G2 uit 1997 naar G3 zonder nieuwe computer.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2010 18:53 #1288794 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Simpel.

Fred 740 schreef : Peter hoe kom jij aan 1522 kg Volvo ?
Mijn 940 1992 met G3 komt op 1389 kg

Simpel. Peter zijn mogelijke 940 is een type 2 en die van jou een type 1.Het verschil zit in 150 kilo aan extra balken in de auto, geluidwering, turbomotor en dat soort spul.Het jij bijvoorbeeld ECC? scheelt dan 50 kilo.Heb jij airbags?Scheelt alweer 40 kilo.
Dat soort dingen.
De mijn weegt 1499 volgens RDW, doch op mijn kenteken staat 1599 kg.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2010 19:09 #1288795 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dus....
Op g3 gaan rijden is over ruim een jaar NOG goedkoper!
Plus,
en daar heb ik wel eens last van, het kost je op benzine al vlug 50 euro om ergens naar toe te gaan. Dus denk je wel eens: lamaar
Op gas ben je Veeeeeel (Veel) goedkoper uit met zo'n ritje. en kom je dus nog eens ergens.

 
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2010 19:30 #1288797 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Juist !!

Jeroen schreef : en daar heb ik wel eens last van, het kost je op benzine al vlug 50 euro om ergens naar toe te gaan. Dus denk je wel eens: lamaar
Op gas ben je Veeeeeel (Veel) goedkoper uit met zo'n ritje. en kom je dus nog eens ergens.

Dat zou voor mij een reden zijn om voor LPG te kiezen als je met je jaarkilometrage op of net onder het omslagpunt zit. Meer rijden is makkelijker (en plezieriger) dan minder.
En met LPG reken je nooit hoeveel het kost om ergens te komen. Wel krab je je elk kwartaal achter de oren, bij de acceptgiro van 270 euro. Maar goed, elk voordeel hep ze nadeel, zullen we maar zeggen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2010 20:48 #1288802 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gewicht verschillen 940
Nooit geweten dat er zoveel verschil zit in de gewichten van de 940 's in dit geval
Is dus schijnbaar goedkoper voor de wegen belasting met LPG om een zo'n kaal mogelijke 940 of 740 te nemen met LPG en daar achteraf aankleden met de diverse optie die kilo's wegen en hierdoor dus altijd in een hogere wegenbelasting klasse komen
 
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2010 21:10 #1288808 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zware opties
ik probeer mijn auto ook vol zware opties te bouwen; ik heb nu een contra gewicht gescoord voor aan de voorbumper, kan er een zwaardere trekhaak onder
 
Ook het gietijzeren hondenrek doet een duit in de zak samen met loden hemelbekleding (tegen de röntgen straling van Russische satellieten)
 
 
 
 
Sorry Fred, kon het niet laten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2010 21:16 #1288812 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Optie LPG

Fred 740 schreef : Is dus schijnbaar goedkoper voor de wegen belasting met LPG om een zo'n kaal mogelijke 940 of 740 te nemen met LPG en daar achteraf aankleden met de diverse optie die kilo's wegen en hierdoor dus altijd in een hogere wegenbelasting klasse komen

Lastig is alleen dat de optie "LPG" altijd langs het RDW moet om op kenteken te komen. Zit snel op een kilo of 50 volgens mij, dat komt dus bij het gewicht dat je nu op benzine op kenteken hebt staan. G3 is overigens niet zwaarder dan G2, als je omkeurt tenminste :PIk zit op 1438 kg, met een 940 sedan met LPT, handbak, ECC en Vialle LPi.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD