LPG-verbruik

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2011 19:59 #1087779 door V700 register
LPG-verbruik is gemaakt door V700 register
Sinds een week of twee is het LPG-verbruik ineens gestegen met bijna een km. per liter. Hoe kan ik controleren of er ergens een lek zit (behalve met de neus)?
Groet,
R.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2011 20:02 #1321294 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic DHZ?
Bij de DHZ garage bij jou in de buurt, met een sniffer.Ze kunnen daarmee HC meten, oftewel, onverbrande brandstof die ergens uit komt waar het niet hoort.Een lekke injector, kan natuurlijk ook nog, maar begin maar eens met een sniffer.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2011 20:06 #1321296 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor de snelle reactie.
Dank voor de snelle reactie. De installatie is nog geen half jaar oud, zou er dan al een injector kunnen lekken?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2011 20:15 #1321298 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan.

rkregting schreef : De installatie is nog geen half jaar oud, zou er dan al een injector kunnen lekken?

Kan altijd, denk ik dan, maar als ie as een half jaar oud is, zou ik naar de LPG-inbouwer terug gaan en vragen of ze er iets aan kunnen vinden, lijkt me dan soort van garantie, als je echt zeker weet dat het gebruik hogeris, bij gelijkblijvend rijgedrag.
Lekke injector, of eentje die dus open blijft staam, zou zomaar kunnen als er toch een vuiltje in het systeem zat, wat na een half jaar de injectir bereikt heeft.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2011 21:07 #1321310 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic redenatie
Even voor het begrip: je zegt dus dat je verbruik is gestegen van -zeg- 1:9 naar bijna 1:8? Of van 1:8 naar bijna 1:7? Je hebt het over ca. 10% meerverbruik. Is dat, zoals Bas terecht aangeeft, bij volledig gelijke omstandigheden (wat me alleen in theorie mogelijk lijkt)? Zijn dat pure snelwegkilometers of is het wisselend snelweg/stad? Ramen veel open gehad afgelopen weken? Of airco veel gebruikt? Over twee weken gemeten kan, zeker bij wisselend gebruik, het verbruik gemakkelijk 10% fluctueren. Natuurlijk kan het geen kwaad om eens extra te laten controleren bij het bedrijf dat je installatie heeft ingebouwd, maar op het moment dat je onder het mom van garantie verhaal gaat halen moet je wel zeker weten waar je het over hebt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2011 11:56 #1321346 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verbruik
Inderdaad van een kleine 1 op 8 naar ruim 1 op 7.
Eigenlijk zijn alle omstandigheden identiek. Zelfs het tankstation.
Wat ik me afvraag: zou het tankstation LPG met een andere calorische waarde kunnen hebben sinds een week of twee?

Groet,

R.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2011 12:02 #1321349 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dus...?
Dus: Van een kleine 1:8 (zeg 1:7,8) naar ruim 1:7 (zeg 1:7,2).
Sorry dat ik hier zo op doorga, maar we willen -denk ik- voorkomen dat we nu als een bezeten mogelijke oorzaken gaan opsommen, terwijl het probleem niet eerst goed gedefinieerd is.
Vat ik het goed samen als je van 1:7,8 naar 1:7,2 bent gegaan? Ik vind dat namelijk een klein verschil, in elk geval niet dratisch genoeg om echt ernstige oorzaken te bedenken. Natuurlijk kan je je desondanks afvragen of er iets met calorische waarden aan de hand is, maar dat wordt in het beste geval een theoretisch verhaal. Zou je niet eerst bij je gasinbouwer gewoon eens laten nakijken of alles in orde is, en daar je vermoeden van een licht meerverbruik bij vermelden?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2011 12:08 #1321350 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic chip
Tijd voor een lpg chip:)))
Op lpi rijdt mijn vader 50 km meer op een tank.
Proberen waard.

Gr Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2011 12:20 #1321353 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Regen?

Wouter1973 schreef : Dus: Van een kleine 1:8 (zeg 1:7,8) naar ruim 1:7 (zeg 1:7,2).

Het zou zomaar kunne, dat de gunstige week, de warme week (sneller op temperatuur, geen regen) een positieve invloed had op het verbruik (airco uit, dat dan wel) en dat je met kou een weekje later, regen en dus ruitenwissers continu aan en de blower om zicht te behouden) je meer verbruikt.
Mijn auto 'hoort' 1 op 8 te kunnen rijden, als ik de verhalen hier mag geloven, maar verder dan 1 op 6.7 kom ik niet echt, met moeite zelfs. Beetje doortrappen en de 1 op 6 haal ik niet eens.Dat verschil, zou ik gaan onderzoeken, als het na de een op de andere week plaatsvind.net een halve liter, mwoa......hou het maar eens een weekje of 4 langer bij, denk ik dan....

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
26-06-2011 12:55 #1321359 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Misschien is het warmer buiten
En schakelt de wagen eerder over van benzine op LPG.
Dan lijkt het op hoger LPG gebruik maar dan is het minder op benzine.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC