Hoog toerental op lpg en benzine tussen het schakelen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2010 18:29 #1282973 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oh?

henk 940LPT schreef : Ik zou de CIS klep (wordt ook wel aangeduid met stappenmotor..............)

Door wie dan?Een CIS klep is toch een regelklep?
Constant Idle Valve, en volgens mij regelt ie niet in stappen, maar continu-vloeiend.
Als ie al als stappenmotor wordt aangeduid, is dat denk ik omdat men hem zo noemt, maar niet omdat ie zo genoemd wordt, toch?
Kun je trouwens andere voorbeelden geven van een stappen-motor in een Volvo?Stappen motortje, als in een electrisch aangedreven motortje, wat in stappen iets regelt?Ik kan ze namelijk niet bedenken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2010 19:40 #1282984 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic gaskabel
Het kan ook zijn dat je gaskabel soms ergens blijft haken, die zou ik als eerste even nakijken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2010 20:05 #1282991 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Slordige aanduiding

Baseman schreef :

henk 940LPT schreef : Ik zou de CIS klep (wordt ook wel aangeduid met stappenmotor..............)

Door wie dan?Een CIS klep is toch een regelklep?
Constant Idle Valve, en volgens mij regelt ie niet in stappen, maar continu-vloeiend.
Als ie al als stappenmotor wordt aangeduid, is dat denk ik omdat men hem zo noemt, maar niet omdat ie zo genoemd wordt, toch?
Kun je trouwens andere voorbeelden geven van een stappen-motor in een Volvo?Stappen motortje, als in een electrisch aangedreven motortje, wat in stappen iets regelt?Ik kan ze namelijk niet bedenken.

De originele naam is inderaad CIS klep. Ik meende dat hij bij LH Jectronic traploos aangestuurd wordt. Misschien is dat bij andere systemen/modellen/motoren wel anders en werkt het wel als een stappenmotor. 
Ik heb ooit begrepen dat mensen soms de CIS klep bedoelen als ze "stappenmotor" zeggen. Het is niet de officiele naam maar wordt klaarblijkelijk wel als officieuze aanduiding gebruikt (maar dat bedoel jij volgens mij ook). Ik noem onderdelen het liefst bij hun officiële naam om verwarring te voorkomen (zoals in dit geval). Omdat de TS "stappenmotor" meekreeg als diagnose greep ik terug op de CIS klep. De enige andere stappenmotor die ik kan bedenken is die in de AMS installatie. Verder geen in de 700/900 serie. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2010 22:14 #1283139 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beste Henk en anderen, Zoals
Beste Henk en anderen,
Zoals ik het lees lijkt het me vrij logisch om de CIS-klep te gaan controleren. De uitleg is mij compleet duidelijk en ga me er het komende weekend over buigen.
Ik heb de gaskabel overigens al gecontroleerd en die was prima.
Henk,
bedankt voor de duidelijke uitleg en jullie horen nog of het werkt!

Bedankt voor de reacties!!

Groeten,
Endang

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC