123/LPG, oplossing voor veel LPG issues?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Na wat zoekwerk naar een oplossing voor een matig presterende dampgas installatie (OMVL in een V6 760) kwam ik dit tegen:
www.123ignition.nl/id/53.html
Het lijkt me een logisch verhaal, iemand al ervaring mee?
Groet
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
De AMS ken ik niet, ik heb een OMVL en een IMPCO installatie die beiden geholpen zouden kunnen zijn met dit systeem.
Overigens heeft de 760 een 3 draads Lambda Sonde dus ik weet niet of het wel gaat weken.
Groet
Bert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb hier goede resultaten bij klantenauto's met hun ontstekingen.
Dit lpg systeem zouden we kunnen testen.
Ik heb geen idee wat het zou moeten kosten, maar ik zou er wel wat tijd in willen investeren.
Er staat hier een Volvo 164 met een OMVL verdamper die als "proefdier" gebruikt zou kunnen worden.
Johan
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
AMS niet kennen?bstolker schreef : Hoi Timen,
De AMS ken ik niet, ik heb een OMVL en een IMPCO installatie die beiden geholpen zouden kunnen zijn met dit systeem.
Overigens heeft de 760 een 3 draads Lambda Sonde dus ik weet niet of het wel gaat weken.
Groet
Bert
Vialle-AMS werd altijd al als verdamperinstallatie standaard door Volvo ingebouwd.
Op alle andere installaties geeft Volvo geen garantie.
Volvo gaf dan ook volledige garantie op die installatie en op de auto!!
Het aantal draden maakt niet uit de sensor geeft een spanningsverschil daarmee wordt de stappenmotor aangestuurd.
Ook vandaag de dag is een Vialle-installatie nog de standaard voor een Volvo.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Lijkt me met name voor carburatie volvo's wel een optie.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het ding kost 299 Euro en voor het testen wil ik hem wel bestellen voor mijn 960 met impco installatie.
@ Timen: sorry, de 760 kwam met een later ingebouwde OMVL en de 960 heeft van Volvo (het was een directieauto van Volvo Gent) een IMPCO gekregen (met lambda simulator). Alle andere Volvo's waren Benzine of Diesel.
Groet
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Hoor graag wat de resultaten zijn.
Hier de verdere info er over.
<a href=" www.123ignition.nl/downloads/folder/123i...roductsheet-2011.pdf "> www.123ignition.nl/downloads/folder/123i...roductsheet-2011.pdf
Kijk met name op pagina 2 van de PDF.
- V700 register
- Nieuw lid
-
1) Is dus niet zinvol in mijn LPT want dat gebeurt toch met de CPU?
2) In het schema gaat er een witte draad van de massa én een witte draad van de 12 volt naar de 4 wire oxygen sensor (ik neem aan dat het net zo iets is als een lambda sonde) Dat lijkt me een slimme combinatie...
Vragen, vragen....
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
wordt onder diverse merknamen verkocht en door het OMVL setje heb ik een G3 op het kenteken staan. Zo een setje werkt exact hetzelfde als het setje van 123 en is op bijna dezelfde manier aangesloten, OMVL kan zowel op vacuum aangesloten worden als op de gaskleppositieschakelaar.
123 verkoopt goed spul, daar is geen twijfel aan, heb lang rondgereden met een ontsteking van hun in diverse lelijke eenden en heb een aangepaste versie in mijn Lada 2105 gehad. Nooit klachten.
Groeten, Chris