Inhouden op gas G3
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2010 17:40 #1080523
door V700 register
Inhouden op gas G3 is gemaakt door V700 register
hoi groep, nadat ik een paar weken geleden mijn gasinjectoren het laten vastzetten op een deugdelijke manier heeft de auto eigenlijk een paar weken probleemloos gedraaid. Vandaag begon het geso.....ter weer helaas. Op snelheid lijkt her of de auto een beetje inhoudt af en toe, niet hinderlijk maar je merkt het verschil tussen benzine en gas wel. Echter het grote probleem zit ondering. Als je wegrijdt bij een stoplicht of even moet proberen in te halen (of terwijl, iedere keer als de motor vermogen moet leveren) lijkt het alsof je nog maar 20 pk overhebt ipv het gebruikelijke. De auto smoort dan echt en is niet vooruit te krijgen lijkt het, als je op dat moment overschakelt naar benzine is het probleem over en loopt de motor als vanouds. OK, ik kan dus goed op benzine rijden en langere stukken kruisen o pgas maar het zou wel lekker zijn als alles weer werkte zoals vanouds.
Ik heb dit probleem al eens eerder gehad, toen weet ik het aan de losse gasinjectoren maar nu zitten die dus goed vast. Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:
Losmaken accu en opnieuw inleren computer op benzine, geen verbetering
Zekeringen (de beruchte vier) goed schoongemaakt en weer teruggezet na controle op goede geleiding
Injectoren (gas) stuk voor stuk losgeklikt met lopende motor om te horen of er iets veranderd om te kijken of er toevallig 1 injector kapot zou zijn. Ook geen verbetering.
 
Wie, o wie kan me helpen of weet er in de buurt van Breda een goede Lpg G3 Vialle specialist die ook weet waar hij het overheeft. Ben wel eens bij een plaatselijke gasboer geweest maar toen die bij mij onder de kap keek en begon te praten over een mogelijke kapotte verdamper wist ik niet hoe snel ik daar weg moest komen.
 
Groet,
 
Benno
 
Ik heb dit probleem al eens eerder gehad, toen weet ik het aan de losse gasinjectoren maar nu zitten die dus goed vast. Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:
Losmaken accu en opnieuw inleren computer op benzine, geen verbetering
Zekeringen (de beruchte vier) goed schoongemaakt en weer teruggezet na controle op goede geleiding
Injectoren (gas) stuk voor stuk losgeklikt met lopende motor om te horen of er iets veranderd om te kijken of er toevallig 1 injector kapot zou zijn. Ook geen verbetering.
 
Wie, o wie kan me helpen of weet er in de buurt van Breda een goede Lpg G3 Vialle specialist die ook weet waar hij het overheeft. Ben wel eens bij een plaatselijke gasboer geweest maar toen die bij mij onder de kap keek en begon te praten over een mogelijke kapotte verdamper wist ik niet hoe snel ik daar weg moest komen.
 
Groet,
 
Benno
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2010 18:11 #1273403
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG
De benzine injectoren blijven niet werken op moment dat je op LPG gaat rijden ? Het relais wat de benzine injectoren uitschakelt bij rijden op LPG is berucht om het defect raken. Hoewel de effecten meestal wat heftiger zijn (uitslaan) zou je dat eens kunnen controleren. Misschien de stekkers van de benzine injectoren lostrekken als hij op gas loopt ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2010 18:36 #1273661
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb ik nog niet geprobeerd,
Heb ik nog niet geprobeerd, durf niet goed de kabels te verwijderen met lopende motor. Op benzine loopt het ding prima. Bij overschakelen hoor je dat het ding niet soepel loopt. Bij gasgeven duurt het even voor hij oppakt en rijdend heb je weinig vermogen op LPG. Ik zoek eigenlijk een goede LPG specialis Vialle in de buurt van Breda die me zou kunnen helpen. Heeft er iemand misschien tips ????
 
Groet,
 
Benno
 
 
Groet,
 
Benno
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-05-2010 21:29 #1275155
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou, het is opgelost. De
Nou, het is opgelost. De specialist in Roosendaal kwam erachter dat het overschakelrelais de boosdoener was, deze bleef hangen of was versleten waardoor op minimaal een cilinder ook benzine bijgedoseerd werd, dit veroorzaakte het slechte lopen. Dit heeft hij vervangen door een andere module (andere vorm, andere stekkers) en hij doet het nu weer perfect. Volvo loopt weer als een trein op gas en benzine. 200 euro armer maar dat verdien ik wel weer terug op gas. De afgelopen anderhalve week twee tanks benzine erdoorheen gejaagd en met 1 euro verschil per liter schiet het dan snel op. Op benzine is hij trouwens ook maar marginaal zuiniger dus daarvoor hoef ik het ook niet te doen.
 
groet,
Benno
 
 
groet,
Benno
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-05-2010 21:37 #1275158
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Valt
Valt mee. Relais alleen kostte mij, los, al 150 euro. Specialist heeft snel gewerkt dus (max een uurtje) :)Meer correcte benaming is eigenlijk het onderbreek relais voor de benzine injectoren, want dat is wat het doet. Het overschakelen houdt meer in (oa inschakelen LPi injectoren), dat wordt door de LPE (LPi computer) gedaan. Maar goed, das gezeur... Goed om te horen dat hij het weer goed doet !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-05-2010 22:28 #1275182
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ben benieuwd
naar hoe de monteur het relais ertussen heeft geplaatst. Ik zelf heb dit relais al eens vervangen (€ 10,- op de sloop) en een nieuw kabelboompje geplaatst. Daarvoor heb ik wel gebruik gemaakt van het nieuwe kabelboompje (voor het nieuwe relais) maar ik heb hem aangesloten zoals het oude relais ook was aangesloten. Je vind het schema <a href="/node/31645">hier</a>. Maar hoe hebben ze het bij jou gedaan? Zou je daar achter kunnen komen?
 
Groet
Bas
 
Groet
Bas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-05-2010 22:31 #1275183
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja
Heb het zelf gedaan, dus ik weet hoe het zit 
Het nieuwe relais moet in principe op dezelfde manier aangesloten worden als het oude, het nieuwe heeft alleen wat meer draadjes die je met elkaar moet verbinden. Wellicht was het relais dat je van de sloop had gehaald stiekem ook defect. Qua aansluiten kan het volgens mij alleen maar werken of helemaal niet werken. Geen tussenweg, tenzij het relais zelf niet goed was/is.

Het nieuwe relais moet in principe op dezelfde manier aangesloten worden als het oude, het nieuwe heeft alleen wat meer draadjes die je met elkaar moet verbinden. Wellicht was het relais dat je van de sloop had gehaald stiekem ook defect. Qua aansluiten kan het volgens mij alleen maar werken of helemaal niet werken. Geen tussenweg, tenzij het relais zelf niet goed was/is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-05-2010 22:57 #1275192
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leuk
Dan heb je het dus aangesloten zoals ik dat ook heb gedaan. Het vreemde bij mij is dat ik in eerste instantie van alle problemen af was maar dat na twee weken hetzelfde euvel weer begon. Ondertussen heb ik al twee andere slooprelais uitgeprobeerd, niets helpt; en het lijkt me sterk dat toevallig alle drie de relais niet goed werken. Langzaamaan ga ik toch de pomp verdenken. Het is net alsof die bij wat hogere toeren het niet meer kan bijbenen. Wellicht dat de pomp door het nieuwere type relais een tijdje wat meer spanning heeft gekregen waardoor het weer een tijdje ging maar dat "einde oefening" nu rapido dichterbij komt. Of zie ik dat te simpel?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-05-2010 23:03 #1275196
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja
Ja, dat relais stuurt namelijk de pomp niet aan. Kan dus wel het relais zijn, of de pomp, maar dat het de combinatie is, lijkt me erg onwaarschijnlijk. Het gaat om het relais waar de draden aangegoten zitten, ergens op/rond het schutbord aan uitlaatzijde van de motor (evt onder de bobine). Het relais dat de pomp wel aanstuurt is een simpel relais met van die lipjes aan de onderkant, zit vaak op een los voetje bij de veerpoot aan bestuurderszijde. Overigens draait de pomp wel op 2 toerentallen, aangestuurd door de LPE (LPi computer). Maar volgens mij gaat hij bij acceleren ook al sneller draaien, je zou het dan dus ook al moeten merken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-05-2010 23:11 #1275197
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het onderbreekrelais
is dat grijze relais ter grootte van een pak sigaretten. Dat weet ik te vinden. Dat andere relais ken ik ook, weet alleen niet waar het te verkrijgen is. Ik haal het wel regelmatig los om slecht contact te voorkomen.
Wat betreft de pomp: mijn pomp is al eens vervangen door één met een traploos toerental. Als ik de magnetische koppeling onderbreek (door het zwarte blokachtige stekkertje bij de tank los te nemen) slaat de auto na wat gestoot af. Dat is iets wat ik vreemd vind maar ik weet niet of dat zo hoort.
Wat betreft de pomp: mijn pomp is al eens vervangen door één met een traploos toerental. Als ik de magnetische koppeling onderbreek (door het zwarte blokachtige stekkertje bij de tank los te nemen) slaat de auto na wat gestoot af. Dat is iets wat ik vreemd vind maar ik weet niet of dat zo hoort.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam