G2 uit 1997 naar G3 zonder nieuwe computer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Simpel. Peter zijn mogelijke 940 is een type 2 en die van jou een type 1.Het verschil zit in 150 kilo aan extra balken in de auto, geluidwering, turbomotor en dat soort spul.Het jij bijvoorbeeld ECC? scheelt dan 50 kilo.Heb jij airbags?Scheelt alweer 40 kilo.Fred 740 schreef : Peter hoe kom jij aan 1522 kg Volvo ?
Mijn 940 1992 met G3 komt op 1389 kg
Dat soort dingen.
De mijn weegt 1499 volgens RDW, doch op mijn kenteken staat 1599 kg.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat zou voor mij een reden zijn om voor LPG te kiezen als je met je jaarkilometrage op of net onder het omslagpunt zit. Meer rijden is makkelijker (en plezieriger) dan minder.Jeroen schreef : en daar heb ik wel eens last van, het kost je op benzine al vlug 50 euro om ergens naar toe te gaan. Dus denk je wel eens: lamaar
Op gas ben je Veeeeeel (Veel) goedkoper uit met zo'n ritje. en kom je dus nog eens ergens.
En met LPG reken je nooit hoeveel het kost om ergens te komen. Wel krab je je elk kwartaal achter de oren, bij de acceptgiro van 270 euro. Maar goed, elk voordeel hep ze nadeel, zullen we maar zeggen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is dus schijnbaar goedkoper voor de wegen belasting met LPG om een zo'n kaal mogelijke 940 of 740 te nemen met LPG en daar achteraf aankleden met de diverse optie die kilo's wegen en hierdoor dus altijd in een hogere wegenbelasting klasse komen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ook het gietijzeren hondenrek doet een duit in de zak samen met loden hemelbekleding (tegen de röntgen straling van Russische satellieten)
Sorry Fred, kon het niet laten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Lastig is alleen dat de optie "LPG" altijd langs het RDW moet om op kenteken te komen. Zit snel op een kilo of 50 volgens mij, dat komt dus bij het gewicht dat je nu op benzine op kenteken hebt staan. G3 is overigens niet zwaarder dan G2, als je omkeurt tenminste :PIk zit op 1438 kg, met een 940 sedan met LPT, handbak, ECC en Vialle LPi.Fred 740 schreef : Is dus schijnbaar goedkoper voor de wegen belasting met LPG om een zo'n kaal mogelijke 940 of 740 te nemen met LPG en daar achteraf aankleden met de diverse optie die kilo's wegen en hierdoor dus altijd in een hogere wegenbelasting klasse komen