Inhouden op gas G3

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2010 10:12 #1275219 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afsluiter
Haal je dan niet de stekker van de afsluiter los, waardoor de afsluiter dicht gaat ? Dacht dat er geen koppeling in zit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2010 11:19 #1275228 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afsluiter
Het is een magneet afsluiter en die sluit het gas af als de stroom van de spoel af gaat .Ik heb ook af en toe gestotter in het vooronder op lpg ( meestal in of na de winter) enbij mij is het over nadat ik de stekker verbinding van het onderbreek ralai schoonmaak.Meestal loop ik alle stekkers voor en na de winter even na en dat voorkomt een hoop problemen denk ik.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2010 12:41 #1275235 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tussen relais en LPE ?

Jerry schreef : bij mij is het over nadat ik de stekker verbinding van het onderbreek ralai schoonmaak

Dat is denk ik de 4 polige stekker tussen het relais en de LPE ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2010 15:50 #1275269 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jerry zegt:
"bij mij is het over nadat ik de stekker verbinding van het onderbreek ralai schoonmaak". Ik neem toch niet aan dat je dat eljke drie maand hoeft te doen? Lijkt mij heel vreemd als zo snel een verbinding slecht wordt. Je bedoelt echt de stekker aan het onderbreekrelais (dat grijze "doosje")?
Ik kreeg de volgende tip om na te kijken of de pomp nog goed is: "je kunt, terwijl de auto op LPG loopt, naar de pomp luisteren of deze een "normaal" geluid maakt.Als dit zo is dan kun je nog een test doen door de bedrading van de magnetische afsluiter even los te trekken (een zwart blokachtig stekkertke) .De magnetische afsluiter die ik bedoel zit onder de deksel van de appendagekast op de tank.Dit doe je ook weer terwijl de auto op LPG loopt, wanneer je de stekker los neemt dan gaat de pomp langzamer draaien, dit komt omdat de druk dan toeneemt. Gaat de pomp niet langszamer draaien dan klopt er iets niet.." Toen ik een maansd geleden deze test deed, zakte het toerental eerst heel even en klom vervolgens naar iets hoger dan normaal. Op dit moment is het zo dat op het moment van loskoppelen de motor gaat sputteren en afslaat. Wat is nu normaal? De monteur van wie ik die tip kreeg kan ik niet bereiken (zal wel op vakantie zijn) dus ben benieuwd naar input.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC