Hoog toerental op lpg en benzine tussen het schakelen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb een leuke '93 -er 940 2.3 estate op gas met iets meer dan 5 ton op de teller.
Sinds de warmte ons land is binnengekomen blijft het toerental tussen het schakelen hangen in de toeren die hij dan draait. Hij zakt wel weer langzaam teurg maar dit duurt te lang.
Als hij stationair draait en je geeft gas, is er niets aan de hand. Ik heb de accu al een keertje losgehaald maar dat helpt niet.
Heeft iemand een idee hoe dit komt en vooral hoe dit op te lossen is???
Groeten en alvast bedankt,
Endang
Volvo 940 2.3 lpg
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat voor type weet ik niet want dat kan ik niet terug vinden..
groeten,
Endang
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
groetjes!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als hij het stationair ook doet, en je onderbreekt heel even snel met je contact aan/uit en hij zakt dan terug, is het je stappen-motor volgens mij.
Succes!! HJ.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Alleen, waar zit dat ding, hoe ziet het er uit? en vooral, wat kan ik er zelf aan doen??
In ieder geval bedankt voor de tips!!!
Groeten,
Endang
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bedoel je de stappenmotor van de AMS installatie?hjfoto schreef : Als hij het stationair ook doet, en je onderbreekt heel even snel met je contact aan/uit en hij zakt dan terug, is het je stappen-motor volgens mij.
Die heeft helemaal NIETS van doen met hoog toerental.In mijn zoektocht naar de storing in mijn sedan, heb ik 3 maanden met stappenmotor in volledig open positie met de stekker los gereden, waardoor hij dus maximaal open staat en niet meer regelt en ik heb nooit last gehad van verhoogd toerental.
Als het een AMS is, kan ik hem voor je uitlezen, omgeving Den Bosch, maar de eerste vraag die je je moet stellen en beantwoorden, is of hij het op benzine ook doet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Op benzine doet hij het ook.
Groot verschil is dat hij op benzine inhoudt en slecht vooruit komt. Soms doet hij het niet maar meestal wel...
Stationair loopt hij tussen de 600 en 950 toeren. Als ik er mee gereden heb blijft hij bij het over of terugschakelen rond de 2000 toeren hangen. Als ik dan stop bij een stoplicht of elders, zakt hij binnen een seconden of tien terug naar het stationair toerental.
Groeten,
Endang
- V700 register
- Nieuw lid
-