LPG-verbruik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet,
R.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kan altijd, denk ik dan, maar als ie as een half jaar oud is, zou ik naar de LPG-inbouwer terug gaan en vragen of ze er iets aan kunnen vinden, lijkt me dan soort van garantie, als je echt zeker weet dat het gebruik hogeris, bij gelijkblijvend rijgedrag.rkregting schreef : De installatie is nog geen half jaar oud, zou er dan al een injector kunnen lekken?
Lekke injector, of eentje die dus open blijft staam, zou zomaar kunnen als er toch een vuiltje in het systeem zat, wat na een half jaar de injectir bereikt heeft.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Eigenlijk zijn alle omstandigheden identiek. Zelfs het tankstation.
Wat ik me afvraag: zou het tankstation LPG met een andere calorische waarde kunnen hebben sinds een week of twee?
Groet,
R.
- V700 register
- Nieuw lid
-

Sorry dat ik hier zo op doorga, maar we willen -denk ik- voorkomen dat we nu als een bezeten mogelijke oorzaken gaan opsommen, terwijl het probleem niet eerst goed gedefinieerd is.
Vat ik het goed samen als je van 1:7,8 naar 1:7,2 bent gegaan? Ik vind dat namelijk een klein verschil, in elk geval niet dratisch genoeg om echt ernstige oorzaken te bedenken. Natuurlijk kan je je desondanks afvragen of er iets met calorische waarden aan de hand is, maar dat wordt in het beste geval een theoretisch verhaal. Zou je niet eerst bij je gasinbouwer gewoon eens laten nakijken of alles in orde is, en daar je vermoeden van een licht meerverbruik bij vermelden?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Op lpi rijdt mijn vader 50 km meer op een tank.
Proberen waard.
Gr Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het zou zomaar kunne, dat de gunstige week, de warme week (sneller op temperatuur, geen regen) een positieve invloed had op het verbruik (airco uit, dat dan wel) en dat je met kou een weekje later, regen en dus ruitenwissers continu aan en de blower om zicht te behouden) je meer verbruikt.Wouter1973 schreef : Dus: Van een kleine 1:8 (zeg 1:7,
naar ruim 1:7 (zeg 1:7,2).
Mijn auto 'hoort' 1 op 8 te kunnen rijden, als ik de verhalen hier mag geloven, maar verder dan 1 op 6.7 kom ik niet echt, met moeite zelfs. Beetje doortrappen en de 1 op 6 haal ik niet eens.Dat verschil, zou ik gaan onderzoeken, als het na de een op de andere week plaatsvind.net een halve liter, mwoa......hou het maar eens een weekje of 4 langer bij, denk ik dan....
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Dan lijkt het op hoger LPG gebruik maar dan is het minder op benzine.