Weer eens LPG problemen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-04-2011 14:45 #1312737
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Omschakelrelais
Als er tegelijk benzine en gas wordt ingespoten, merk je dat al als je de eerste benzine-injector lostrekt, omdat ze allemaal tegelijk worden aangestuurd. Ik zou daarom dit relais nog niet direct weer verdenken.
Pomp versleten zou kunnen, maar controleer ook eens de zekeringen en connectoren. Bij mij waren er een paar behoorlijk gecorrodeerd, wat voor een spanningsval zorgt in de voeding naar de pomp. Ik had zelf ook last van af en toe flink inhouden/stotteren bij gasgeven/optrekken, vooral bij regen of vochtig weer. Na het vervangen van de zekeringhouders+zekeringen is dat nu vrijwel over.
Inderdaad wil de motor ook niet op LPG draaien als het benzinerelais defect is, zeg ik als ervaringsdeskundige.
Een paar jaar geleden was mijn LPi pomp na ruim 3 ton versleten. Onder het rijden brandden de zekeringen steeds door, blijkbaar draaide de pomp zwaar. Voor een paar honderd euro is er toen in het zuiden des lands een ruiltank met gereviseerde pomp in gekomen.
Rob
Pomp versleten zou kunnen, maar controleer ook eens de zekeringen en connectoren. Bij mij waren er een paar behoorlijk gecorrodeerd, wat voor een spanningsval zorgt in de voeding naar de pomp. Ik had zelf ook last van af en toe flink inhouden/stotteren bij gasgeven/optrekken, vooral bij regen of vochtig weer. Na het vervangen van de zekeringhouders+zekeringen is dat nu vrijwel over.
Inderdaad wil de motor ook niet op LPG draaien als het benzinerelais defect is, zeg ik als ervaringsdeskundige.
Een paar jaar geleden was mijn LPi pomp na ruim 3 ton versleten. Onder het rijden brandden de zekeringen steeds door, blijkbaar draaide de pomp zwaar. Voor een paar honderd euro is er toen in het zuiden des lands een ruiltank met gereviseerde pomp in gekomen.
Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2011 10:28 #1312895
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog steeds problemen?
Als de pomp stil is kan het best zijn dat deze nog goed is.
Wel kan het zijn dat de zekeringen slecht contact maken, de pomp komt dan niet op voldoende toeren. Uitlezen van de LPi computer tijdens een testrit kan dit aantonen.
Een lpkpa too low fout in de LPE geeft dit ook aan.
Dat hij afslaat als je een benzineinjector lostrekt hoort ook niet, mischien blijft er een relais hangen in het omschakelkastje. Dat kastje kun je wel open maken, zitten gewoon een paar relais op een print. Gaan wel vaker stuk.
Michel.
Wel kan het zijn dat de zekeringen slecht contact maken, de pomp komt dan niet op voldoende toeren. Uitlezen van de LPi computer tijdens een testrit kan dit aantonen.
Een lpkpa too low fout in de LPE geeft dit ook aan.
Dat hij afslaat als je een benzineinjector lostrekt hoort ook niet, mischien blijft er een relais hangen in het omschakelkastje. Dat kastje kun je wel open maken, zitten gewoon een paar relais op een print. Gaan wel vaker stuk.
Michel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2011 20:04 #1312937
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nou, ik zal komend weekeinde
nou, ik zal komend weekeinde de zekeringenzooi eens opschonen. Wat er nu zit ziet inderdaad niet al te betrouwbaar meer uit. Ik heb nog wel een universeel zekeringkastje liggen voor vijf zekeringen. Die maar even aansluiten en de vier zekeringen weer netjes in elkaar schroeven. baat het niet, schaadt het niet. Daarna kan ik altijd nog achter de pomp aan (hopelijk niet)
groet,
Benno
groet,
Benno
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2011 21:21 #1313010
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nou, vandaag ineens doet
nou, vandaag ineens doet mevrouw gewoon weer wat ze moet doen. Gewoon op gas lopen alsof er niets aan de hand is, netjes draaien, niet meer inhouden. Ik weet nou bijna wel zeker dat het in de zekeringen voor in de motorruimte moet liggen want daar heb ik gisteren mee zitten rommelen. Dit weekeinde maar eens een net nieuw zekeringkastje inbouwen met verse draadjes en verbindingen en dan maar eens kijken.
Ik ben al lang blij dat het iets kleins lijkt ipv een kostbare pomp of tank.
groet,
Benno
Ik ben al lang blij dat het iets kleins lijkt ipv een kostbare pomp of tank.
groet,
Benno
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2011 11:11 #1313041
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verminderde pompopbrengst
Stel de pompbrengst is wat minder is door wat voor reden dan ook. Onder flinke belasting en hogere toeren gaat de motor dan wat inhouden, ik neem aan door een te arm mengsel. Op benzine kan dat heel schadelijk zijn door de hogere verbrandingstemperatuur, maar is dat ook zo op LPG? Ik meen dat op LPG de verbrandingstemperatuur juist afneemt bij een te arm mengsel, of zit ik er naast?Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2011 18:32 #1313072
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuw zekeringkastje
Nieuw zekeringkastje geplaatst, verse draadjes van accu naar kastje en verse verbindingen de auto in en het leed lijkt geleden. Motor draait op gas en benzine weer zoals het hoort.
Benieuwd of ze het nu wat langer uithoudt zonder te protesteren zoals het een Volvo betaamt
Bedankt voor al jullie input .
Benno
Benieuwd of ze het nu wat langer uithoudt zonder te protesteren zoals het een Volvo betaamt
Bedankt voor al jullie input .
Benno
Moderators: Jerry Stam