Weer eens LPG problemen
- V700 register
- Nieuw lid
-
nu wordt het steeds erger en kan ik eigenlijk niet meer op lpg rijden. Als ik stationair draaiend (op LPG) een voor een de injectoren losmaak merk ik dat de motor slechter gaat lopen, ze doen dus wel iets.
Als ik daarna de benzineinjectoren losmaak (terwijl hij op LPG draait) dan merk ik bij het losmaken van de laatste injector dat de motor uitvalt, verhip toch op zowel gas als benzine lopen, dus weer het omschakelrelais ???
Ik weet het niet meer. Iemand nog goede ideen want langzamerhand begin ik ook te denken dat gas alleen maar goed is om op te koken
groet,
Benno
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Even luisteren in je tank of je de pomp hoort lopen.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het gaat idd om een LPI installatie G-3 van Vialle, origineel inbouw van Volvo. Ik hoor achterin bij de tank wel wat geluid uit de tank komen maar kan niet zeggen da tik daar nu een huilende of gillende pomp vermoed. Ik moet echt al boven de tank hangen om te horen dat er geluid uitkomt.
Ik weet niet wat zelf te doen of hoe verder een diagnose te stellen aan dit probleem. Ik zou verwachtten dat hij bij een verkeerd mengsel (te rijk of te arm) ook het motormanagementlampje zou laten brandden maar die heb ik nog niet gezien en storingen lees ik ook niet uit.
groet,
Benno
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Je tank laten omruilen voor eentje met een gereviseerde pomp. Dat lijkt mij een voor de hand liggende oplossing. Daarna nooit meer met een te lege tank rijden! Met gas moet je goed om gaan.
Gas om op te koken is ook al bijna achterhaald!
- V700 register
- Nieuw lid
-
groet,
Benno
- V700 register
- Nieuw lid
-
dit moet natuurlijk wel kunnenhenk 940LPT schreef : Zoals Timen aangeeft is revisie van de pomp ook een optie. Wat ik er van gehoord heb kost je dat 200-300 euro, ipv 1000 voor een nieuwe tank.
er zijn tanken waar de pomp vast in zit dan is het alleen wisselen van pomp niet mogelijk
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm