of japannertje gaan rijden. (En dan schrijf je per jaar een behoorlijk bedrag af, dat ik nu in de brandstof stop..maatschappelijk misschien te veroordelen, maar ja, ik rijd wel op LPG, wat minder vervuilt als benzine)
Als er kleine ingrepen zijn die het verbruik wat beter maken, zal ik ze invoeren, maar niet ten koste van het karakter van de auto.
Als je echt zuinig wilt rijden moet je een klein italiaantje of japannertje gaan rijden. (En dan schrijf je per jaar een behoorlijk bedrag af, dat ik nu in de brandstof stop..maatschappelijk misschien te veroordelen, maar ja, ik rijd wel op LPG, wat minder vervuilt als benzine)
Als er kleine ingrepen zijn die het verbruik wat beter maken, zal ik ze invoeren, maar niet ten koste van het karakter van de auto.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-10-2011 15:26 #1333910
door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Rustige wegen
Rustige wegen helpen ook.
Door (midden) Zweden cruisen tijdens de zomervakantie, waar je gemakkelijk hele stukken 90km/u vast kunt houden zonder te hoeven remmen, bijvoorbeeld. Dan haalt mijn S90 Executive zelfs 1:12,5 op benzine.
In NL met wat stadsverkeer haal ik dat bij lange na niet. 1:9,5 is het gemiddelde.
Door (midden) Zweden cruisen tijdens de zomervakantie, waar je gemakkelijk hele stukken 90km/u vast kunt houden zonder te hoeven remmen, bijvoorbeeld. Dan haalt mijn S90 Executive zelfs 1:12,5 op benzine.
In NL met wat stadsverkeer haal ik dat bij lange na niet. 1:9,5 is het gemiddelde.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-10-2011 23:23 #1333969
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic 1 op 12
Hallo Volvisti
Op de terugweg vanuit Duitsland op de cruise control bij 120/130 km/h (soms moet ie eraf vanwege verkeerssituatie) heb ik 1 op 12 gehaald. Op Euro 95. Alleen in de auto met de laadruimte tot onderkant raam volgeladen met overnachtingsspul voor een lang weekend en computerspullen.
groetjes
Mathy
Op de terugweg vanuit Duitsland op de cruise control bij 120/130 km/h (soms moet ie eraf vanwege verkeerssituatie) heb ik 1 op 12 gehaald. Op Euro 95. Alleen in de auto met de laadruimte tot onderkant raam volgeladen met overnachtingsspul voor een lang weekend en computerspullen.
groetjes
Mathy
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-10-2011 09:45 #1333998
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic 1 op 14+
Met mijn 16V heb ik een keer 1 op 14,5 gehaald! Op euro95.
Ritje frankrijk op en neer was dat, met de verkeerde injectoren in het blok, blokje liep erg arm en een constant lambda lampje.
Reed wel erg zuinig, dat dan weer wel.
Niet heel veel later lag de koppakking ertussen uit.
Groeten,
Gerben
Ritje frankrijk op en neer was dat, met de verkeerde injectoren in het blok, blokje liep erg arm en een constant lambda lampje.
Reed wel erg zuinig, dat dan weer wel.
Niet heel veel later lag de koppakking ertussen uit.
Groeten,
Gerben
Moderators: Jerry Stam