Welke LPG installatie zouden jullie inbouwen op een B230E motor die in een 740 1986 sedan zit? ERVARINGEN??

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2010 14:11 #1287490 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Specialist?
<a href=" www.bs-autotune.nl/content/view/118/130/ "> www.bs-autotune.nl/content/view/118/130/
Het liefst doe je natuurlijk alles zelf, wellicht heeft dit bedrijf info.
Ook bestaat het systeem die met een plunjer de mechanische klep open houd, wat minder elegant maar werkt wel.
 Succes.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
18-09-2010 15:31 #1287495 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Dank Rene. Heeeeeel erg leuk linkje.
Heb even rond zitten neuzen op de site en gebeld.
Is een goed verhaal van Jeroen Bosma.
Er wordt een dampgassetje geplaatst op het inlaatgedeelte.  <a href=" www.bs-autotune.nl/content/view/29/43/ "> www.bs-autotune.nl/content/view/29/43/
Dat wordt aangestuurd wordt door een motormanagement systeem wat los van de bestaande sensoren kan werken. Dat betekend dus ook dat je gewoon op het bestaande benzine systeem kunt rijden.
Hier een totale indicatie van de kosten. <a href=" www.bs-autotune.nl/content/view/57/66/ "> www.bs-autotune.nl/content/view/57/66/
Geloof wel dat ik het er dan zelf in moet schroeven. Maar dat is natuurlijk gewoon leuk en leerzaam.
Werking in grote lijnen ook hier leuk omschreven: <a href=" www.bs-autotune.nl/content/view/82/92/ "> www.bs-autotune.nl/content/view/82/92/
Tja wat is wijsheid. Is dit dezelfde techniek die jij in je 945 LPT had Rene?
Simpel is natuurlijk een latere F motor er in te stoppen en die gewoon op ouderwets vacuum aan te sturen of een AMS systeem van Vialle.
Maar dan denk ik dat de originele B230E motor en K-tronic inspuiting in combinatie met deze LPG dampgas injectietechniek toch echt wel meer plezier en gebruikerswaarde geeft. Zeker voor het Milieu want je rijdt gewoon altijd met de bestmogelijke uitstoot bij deze wagen/motor combinatie.
Is er iemand die ook geinteresseerd is in deze techniek met net als ik ook een bestaande portie kennis van LPG technieken en motortechniek van onze bakstenen?
Gaan we er en keer samen heen en eventueel later tegelijker tijd inbouwen.
Michael Oud had me ook in het kader van een nog steeds niet opgegeven D5 in baksteen traject op deze Jeroen Bosma gewezen.  <a href="/node/32273"> www.volvo700vereniging.nl/node/32273   De solitair aangestuurde D5 in baksteen vraag had ik hem destijds per mail ook gesteld. Telefonisch gaf ie nu aan daar toch eigenlijk geen trek in te hebben ivm verschillende problemen met dieseltechnieken de laatste tijd die aantonen dat dieseltechniek echt wel een veel lastigere tak van sport is.
Ik begreep dat ie zich nu meer richt op deze LPG techniek waarvan ie er nu vrijwel wekelijks een doet. Meestal in Mercedessen met dikke V 8 motoren die veel zakelijke kilometers moeten rijden. Met deze techniek krijg ie ze gewoon goed aan het lopen zonder backfires en zonder belachelijke gebruikscijfers omdat die dikke motoren op vacuum eigenlijk alleen veel te rijk zijn af te regelen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2010 09:26 #1287522 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat
wijsheid is weet ik niet, ik liep tegen deze techniek aan toen ik op zoek was naar een goede oplossing voor de K- en L-Jetronic op gas.
Natuurlijk is een F-motor eenvoudiger op gas maar een B230E heeft zeker zijn charme.
Zelf heb ik ervaring met Prins VSI en Vialle in mijn volvo's (degene met Prins is recentelijk verkocht)
Vialle heeft hierbij mijn voorkeur maar dat heeft vooral te maken met wat "hobbels" bij het tunen naar wat meer vermogen.
De LPE van Vialle is in dat opzicht flexibeler en volgt de ECU beter. De Prins had daar wat meer moeite mee.
&#160;
Succes, ook met je Team91 project.
&#160;
&#160;
&#160;

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Salomons
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2011 19:48 #1308159 door Salomons
Beantwoord door Salomons in topic Hoi Wytze, Zelf heb ik ook
Hoi Wytze,

Zelf heb ik ook een b230e motor en ben zeer benieuwd naar je ervaringen op LPG!

Gracias,
Johan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
06-03-2011 00:33 #1308247 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Helaas helaas heb ik nog geen LPG ingebouwd
Dus nog geen ervaringen er mee.
Zal ook nog wel even duren voor er iets in komt te zitten. Geen prioriteit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD