lpi probleem

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-03-2011 22:36 #1307675 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt.

ldoensen schreef : Dit zou alleen een oorzaak kunnen zijn als hij zowel op gas als benzine het stotterprobleem heeft en das nie het geval las ik.

Nee, bij mij ook niet, maar het probleem is wel weg.
Rara politiepet.....
Hangen die twee niet aan elkaar?
En is de ruststand van beide niet benzine?Dan doet ie het op benzine dus altijd.......'t is maar een redenering.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-03-2011 23:49 #1307683 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic .....
Je relais verzorgt de spanning naar de benz injectoren en daar(stekkers benz injectoren) wordt ook het lpg signaal afgetakt. Dus als de voeding naar de benzine injectotoren hapert, dan is dat idem voor het lpg signaal wat daarvan moet komen.
Ik had het geluk een air/fuel ratiometer erin te hebben waardoor ik zag dat tijdens het stotteren de motor te arm liep. Zodoende wist ik dat het niet in de ontsteking zat maar in de brandstoftoevoer. Ook een beetje knallen van de motor tijdens het stotteren wijst op een te arm mengsel.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2011 08:54 #1307685 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Verder

Baseman schreef :  
En is de ruststand van beide niet benzine?Dan doet ie het op benzine dus altijd.......'t is maar een redenering.

Verder redeneren.
En wat als de schakelaar niet goed werkt?

1 schakelaar defect geen benzine, geen lpg? (ik heb nog zo´n schakelaar liggen!!)
2 schakelaar defect benzine en lpg
3 schakelaar defect ....
<a href="/node/32705"></a>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2011 12:08 #1307709 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een paar weken geleden
Een paar weken geleden schakelde mijn 940 ook niet altijd over en schokkerde soms: het relaistje op het schutbord dat door Bas werd beschreven vervangen en de contacten in het relais-stekkertje goed schoongemaakt, ingevet met vaselinespray en alles is weer prima!
Het relais kostte 17,50 euro...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2011 20:28 #1307741 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lpi storing
vandaag het relais opgezocht en losgehaald. Niets bijzonders te zien, toch maar alle soldeerverbindingen opnieuw "door gesoldeerd", sorry wist geen ander woord. Bovenop de rembekrachtiger is een verdikking in de kabel naar het omschakelrelais. In die verdikking zitten verbindingsbusjes die de stroomkabeltjes  tussen de schakelaar in het dashboard en het omschakelrelais koppelen.
Een van de kabelverbindingen hing nog maar op een draadje, schoongemaakt en aan elkaar gesoldeerd ( de witte kabel).
Morgen moet ik weer op pad, kijken of de inspanningen van vandaag iets opleveren.
vr.gr.
Joop Kok

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2011 21:47 #1307764 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gevonden

jjmkok schreef : stroomkabeltjes  tussen de schakelaar in het dashboard en het omschakelrelais koppelen.

Het benzine onderbreekrelais wordt niet rechtstreeks aangestuurd door de schakelaar in het dashboard, dat gaat via de LPE (LPi computer). Toch fijn dat je een duidelijke oorzaak hebt gevonden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2011 20:34 #1307872 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lpi probleem
jammer dan, het leek eerst goed te gaan vandaag, maar na 50 km snelweg en daarna opnieuw starten ging het uiteindelijk weer mis.
Ik ga op zoek naar een gasinbouwer of iemand anders die het omschakelrelais kan vervangen voor een moderne versie. Ik heb begrepen dat er dan het nodige volgens schemas moet worden aangepast, mijn inzichten in electronica gaan niet ver genoeg om dat zelf te doen.
Ik houd jullie op de hoogte,
vr.gr.
Joop Kok

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2011 20:08 #1309477 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lpi probleem
Vorige week maandag heeft Timen het omschakelrelais eruit en een gebruikt  " oud type" relais er weer in. De auto heeft  een week voorbeeldig gedraaid tot afgelopen zaterdagochtend, hetzelfde probleem deed zich weer voor. Net als eerder schakelde het lpi systeem over van benzine naar lpg waarna  de auto begon te schokken, wel lpg dan weer geen lpg, dit met een frequentie van een tot anderhalve keer per seconde.
Het groene ledje was al van knipperen naar constant branden gegaan en bleef tijdens het schokken gewoon branden.
Vandaag een heel eind gereden,  een paar keer gestopt en opnieuw gestart, niets aan de hand....
Ik zoek weer verder......
vr.gr.
Joop Kok

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2011 09:34 #1309530 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien
Het "oude type" relais was 2e hands, niet nieuw ? Dan zou het kunnen dat ook dat relais niet goed is.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC