verbruikreductie

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2011 22:18 #1089524 door V700 register
verbruikreductie is gemaakt door V700 register
Hoe kan ik op een reletief simpele manier het verbruik van mijn 940 lpt 1996 op lpg terugbrengen? Ik heb gelezen over een bedrijf dat voor €350 het vermogen enorm opschroeft. Is dat een optie?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2011 22:24 #1333836 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat
Wat is het verbruik nu, bij wat voor verbruik ? Voor een automaat met gecombineerde ritten (niet teveel in de stad, niet teveel korte ritjes) zou rond de 1 op 7-8.5 normaal/realistisch zijn denk ik.
Je kunt LPT wat meer vermogen geven met een MBC van 35 euro, 30 pk erbij tot 165 kan zonder problemen. Daar is een lager verbruik bij vermeld, maar ik verwacht niet dat de daling een km per liter LPG extra is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2011 00:20 #1333858 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Rendement
Turbodruk opschroeven is rendement verbetering.
Bij gelijk gebruik wordt tie dus zuiniger.
De praktijk is echter dat je dat extra vermogen ook gaat gebruiken.
En; als alle paarden hun bek* open doen, lusten ze ook wat!
(*sorry, een Paard heeft handen)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2011 08:43 #1333870 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij rustig rijden haal je
Bij rustig rijden haal je maximaal 1:10, zuiniger kan de auto gewoon niet.
De goedkoopste manier is iets te doen aan het netwerk tussen hoofd van de bestuurder en de gasklep. dat kan door de mindsetting in het hoofd aan te passen ofwel het nieuwe rijden tot in de puntjes op te volgen en ook niet harder dan +/- 95 km/h te rijden.
Als het hoofd dit niet aankan is een andere goedkope manier een blokje onder het gaspedaal...
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2011 09:19 #1333872 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is
Is die 1 op 10 op benzine of op LPG ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2011 09:35 #1333873 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic MBC rond de 4 tientjes
De goedkoopste oplossing is een MBC en een veilige turbodruk van 0,6,bar, dan wordt hij zuiniger als je even hard zou blijven optrekken.
Maar, zoals hiervoor ook al opgemerkt: je gebruikt de power ook en dan maakt het geen verschil. Zelfs mijn rustig rijdende vrouw trekt harder door..... Wij rijden op LPG gemiddeld 1 op 8 of ietsje eronder.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2011 10:42 #1333882 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het huidige verbruik
is ongeveer 1 : 7.5 op LPG.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2011 11:02 #1333884 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Niet meer klagen!
Als ik dat zou halen zou ik heel erg blij zijn.
Ik krijg mijn verbruik op LPI niet beter dan 1:6,5!
E.e.a heeft wel iets met mijn rijstijl te maken . Toen ik op vakantie in het zuiden van Duitsland erachter kwam dat mijn AW71L raar ging doen en ik bang was dat ik Italie niet ging halen, ben ik hééél voorzichtig verder gereden. Niet fel accelereren, 110 op de CC, berg-af heel rustig, berg-op nog rustiger en strak volgens de geldende snelheidslimieten (moet ook wel in la Suisse) Voila: één tankje LPG opeens 1:8 . Nu ik weet dat de Lockup naar de hemel aan het gaan is en ik ook besloten heb dat er een andere bak onder gaat, rij ik weer als vanouds en zit ik weer strak op de 1:6,5 of slechter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2011 12:11 #1333889 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zuinigheidsrit

Janneman schreef : Bij rustig rijden haal je maximaal 1:10, zuiniger kan de auto gewoon niet.
De goedkoopste manier is iets te doen aan het netwerk tussen hoofd van de bestuurder en de gasklep.

1 op 10
Dat is inderdaad al moeilijk genoeg.. op benzine.
Hoewel er mensen zijn  die 1 op 12 halen.
Het lijkt me tijd voor een nieuwe rondrit met zuinigheidselement
oftewel een zuinigheidsrit !
www.volvo700vereniging.nl/node/5110
www.volvo700vereniging.nl/node/3229
www.haringen.eu/zuinigheidsrit2006.htm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2011 12:20 #1333890 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic -

Jeroen schreef :  1 op 10
Dat is inderdaad al moeilijk genoeg.. op benzine.
Hoewel er mensen zijn  die 1 op 12 halen.

Ik heb met mijn 760tic (B230ET met motronic) eenmaal 1:10 gehaald door met 3 personen van zuid-limburg naar Almere te rijden en terug, op de CC met 110. Maar mijn record is 1:10,75! Dit was wel een hel. Namelijk van hier naar zuid-frankrijk achter de 240 met caravan van mijn ouders aan. Geen CC gebruikt. Constant rond de 90 in de overdrive. Bergop ook terug naar de 3 met 70, om zo zuiniger te kunnen rijden (Meer toeren, echter trekt de motor dan makkelijker, turbometer blijft dan uit het gele gebied). Dit was wel met VOLLE kofferbak en 2 personen. Op de terugweg alleen gereden, kofferbak + achterbank vol, CC op 135. Bergop een BMW X5 proberen bij te houden (150), en het verbruik was meteen weer 1:8,5.Blijkbaar mag ik dan niet klagen? Ik vind dat die maar veel zuipt. Mijn pa zijn 240 loopt met 5 personen erin 1:12! Zonder zuinig te rijden (heuvelweggetjes in FR). Hij heeft dan wel geen turob, slecht een B230 met carb.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD