help in sicilie

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2011 10:53 #1335835 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vervolg gas installatie
Goedemorgen Volvoliefhebbers,

Inmiddels al weer ruim terug. Auto heeft een beurt gehad, weer wat kleine dingen gedaan. Tevens is de brandstofpomp stukgelopen, laten vervangen en afgelopen vrijdag hebben we de auto naar een erkend auotgas bedrijf in Alkmaar gebracht.

Hij pruttelde nog wel maar een stuk minder. De gasboer vertelde me na een uur lang meten en doen dat de hele installatie ok was. De pomp kon hij niet meten omdat die geen kuren vertoonde. Maar daar lag het volgens hem wel aan.

Gekke is dat we er nu bijna geen last meer van hebben. De baksteen rijd weer als een speer. We hebben er na de vakantie weer 10.000 km op zitten en bijna geen problemen.

Maar goed, volgens de heer van het gas gaat de pomp vandaag of morgen naar zijn grootje. En omdat het dan een verouderd systeem is kost het zo rond de 1000 euri om deze te laten vervangen of te reviceren.

Voorlopig laten we het nog even zo. Als hij echt kuren gaat vertonen dan laten we de pomp vervangen.

Nu moet ik alleen nog huiswerk doen, of ze in het buitenland ander gas hebben... Want dat betekent dat we de komende jaren duur gaan rijden op de lange ritten....

Ik houd jullie op de hoogte.

.....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2011 10:54 #1335837 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die
Die 1000 euro wordt vaker genoemd voor een nieuwe tank+pomp, revisie schijnt een paar honderd euro te kosten. Lijkt me de moeite van het uitzoeken waard.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2011 15:52 #1335870 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1000 euro
Klopt aardig.
Wel bestaat de mogelijkheid om door liefhebbers de pomp en zo te laten renoveren; dan zit je lager in de kosten maar ze kunnen geen garantie geven. Kan een paar maanden goed gaan, kan een jaar goed gaan, kan een paar jaat goed gaan.
Voor zover ik weet heeft de mijn 450.000 gedraaid op de tweede (een nieuwe ingebouwd) en is de "hobby uitvoering" al weer een klein jaar aan het draaien.
Dus....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2011 13:56 #1336018 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verder
Ben al anderhalve ton verder op een revisiepomp uit het zuiden des lands.... Kostte véél minder dan €. 1000,-!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC