stotteren en wellicht veel raadsels opgelost??

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2011 21:54 #1323722 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Turbodruk haalt vacuum weg
Onze auto ook een lpt valt de blower uit als de turbo tegen de 0 atmosfeer of hoger komt. Er is veel over te lezen op dit forum, ook de ecc wil wel uitvallen als de turbo inkomt. Dat zijn vacuum geregelde kleppen en met de turbo erbij is niet genoeg vacuum. Misschien dat als het hele vacuum ergens lek is dat het probleem dan groter wordt? Of het slangetje dat in de plafondverlichting zit kan ook verstopt zijn. Je kunt iig stand max proberen, dan blaast ie altijd dan wordt het niet meer geregeld met vacuumkleppen ofzo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2011 21:58 #1323725 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vorige eigenaar
Er wordt mij langzaam iets duidelijk.
De vorige eigenaar heeft Xenon-verlichting aangelegd en mij verteld dat
de schakelaar op een bepaalde stand moet staan om niet te veel stroom te "trekken" Zou dat het wellicht kunnen zijn?
Gewoon weer terug naar de oorspronkelijke verlichting?

groet,
Jacow

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2011 23:08 #1323740 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic als
Je van het probleem af wilt zijn zou dat een goeie zijn, als de vorige eigenaar daar ook al last van had zou ik het zeker doen, dan maar geen xenon in lampies hebben, ik heb liever een normaal lopende motor.

Tom.

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
18-07-2011 13:06 #1323765 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic airco pomp
is het niet de airco pomp die steeds in en uitschakeld?
dit geeft een licht inhoudend effect als je rijd (pomp kost immers kracht)
dit effect wordt versterkt als het systeem bijna leeg is, dan moet de pomp als het ware vacuunm trekken aan de lagedruk zijde. 
indien je de blower uitzet werkt deze ook niet meer. en is het schokken ook weg.
indien je stevig optrekt zal idd de pomp uitschakelen om juist meer vermogen te geven en zich zelf te sparen, ook dit uitschakelen zal je voelen.
overigens het minder horen van de ventilator betekent niet dat deze minder hard gaat draaien, maar dat het vacuum systeem geen vacuum vast houd waardoor alle kleppen naar hun ruststand gaan.
waardoor de lucht door meerdere /andere openingen weg kan.
bijvoorbeeld de ruststand van de openingen op de voorruit is open
de stand van de voetventilatie is volgens mij ook open
van de 4 beweegbare roostertjes is dicht/ minimaal en juist de meeste herrie is altijd door 2 van die te horen, namelijk de middelste 2

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2011 19:12 #1323807 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Airco
Klopt, de airco is nagenoeg leeg en het relais maakt overuren. Ik hoor het nu overigens niet meer, leeg waarschijnlijk. Echter, als ik nu de ventilator aanzet, maar het knopje van de airco uit, houdt de motor nog steeds in, dus is het wat anders. Zou het bv niet een slecht uitgebouwde startonderbreker zijn?( of de xenon zoals ik eerder meldde)
Groet,
Jacow

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2011 20:03 #1323820 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Xenon
Xenon gebruikt naar ik heb begrepen minder stroom dan de normale halogeen verlichting. Lijkt me niet plausibel, tenzij de vorige eigenaar een permanente-half-kortstluiting heeft mee-ingebouwd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2011 20:35 #1323825 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic xenon
Die lampjes verbruiken minder stroom. De mededeling van de vorige eigenaar dat ik de schakelaar zo moest plaatsen dat-ie precies tussen de 0 en het middelste lampje staat, wekt nu wel enige bevreemding. 45graden dus ongeveer....merkwaardig toch?

groet,

jacow

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2011 20:52 #1323833 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarschijnlijk
Waarschijnlijk om te voorkomen dat de lampen (dimlicht) aan staan bij contact uit. Zou normaal, bij jouw modeljaar en originele lamp-bedrading, geregeld moeten kunnen worden met zekering 25. Overigens houd ik er persoonlijk niet van om schakelaars in "halve" standen te zetten. Mijn (vast ongefundeerde angst) is dat je toch wat stroom trekt, de schakelaar heet wordt etc.... Bovendien, het hoort gewoon niet zo, een schakelaar tussen standen zetten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2011 20:55 #1323834 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lamp uit
Gelukkig gaan de lampen uit ook al staat de schakelaar gewoon op 0 of grootlicht als het contact uit is...kortom, wellicht was het een loze mededeling van de beste man of heeft het met een krukkig aansluiting te maken...

groet,

Jacow

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2011 13:18 #1325190 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In-/uitschakelen aircopomp
Ik denk eerlijk gezegd dat je te ver zoekt en alleen maar het in- en uitschakelen van de aircopomp hebt gevoeld. Dat veroorzaakt inderdaad licht inhouden, omdat de motor bij inschakelen meer vermogen moet geven. Als je bijvoorbeeld 80 km/u of zo rijdt, dan hoeft de motor bijvoorbeeld maar 20 pk of zo te leveren. Die paar pk van de AC is dan zo maar ineens 10 of 20% extra en dat voel je.
Ik heb een handbediende A/C, dan valt het verschil je veel meer op. Je zou verwachten dat het twee-massa vliegwiel die schokjes af zou dempen, maar ik vermoed dat die na 4 ton ook wat minder effectief begint te worden. Maar hoe effectief die DMF was bij km-stand nul weet ik ook niet.
Als je je zorgen maakt over de massa is tijdelijk even een extra kabel leggen vanaf de accu minpool naar het motorblok natuurlijk zo gedaan. Als dat geen verschil maakt, dan weet je in ieder geval dat het niet de massa van het motorblok is.
De ECU resetten heeft bij mij ook wel positieve resultaten gehad (zekering 1 er voor een paar uur even uitwippen).
Rob

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC