LPG-verbruik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Baseman schreef :
Het zou zomaar kunne, dat de gunstige week, de warme week (sneller op temperatuur, geen regen) een positieve invloed had op het verbruik (airco uit, dat dan wel) en dat je met kou een weekje later, regen en dus ruitenwissers continu aan en de blower om zicht te behouden) je meer verbruikt.Wouter1973 schreef : Dus: Van een kleine 1:8 (zeg 1:7,
naar ruim 1:7 (zeg 1:7,2).
Mijn auto 'hoort' 1 op 8 te kunnen rijden, als ik de verhalen hier mag geloven, maar verder dan 1 op 6.7 kom ik niet echt, met moeite zelfs. Beetje doortrappen en de 1 op 6 haal ik niet eens.Dat verschil, zou ik gaan onderzoeken, als het na de een op de andere week plaatsvind.net een halve liter, mwoa......hou het maar eens een weekje of 4 langer bij, denk ik dan....
Precies, dat denk ik dan ook!
Wouter
lidnummer 718 Volvo 940 Estate Turbo i.c. (1997, MY1998) - B230FK (@ 0.7 bar) - Vialle LPi (G3) - ABS - cruisecontrol
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
[/quote]
Mijn auto 'hoort' 1 op 8 te kunnen rijden, als ik de verhalen hier mag geloven, maar verder dan 1 op 6.7 kom ik niet echt, met moeite zelfs. Beetje doortrappen en de 1 op 6 haal ik niet eens.
[/quote]
Zo heb ik het ook hoor, in gunstige gevallen 1 op 7,4 . De laatste tijd echter 1 op 6,7 ofzo.Tja, zeg het maar. Ik zeg, lekker doorrijden!
Ik ga me pas zorgen maken als het beneden de 1 op 6 is denk ik.....
Met vriendelijke groet,Alwin Braam
348.000 km, 940 Malmo Estate AUT 1996 2.3 B230FK, LPG G3
- V700 register
- Nieuw lid
-
De gassamenstelling is volgens mij 's zomers anders dan 's winters. Het zou zo maar kunnen dat er nu een lading met meer butaan is afgeleverd bij het tankstation.rkregting schreef : Inderdaad van een kleine 1 op 8 naar ruim 1 op 7.
Eigenlijk zijn alle omstandigheden identiek. Zelfs het tankstation.
Wat ik me afvraag: zou het tankstation LPG met een andere calorische waarde kunnen hebben sinds een week of twee?
Groet,
R.
's winters heeft het gas wat meer propaan nodig om druk te blijven houden. Butaan kan in de winter nagenoeg drukloos worden mits koud genoeg.
P.S.
Sinds kort heb ik nog maar één voertuig op benzine en dat is mijn DAF 55 coupé
De V90 en de motorfiets K75 lopen beiden op LPG waarbij die laatste verbruiksgetallen laat zien van 1 op 17~18
De V90 doet iets tussen de 1 op 7 en 1 op 10 waarbij ik moet zeggen dat die 1 op 10 een stuk toeren was met mas 90km/u langs de Moezel bij 30 C en dit had ik nog nooit eerder en zal ik waarschijnlijk ook nooit meer zien. O ja de installatie in de V90 is een OMVL dampgas injectie systeem. De BMW K75 heeft ook dampgasinjectie maar dan van Vogels Autogas.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dit is een waarheid als een koe, ik kan dat beamen, auto wordt sneller en zuiniger hoe raar dat ook klinkt. Informeren bij BlaBla over de aanschaf van de chip, kost in ieder geval niet de hele wereld.Maar... zoals velen al zeggen eerst even terug naar de inbouwer om e.e.a. te checken.scaniar164 schreef : Tijd voor een lpg chip:)))Op lpi rijdt mijn vader 50 km meer op een tank.Proberen waard.
Gr Chris