Weer eens LPG problemen

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2011 13:08 #1086390 door V700 register
Weer eens LPG problemen is gemaakt door V700 register
Het is weer zover, de 945 heeft weer eens gasproblemen. Vorige jaar had ik kuren met mijn omschakelrelais waardoor de volvo tegelijk op benzine en gas liep. Dit is toen gerepareerd waarna de auto het een tijd goed gedaan heeft. Enige weken geleden begon het gerommel weer. Eerst bijnan onmerkbaar haperen tussen de 110 en 130 daarna duidelijk haperen bij die snelheden. Omschakelen naar benzine en alles loopt normaal.
nu wordt het steeds erger en kan ik eigenlijk niet meer op lpg rijden. Als ik stationair draaiend (op LPG) een voor een de injectoren losmaak merk ik dat de motor slechter gaat lopen, ze doen dus wel iets.
Als ik daarna de benzineinjectoren losmaak (terwijl hij op LPG draait) dan merk ik bij het losmaken van de laatste injector dat de motor uitvalt, verhip toch op zowel gas als benzine lopen, dus weer het omschakelrelais ???
 
Ik weet het niet meer. Iemand nog goede ideen want langzamerhand begin ik ook te denken dat gas alleen maar goed is om op te koken
 
groet,
Benno
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2011 13:36 #1312513 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Relais ertussen uit
Een idee, je haalt als de motor loopt het witte relais van de benzinepomp eraf. Van te voren even de hele relais/zekeringhouder uit het dashboard halen onder handbereik dan is dat relais losnemen een fluitje van een cent. Als ie dan ophoudt met lopen, krijg ie te weinig lpg.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2011 13:40 #1312514 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic pomp?
Er staat dat je LPG-G3 hebt in je subtitle en je hebt een LPT, waarschijnlijk heb je dan LPI, mogelijk een defecte pomp in je tank? te weinig LPG word dan opgepompt en ingespoten.
Even luisteren in je tank of je de pomp hoort lopen.
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2011 13:47 #1312515 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als
Als je LPi hebt en je het witte brandstofrelais eruit haalt gaat hij ook bij een goed werkende LPi installatie uit volgens mij. De LPG toevoer wordt ook gestopt als het brandstofrelais wordt uitgeschakeld. Je hebt het relais vervangen, maar door het nieuwe type relais, of door een gebruikte, van het oude type ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2011 14:11 #1312517 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic het omschakelrelais is (voor
het omschakelrelais is (voor me) vervangen door een nieuwer type. Het gaat om het relais wat bij open motorkap tegen de bijrijderskant gemonteerd zit. Hier is nu een nieuwer type gemonteerd.
Het gaat idd om een LPI installatie G-3 van Vialle, origineel inbouw van Volvo. Ik hoor achterin bij de tank wel wat geluid uit de tank komen maar kan niet zeggen da tik daar nu een huilende of gillende pomp vermoed. Ik moet echt al boven de tank hangen om te horen dat er geluid uitkomt.
Ik weet niet wat zelf te doen of hoe verder een diagnose te stellen aan dit probleem. Ik zou verwachtten dat hij bij een verkeerd mengsel (te rijk of te arm) ook het motormanagementlampje zou laten brandden maar die heb ik nog niet gezien en storingen lees ik ook niet uit.
groet,
 
Benno
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2011 14:35 #1312518 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sorry wist ik niet
"De LPG toevoer wordt ook gestopt als het brandstofrelais wordt uitgeschakeld. " Sorry dat wist ik niet. Ik heb zelf ook geen LPG, het leek me wel een mooie test.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2011 16:30 #1312520 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Pomplager
Het lager van de LPI-pomp zal wel versleten zijn. De rotor schraapt dan langs de stator. Het toerental van de pomp zakt dan, soms loopt de pomp gewoon vast.Met het verminderende toerental heb je dan weer minder opbrengst. Dit geeft het inhouden bij hogere snelheden ook al aan.
Je tank laten omruilen voor eentje met een gereviseerde pomp. Dat lijkt mij een voor de hand liggende oplossing. Daarna nooit meer met een te lege tank rijden! Met gas moet je goed om gaan.
Gas om op te koken is ook al bijna achterhaald!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2011 20:02 #1312539 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik rijd expres al nooit met
Ik rijd expres al nooit met te weinig gas in de tank omdat ik had begrepen dat de pomp gesmeerd en gekoeld wordt door de lpg. Zal wel weer een dure grap worden wan tik heb begrepen dat je de tank + pomp moet vervangen in dit geval. Hoe weet ik zeker dat het de pomp is ??
 
groet,
 
Benno
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2011 20:25 #1312548 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je
Je kunt het misschien aantonen met een proefritje met een aangesloten laptop met uitleesapparatuur. Daarmee kun je de LPG druk en pomptoerental uitlezen. LPG specialist kan je hier mee helpen, wellicht ook iemand van hier met de juiste apparatuur. Zoals Timen aangeeft is revisie van de pomp ook een optie. Wat ik er van gehoord heb kost je dat 200-300 euro, ipv 1000 voor een nieuwe tank.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
10-04-2011 20:10 #1312646 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic .

henk 940LPT schreef :  Zoals Timen aangeeft is revisie van de pomp ook een optie. Wat ik er van gehoord heb kost je dat 200-300 euro, ipv 1000 voor een nieuwe tank.

dit moet natuurlijk wel kunnen
er zijn tanken waar de pomp vast in zit dan is het alleen wisselen van pomp niet mogelijk

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD