APK-afkeur op CO gehalte LPG (6%)

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2010 21:56 #1293121 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Enn...
Wat was het resultaat?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2010 22:30 #1293127 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed gekeurd
Ik heb via dit forum en het Saab forum kunnen achterhalen waar de 2 afstel schroeven voor dienen. Hiermee heb ik de CO waarde erg laag kunnen krijgen en de auto werd toen goed gekeurd. Daarna wel alles terug stellen, want goed lopen deed hij niet meer.
Dit is al verschillende malen gebeurd, de auto gewoon goed, alleen de CO niet en dat was altijd een probleem. Maar ik had ook de andere AMS problemen zoals beschreven in diverse discussies, stationair 2500 rpm blijven lopen, pas als de auto tot stilstand komt van 1500 naar 800 rpm terug gaan.
Mijn vermoeden is dat er iets met de verdamper aan de hand is. Waarschijnlijk is het inwendige over de uiterste verkoopdatum heen na 20 jaar.Ik ga een revisie set bestellen en kijken of dit de problemen kan oplossen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2010 23:01 #1293135 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verdamper
Hoi Peter,

Bij mijn V6 is hetzelfde aan de hand, volgens mij is het het motor management wat de zaak om zeep helpt. Het CO probleem onstond nadat ik de Lambda Sonde weer had aangesloten (en een nieuwe katalysator had geplaatst).

Het lijkt me dus eerder een probleem van de input van het motor management dan van de verdamper, en wel specifiek van de stationair regeling.

Groet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2010 12:47 #1293193 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic AMS

pvrakking schreef : Ik ga een revisie set bestellen en kijken of dit de problemen kan oplossen.

Iemand hier op het forum (Baseman ?) heeft wel eens een AMS verdamper gereviseerd. Was geloof ik geen aanrader voor minder handige amateurs. Misschien goed om dat even na te zoeken. Zoek op "ams revisie".

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2010 13:03 #1293197 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Correct

henk 940LPT schreef : Iemand hier op het forum (Baseman ?) heeft wel eens een AMS verdamper gereviseerd.

Correct, was toen samen met Timen, maar ben inmiddels in staat dat zelf te doen.Dus, ja, als je dat wil, ben je welkom.Uitleg kan ik er ook wel een keer over schrijven, is wel een idee.Ik weet alleen niet, of ik nog ergens een oude heb liggen, ik denk van niet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2010 22:51 #1293280 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic heb ik ook gedaan : zie
heb ik ook gedaan : zie <a href=" volvolvo.nl/forum/topic,7440.0/ "> volvolvo.nl/forum/topic,7440.0/
vriendelijke groet,
Juri Ondracek

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC