Tobben met de 940, na inleren stotteren. Hoe lang mag dat duren?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2011 11:40 #1325182 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Idem
Klinkt gelijk aan het probleem waar mijn zojuist aangeschafte 945 lpt / lpi last van heeft.

Als je naar de pomp luistert weet je snel meer.
Bij mij maakt ie ook geluiden dat ie het heel moeilijk heeft;)

Ook laat ik uit voorzorg bij timen de injectorhouders vastzetten, want die schijnt daar een goedwerkende oplossing voor te hebben :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2011 12:23 #1325185 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Contacten ed
Na een ton of drie heb ik zelf de LPi pomp al eens moeten laten vervangen (in het zuiden des lands). Eerder had het omschakelrelais al een problemen gegeven. De motor kreeg toen af en toe gas en benzine tegelijk. De motor draaide dan nog wel, maar bij accelereren hield die sterk in. Te checken door bij stationair draaien op gas een stekker van een benzineinjector los te nemen. Als het toerental hierop reageert, dan krijgt de motor ook benzine en is het relais defect.
Recent hield de motor in bij stevig gasgeven en hogere toeren (LPi pomp gaat dan een hoger toerental draaien en vraagt meer stroom). Eigenlijk alleen bij vochtig weer. Schoonmaken van alle contacten en zekeringhouders van de LPG installatie heeft ook dat verholpen.
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2011 12:49 #1325188 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat is nog een hele goede
Dat is nog een hele goede Rob, die zekeringen en de contactjes daar willen nog wel eens voor storingen zorgen. Was bij mij de laatste keer ook het probleem. Even schoon maken en nergens meer last van.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2011 14:23 #1325193 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oplossing
<a href="/node/39167" target="_blank">DIT</a> was bij mij de oorzaak, en <a href="/node/38987" target="_blank">HIER</a> mijn draadje over de zekeringen.Misschien weer een stapje naar de oplossing toe... succes.

• Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2011 14:37 #1325195 door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Indien de pomp kapot is..
Dan zou ik iets moeten kunnen doen met weerstandsmetingen bijvoorbeeld toch?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2011 15:34 #1325199 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Revisie
Zelf ga ik voor een revisie lpi pomp, stukken voordeliger en heb veel goede ervaringen mee.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2011 15:40 #1325201 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitlezen

Petervanluijk_740-1992 schreef : Ik kwam ook al verhalen tegen over intank pompen die stuk zijn. De teller staat op bijna 430.000. Hoe blij wordt ik daar van?
Of moet ik het met dit verhaal ook nog zoeken in losse injectoren of kapot schakelrelais en hoe controleer ik dat?

Vialle LPi kun je prima uitlezen, ik heb daar het kastje voor.Moet hem wel even testen, maar als ik hem goed bevind, mag je het hier komen doen, als je wil.Kun je in ieder geval zien, of ie foutcodes genereert, of de pomp draait en of de LPi injectors gewoon functioneren, waardoor je een hoop electronische problemen al uitsluit.
Ik verwachtte eigenlijk, dat Timen die ook zou hebben en dus bedoelde, maar lees dat helaas niet terug.In dat geval wil ik hem niet voor de voeten lopen, zeg maar.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2011 16:40 #1325209 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Bas

Baseman schreef : Ik verwachte eigenlijk, dat Timen die ook zou hebben en dus bedoelde, maar lees dat helaas niet terug.In dat geval wil ik hem niet voor de voeten lopen, zeg maar.

Bas, ik heb ook wel zo´n "kastje" maar ik gebruik het eigenlijk nooit. Meestal is de oorzaak al zo opgespoord.
Bovendien als de pomp de verdachte is kun je door een simpele handeling. De pomp "even"op hoog toerental zetten het pompeuvel wel te duiden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2011 18:03 #1325217 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuwsgierig
Vertel eens wat meer Timen.

Hoe laat je de pomp op hoog toerental draaien ? En wat moet er dan wel of niet gebeuren?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2011 18:21 #1325219 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stekker eraf
Gewoon 1 vd stekkers eraf..........weet ff niet welke zo,gewoon proberen,dan gaat hij continue hoge toeren draaien.
Anders bij mij langs komen en uitlezen!!
Of bel me ff voor een oplossing die ik heb:)))))

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC