(Bosch) Siliconen bougiekabels, heeft iemand daar ervaring mee?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2010 11:45 #1080918 door V700 register
Ter vervanging van mijn orginele set kabels, (tenminste, daar lijkt het op, nu ze slecht klemmen en dus wat losser gaan zitten, maar 5 ton met een set bougiekabels, lijkt me stug) ben ik aan het overwegen om eens uit te proberen of Siliconen Bougiekabels een verbetering kunnen brengen.
Overigens dus te gebruiken op een LPG230FK blok.
Heeft iemand er ervaring mee?
Ik spotte ze hier, <a href=" cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=120471047790 " target="_blank">op eBay.
Of is het gewoon zooi en weggegooid geld?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2010 12:28 #1275754 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarom
Waarom zou je überhaupt siliconen willen ? Zie het voordeel van siliconen in ieder geval niet vermeld in de advertentie.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2010 12:29 #1275755 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nodig
Ben ook net aan het kijken naar andere bougiekabels.
Dus ik ben benieuwd. 
groeten Ad 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2010 12:36 #1275756 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Huh?

henk 940LPT schreef : Zie het voordeel van siliconen in ieder geval niet vermeld in de advertentie.

Overheen gelezen? Of zie je het opgesomde niet als voordeel, wat natuurlijk ook lkan:
 The advantages of fitting Silicone Power:&gt; Bosch original-equipment quality.&gt; Lead and grommet insulation of 100% silicone.&gt; Distributor/coil connector of high-grade EPDM.&gt; Long-lasting unbreakable core.&gt; Outstanding interference suppression and isolation.&gt; Corrosion-resistant and reliable plug connectors.&gt; Protects the engine and catalytic converter.&gt; 3-year warranty on materials and manufacturing defects.

Ik heb geen idee wat een originele Volvo set kost, maar dacht, laat ik eens iets anders 'praktijk'-testen, tenzij iemand me voor geweest is.

@Kompagne:  Zullen we er maar een twin-buy van maken dan....;-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2010 12:41 #1275758 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarom ?

Baseman schreef :  The advantages of fitting Silicone Power:&gt; Bosch original-equipment quality.&gt; Lead and grommet insulation of 100% silicone.&gt; Distributor/coil connector of high-grade EPDM.&gt; Long-lasting unbreakable core.&gt; Outstanding interference suppression and isolation.&gt; Corrosion-resistant and reliable plug connectors.&gt; Protects the engine and catalytic converter.&gt; 3-year warranty on materials and manufacturing defects.

Lees hier niet iets in waarom specifiek de siliconen kabels nu beter zouden zijn dan, zeg de standaard Bosch kabels. Kan in mijn ogen net zo goed een opsomming zijn van de voordelen van standaard kabels. Maw: Waarom zou je de siliconen kabels van Bosch moeten nemen ipv de "standaard" kabels van Bosch ? Ik zie het nergens uitgelegd met (technische) argumenten, er worden alleen wat steekwoorden genoemd. Originele set bij de dealert ligt rond de 100 euro, 4x bougie- en 1x bobinekabel. Incl. wat korting en BTW.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2010 12:50 #1275762 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ogineel
Heb al zo vaak ervaren dat orgineel het beste is!
Je kunt dan storingen beter uitsluiten.
Heb me al 2 keer met imitatie in de vingers gesneden,was scantech en die vonkte naar een paar maanden alweer....
Gewoon orgineel volvo via estate service ofzo.
&#160;
groet chris

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2010 13:00 #1275763 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Bosch
Buiten het feit dat de kabels van silicone beter isoleren, minder snel reden geven voor kabelbreuk (normale sets worden na verloop van tijd hard door warmte) langer mee zullen gaan en gewoon prima zijn, zie ik niet direct voordelen of heb ik er buiten een behoorlijk prijsverschil al genoeg gegeven? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2010 13:38 #1275767 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dealert.

henk 940LPT schreef : Originele set bij de dealert ligt rond de 100 euro, 4x bougie- en 1x bobinekabel. Incl. wat korting en BTW.

Net even voor een nieuw BDP-sensor bij de dealert geweest, en gevraagd naar de bougiekabelset.78 euro excl, voor de set van 4, die losse verhoudingsgewijs rond de 20, alles bijelkaar dus dan rond de 100 euro excl, 125 inclusief.
Als er een alternatief zou zijn, voor een derde van de prijs, die net zo goed zou moeten zijn met drie jaar garantie en maar de helft zo lang mee gaat als origineel, zou ik het serieus overwegen.
@Scaniar164: Ja, daar zeg je zo wat, dat is wellicht wel een overdenking waard, gezien de afgelopen paar weken...........;-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2010 13:44 #1275768 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bougies kabels
Bas
ik heb ze nu sinds juni 2009 erin zitten en bevallen prima.Rij B230FK LPG.
Wagner &amp; Günther (Hamburg) bieden ze aan, Artikel-Nr.: 27148 Zündkabelsatz,700/900 4-Zyl 85 Silicon 5-teilig.Kleur Blauw.
Prijs €41,18, Versandkosten -2kg €8, incl BTW, totaal €58,52.
Link staat bij Weblinks.
Groet Mart

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2010 13:53 #1275770 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Duidelijk.

Mart schreef : ik heb ze nu sinds juni 2009 erin zitten en bevallen prima.Rij B230FK LPG.

Duidelijk, dank je.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC