Hoog toerental op lpg en benzine tussen het schakelen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2010 16:32 #1081861 door V700 register
Hallo,
Ik heb een leuke '93 -er 940 2.3 estate op gas met iets meer dan 5 ton op de teller.
Sinds de warmte ons land is binnengekomen blijft het toerental tussen het schakelen hangen in  de toeren die hij dan draait. Hij zakt wel weer langzaam teurg maar dit duurt te lang.
Als hij stationair draait en je geeft gas, is er niets aan de hand. Ik heb de accu al een keertje losgehaald maar dat helpt niet.
Heeft iemand een idee hoe dit komt en vooral hoe dit op te lossen is???
Groeten en alvast bedankt,
Endang
Volvo 940 2.3 lpg

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2010 17:40 #1282091 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welke
Welke LPG installatie heb je ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2010 11:27 #1282128 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb een installatie van
Ik heb een installatie van Vialle en is door Volvo geleverd.
Wat voor type weet ik niet want dat kan ik niet terug vinden..
groeten,
Endang

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2010 11:31 #1282130 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoogstwaarschijnlijk
Hoogstwaarschijnlijk Vialle AMS. Geen losse/gescheurde slangen ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2010 11:50 #1282131 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Daar ga ik eerst maar eens
Daar ga ik eerst maar eens naar kijken!
groetjes!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2010 18:57 #1282148 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoog toerental op lpg en benzine tussen het schakelen
Stappenmotor,schoonmaken, slangen en luchtfilter controleren op lekken. Doet hij het op benzine ook? en is je lucht aanzuiging naar je luchtfilterkast correct?
Als hij het stationair ook doet, en je onderbreekt heel even snel met je contact aan/uit en hij zakt dan terug, is het je stappen-motor volgens mij. 
Succes!! HJ. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2010 22:47 #1282914 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor zover ik zelf heb
Voor zover ik zelf heb kunnen zien lijkt het er op dat het aan de stappenmotor ligt.
Alleen, waar zit dat ding, hoe ziet het er uit? en vooral, wat kan ik er zelf aan doen??
In ieder geval bedankt voor de tips!!!
Groeten,
Endang

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2010 01:46 #1282925 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Huh?

hjfoto schreef : Als hij het stationair ook doet, en je onderbreekt heel even snel met je contact aan/uit en hij zakt dan terug, is het je stappen-motor volgens mij.

Bedoel je de stappenmotor van de AMS installatie?
Die heeft helemaal NIETS van doen met hoog toerental.In mijn zoektocht naar de storing in mijn sedan, heb ik 3 maanden met stappenmotor in volledig open positie met de stekker los gereden, waardoor hij dus maximaal open staat en niet meer regelt en ik heb nooit last gehad van verhoogd toerental.
Als het een AMS is, kan ik hem voor je uitlezen, omgeving Den Bosch, maar de eerste vraag die je je moet stellen en beantwoorden, is of hij het op benzine ook doet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2010 14:43 #1282944 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo, Op benzine doet hij
Hallo,
Op benzine doet hij het ook.
Groot verschil is dat hij op benzine inhoudt en slecht vooruit komt. Soms doet hij het niet maar meestal wel...
Stationair loopt hij tussen de 600 en 950 toeren. Als ik er mee gereden heb blijft hij bij het over of terugschakelen rond de 2000 toeren hangen. Als ik dan stop bij een stoplicht of elders, zakt hij binnen een seconden of tien terug naar het stationair toerental.
Groeten,
Endang

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2010 16:46 #1282964 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stappenmotor
Ik zou de CIS klep (wordt ook wel aangeduid met stappenmotor, maar er zijn meer dingen die "stappenmotor" zijn) eerst eens schoonmaken, evenals het gasklephuis. Het gasklephuis is het ding dat aan de ene kant aan het inlaatspruitstuk zit en waar aan de andere kant die dikke luchtslang op zit. De CIS klep zit daar het inlaatspruitstuk in een soort rubberen houder. Er gaan 2 slangen naar/vandaan, diameter ongeveer 2-3 cm. Op de achterzijde zit een stekker. De boel even schoonmaken met wasbenzine oid (remmenreiniger kan ook) en de bewegende delen van de CIS klep weer even smeren met WD40 oid. In de CIS klep zie je een spleet als je in één van de openingen kijkt waar een slang op hoort. Die spleet kan groter en kleiner gemaakt worden door een schuif binnenin de klep te verdraaien. Vaak slaat er oliedamp op neer wat een kleverige boel wordt en de schuif niet goed meer kan draaien. Bij het schoonmaken moet je dus ook de schuif verdraaien om de bagger te verwijderen die je niet ziet als je zo naar de spleet kijkt.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC