Tobben met de 940, na inleren stotteren. Hoe lang mag dat duren?
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2011 22:46 #1088292
door Peter van Luijk
Tobben met de 940, na inleren stotteren. Hoe lang mag dat duren? is gemaakt door Peter van Luijk
Heren en enkele dames,
De afgelopen weken is het af en aan met het stotteren op LPG. De ontsteking is ondertussen nagekeken en er zitten nieuwe bougies en bougiekabels in.Daarna liep de wagen weer soepel met een goed oppakkende turbo. Een dag later valt richting het einde van mijn rit het stotteren weer in, op benzine echter ongewijzigd goed/normaal.
De volgende dag op benzine naar het werk gereden en terug de stoute schoenen aangetrokken en lpg weer geprobeerd. (liever naar huis stilstaan dan naar het werk toe, zo dacht ik) Toen weer soepel lopen om later toch weer te stotteren.
Vandaag de accuminpool maar eens losgenomen gedurende het bezoek bij de schoonfamilie om daarna de wagen opnieuw in te leren. Dit heb ik gedaan door rustig te rijden, niet boven de 2700 toeren te komen, stuk bebouwde kom en daarna snelweg voor zo'n dertig km. Daarna een paar keer geaccelereerd op de snelweg en terug laten vallen. Dit heb ik gedaan volgens het advies dat ik sommige draadjes tegen kwam.
Dat liep prima en ben vervolgens overgeschakeld op lpg. Op de snelweg dus. Eerst vrij onzeker op het gas maar prima soepel op constante snelheid. Bij accelereren evident merkbare haperingen en zeer weinig power. Ik heb meerdere malen teruggeschakeld bij lagere snelheden naar z'n vier om wat toerenwisselingen aan te bieden, maar tot aan huis zeer matig lopen. De rit betrof in totaal zo'n 90 km. Tussendoor heb ik nog eens benzine geprobeerd en dat was onverminderd soepel.
Dus de vraag staat, hoe lang mag dat nu duren? Of moet ik het toch elders gaan zoeken?
Ik kwam ook al verhalen tegen over intank pompen die stuk zijn. De teller staat op bijna 430.000. Hoe blij wordt ik daar van?
Of moet ik het met dit verhaal ook nog zoeken in losse injectoren of kapot schakelrelais en hoe controleer ik dat?
Advies is zeer gewenst.
Bij voorbaat dank.
Peter
De afgelopen weken is het af en aan met het stotteren op LPG. De ontsteking is ondertussen nagekeken en er zitten nieuwe bougies en bougiekabels in.Daarna liep de wagen weer soepel met een goed oppakkende turbo. Een dag later valt richting het einde van mijn rit het stotteren weer in, op benzine echter ongewijzigd goed/normaal.
De volgende dag op benzine naar het werk gereden en terug de stoute schoenen aangetrokken en lpg weer geprobeerd. (liever naar huis stilstaan dan naar het werk toe, zo dacht ik) Toen weer soepel lopen om later toch weer te stotteren.
Vandaag de accuminpool maar eens losgenomen gedurende het bezoek bij de schoonfamilie om daarna de wagen opnieuw in te leren. Dit heb ik gedaan door rustig te rijden, niet boven de 2700 toeren te komen, stuk bebouwde kom en daarna snelweg voor zo'n dertig km. Daarna een paar keer geaccelereerd op de snelweg en terug laten vallen. Dit heb ik gedaan volgens het advies dat ik sommige draadjes tegen kwam.
Dat liep prima en ben vervolgens overgeschakeld op lpg. Op de snelweg dus. Eerst vrij onzeker op het gas maar prima soepel op constante snelheid. Bij accelereren evident merkbare haperingen en zeer weinig power. Ik heb meerdere malen teruggeschakeld bij lagere snelheden naar z'n vier om wat toerenwisselingen aan te bieden, maar tot aan huis zeer matig lopen. De rit betrof in totaal zo'n 90 km. Tussendoor heb ik nog eens benzine geprobeerd en dat was onverminderd soepel.
Dus de vraag staat, hoe lang mag dat nu duren? Of moet ik het toch elders gaan zoeken?
Ik kwam ook al verhalen tegen over intank pompen die stuk zijn. De teller staat op bijna 430.000. Hoe blij wordt ik daar van?
Of moet ik het met dit verhaal ook nog zoeken in losse injectoren of kapot schakelrelais en hoe controleer ik dat?
Advies is zeer gewenst.
Bij voorbaat dank.
Peter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2011 23:56 #1325151
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG instalatie checken
Dit klinkt als eenprobleem in de LPG instalatie zelf, als je in tank benzine pomp het niet doet kun je niet op benzine rijden.
Heb je LPI G3 ? zou dan het eerste zoeken in de gasinjectoren
Heb je LPI G3 ? zou dan het eerste zoeken in de gasinjectoren
- clemens meijer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2011 07:38 #1325159
door clemens meijer
Beantwoord door clemens meijer in topic lpg
De gasinjectoren of de pomp in je gastank, kunnen dit veroorzaken.
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2011 07:54 #1325161
door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic LPI G3 inderdaad
Mijn intank benzinepomp verwacht ik ook niet. Tevens heb ik daar al beschrijvingen van gezien, daar wordt ik ook niet bang van.
Intank LPG pomp echter?
Hoe controleer ik die LPG injectoren? Ze kunnen draaien, maar dat doen mijn benzine injectoren ook. Of is het dan juist foute boel?
Intank LPG pomp echter?
Hoe controleer ik die LPG injectoren? Ze kunnen draaien, maar dat doen mijn benzine injectoren ook. Of is het dan juist foute boel?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2011 08:48 #1325164
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het
Het gaat om Vialle LPi ? Valt wel op te maken uit de tekst, maar nergens expliciet genoemd...Stotteren mag niet voorkomen, hoort zeker ook niet bij het normale verloop na benzinecomputer reset. Voor de duidelijkheid: Hij stottert alleen op LPG en niet op benzine ?
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2011 10:06 #1325172
door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Ter bevestiging
Het is inderdaad een Vialle LPi
Het betreft stotteren op LPG (vanmorgen nog steeds en dus maar met een rood lichtje naar werk gereden) en soepel lopen op benzine.
Het betreft stotteren op LPG (vanmorgen nog steeds en dus maar met een rood lichtje naar werk gereden) en soepel lopen op benzine.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2011 10:18 #1325173
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klinkt mij als de intank lpi
Klinkt mij als de intank lpi pomp in de oren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2011 10:48 #1325176
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vialle pompen
De Viallepomp geeft vaak problemen, als ik goed geïnformeerd ben is deze wat krap bemeten voor de LPI. Ik heb een Landi LPI pomp hoor je minder en is sterker/duurzamer.
Heb je toch diagnose apparatuur nodig, ik zou naar de gasboer gaan, gelijk injectoren laten reinigen, het systeem heeft ook onderhoud nodig.
Heb je toch diagnose apparatuur nodig, ik zou naar de gasboer gaan, gelijk injectoren laten reinigen, het systeem heeft ook onderhoud nodig.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2011 11:03 #1325177
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leegrijden van de lpg tank
Leegrijden van de lpg tank is ook iets wat de Vialle LPi intank pomp niet fijn vindt. Als ik het goed heb begrepen, dan zorgt de lpg in de tank voor de koeling/smering van de pomp en als je deze dus leeg rijdt dan is daar geen sprake van, wat voor overmatige slijtage zou zorgen.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2011 11:25 #1325181
door Timen Smit
Inleren? Na een reset moet de motor al heel goed lopen, meestal merk je niets van resetten, Het lijkt mij op een injector/ pomp probleem. Wil je de pomp testen? Ik heb daar wel wat voor.
Beantwoord door Timen Smit in topic Uitsluiten
Inleren? Na een reset moet de motor al heel goed lopen, meestal merk je niets van resetten, Het lijkt mij op een injector/ pomp probleem. Wil je de pomp testen? Ik heb daar wel wat voor.
Moderators: Jerry Stam