B23F op gas

• JP Biesma (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-01-2011 16:45 #1303204 door JP Biesma (GAST)
Beantwoord door JP Biesma (GAST) in topic vind dit wel een leuke
vind dit wel een leuke eerlijk gezegt
mijn temperatuur meter blijft altijd steken en mij is verteld dat dit probleem in dashbord zit maar wie weet inderdaad een temp sensor probleem
ga het proberen met een andere!!
gr JP

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2011 17:30 #1303211 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic CIS
CIS klep werkt op benzine en LPG hetzelfde, ik zou het daar niet in zoeken. Hoewel schoonmaken nooit kwaad kan. Kan met wasbenzine of remmenreiniger, maak dan ook het gedeelte dat je in "ruststand" niet ziet ook schoon door het schuifje te verdraaien. Smeer daarna even met wat WD40. Je hebt 2 sensoren in de kop voor het koelwater, eentje voor het de ECU (benzine computer) en eentje voor de meter in het dashboard. Vervang wel de goede. Thermostaat is nog wel goed ? Een kapotte thermostaat kan er natuurlijk ook voor zorgen dat de temperatuur niet hoog genoeg wordt. Kost 2 tientjes bij de dealert, wil je er niet meteen een nieuwe inzetten (bij testen moet de huidige er ook uit, waarom dan niet meteen een nieuwe monteren) dan kun je de huidige ook proberen in een pannetje op het fornuis. Let bij montage van een nieuwe even op de bijgeleverde rubber ring. Die heeft aan de binnen omtrek een gleuf, daar moet de rand van de thermostaat in vallen zodat aan beide zijden van de thermostaat een randje rubber zit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC