verbruikreductie
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je kunt LPT wat meer vermogen geven met een MBC van 35 euro, 30 pk erbij tot 165 kan zonder problemen. Daar is een lager verbruik bij vermeld, maar ik verwacht niet dat de daling een km per liter LPG extra is.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Bij gelijk gebruik wordt tie dus zuiniger.
De praktijk is echter dat je dat extra vermogen ook gaat gebruiken.
En; als alle paarden hun bek* open doen, lusten ze ook wat!
(*sorry, een Paard heeft handen)
- V700 register
- Nieuw lid
-
De goedkoopste manier is iets te doen aan het netwerk tussen hoofd van de bestuurder en de gasklep. dat kan door de mindsetting in het hoofd aan te passen ofwel het nieuwe rijden tot in de puntjes op te volgen en ook niet harder dan +/- 95 km/h te rijden.
Als het hoofd dit niet aankan is een andere goedkope manier een blokje onder het gaspedaal...
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar, zoals hiervoor ook al opgemerkt: je gebruikt de power ook en dan maakt het geen verschil. Zelfs mijn rustig rijdende vrouw trekt harder door..... Wij rijden op LPG gemiddeld 1 op 8 of ietsje eronder.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Ik krijg mijn verbruik op LPI niet beter dan 1:6,5!
E.e.a heeft wel iets met mijn rijstijl te maken . Toen ik op vakantie in het zuiden van Duitsland erachter kwam dat mijn AW71L raar ging doen en ik bang was dat ik Italie niet ging halen, ben ik hééél voorzichtig verder gereden. Niet fel accelereren, 110 op de CC, berg-af heel rustig, berg-op nog rustiger en strak volgens de geldende snelheidslimieten (moet ook wel in la Suisse) Voila: één tankje LPG opeens 1:8 . Nu ik weet dat de Lockup naar de hemel aan het gaan is en ik ook besloten heb dat er een andere bak onder gaat, rij ik weer als vanouds en zit ik weer strak op de 1:6,5 of slechter
- V700 register
- Nieuw lid
-
1 op 10Janneman schreef : Bij rustig rijden haal je maximaal 1:10, zuiniger kan de auto gewoon niet.
De goedkoopste manier is iets te doen aan het netwerk tussen hoofd van de bestuurder en de gasklep.
Dat is inderdaad al moeilijk genoeg.. op benzine.
Hoewel er mensen zijn die 1 op 12 halen.
Het lijkt me tijd voor een nieuwe rondrit met zuinigheidselement
oftewel een zuinigheidsrit !
www.volvo700vereniging.nl/node/5110
www.volvo700vereniging.nl/node/3229
www.haringen.eu/zuinigheidsrit2006.htm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb met mijn 760tic (B230ET met motronic) eenmaal 1:10 gehaald door met 3 personen van zuid-limburg naar Almere te rijden en terug, op de CC met 110. Maar mijn record is 1:10,75! Dit was wel een hel. Namelijk van hier naar zuid-frankrijk achter de 240 met caravan van mijn ouders aan. Geen CC gebruikt. Constant rond de 90 in de overdrive. Bergop ook terug naar de 3 met 70, om zo zuiniger te kunnen rijden (Meer toeren, echter trekt de motor dan makkelijker, turbometer blijft dan uit het gele gebied). Dit was wel met VOLLE kofferbak en 2 personen. Op de terugweg alleen gereden, kofferbak + achterbank vol, CC op 135. Bergop een BMW X5 proberen bij te houden (150), en het verbruik was meteen weer 1:8,5.Blijkbaar mag ik dan niet klagen? Ik vind dat die maar veel zuipt. Mijn pa zijn 240 loopt met 5 personen erin 1:12! Zonder zuinig te rijden (heuvelweggetjes in FR). Hij heeft dan wel geen turob, slecht een B230 met carb.Jeroen schreef : 1 op 10
Dat is inderdaad al moeilijk genoeg.. op benzine.
Hoewel er mensen zijn die 1 op 12 halen.