LPG stopt na vijf minuten?

• Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2010 20:53 #1078381 door Peter van Luijk
LPG stopt na vijf minuten? is gemaakt door Peter van Luijk
Dames en heren,
 Vanmorgen valt na vijf minuten rijden mijn motor uit. Midden op de rotonde, heerlijke plek!
Herstarten doet hij, maar moeizaam, draait hem een keer of acht rond voor hij start, normaal drie. start op benzine als normaal. Vervolgens valt hij uit.
Uitvallen blijkt bij overgaan op LPG te zijn. Op benzine overgeschakeld, geen probleem en zodoende naar Almere gereden.
Vanmiddag bij het werk, zekeringen gecontroleerd en contactjes gecheckt (nog niet geschuurd en van contact spray voorzien na eerdere probleem "LPG uitgevallen, wat nu")
Gestart en lopen, geen probleem, gewoon over op LPG na indrukken schakelaar. Stond immers op benzine.
Vijf minuten later vlak voor het kruispunt, uitval.
Benzinestation verderop weer gekeken, niets bijzonders, wel weer lopen op LPG.
Toch maar naar huis gereden op benzine.
Iemand een idee?
Pomp lijkt me intact, vacuum in eerste instantie ook. Verdampinstallatie werkt op zich. Geen losse stekkers of zekeringen.
Graag uw ideeen.
Groet Peter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2010 21:05 #1259845 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb nog niet zo veel
Ik heb nog niet zo veel verstand van de volvo en de technische zaken...maar ik heb dit ook gehad..bij mij was het zeker de pomp van de gastank. die moest dan ook vervangen. maar direct daarna...inderdaag 5 minuten .. auto viel stil. het bleek dat er zowel benzine als gas werd ingelaten..monteur zei dat sommige auto's gaan stotteren maar in een keer stilvallen kan soms ook..het was een kwestie van dit "ding" (sorry) die de inlaat van benzine/gas regelt te vervangen.
groet

art

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2010 21:05 #1259846 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic broertjes
volgens mij zijn onze LPG installaties broertjes ofzo, ik heb in ieder geval vergelijkbare problemen als jij . Wat betreft het uitvallen; ik heb dit ook ooit gehad en toen bleek het een klep te zijn in de LPG leiding die middels zo'n vacuüm-potje dichtgetrokken werd. Bij estate-services hebben ze het slangetjes eraf gehaald zodat de klep niet bediend wordt en het probleem was voorbij. Het ding zit bij mij boven de LPG-unit in de motorruimte, op de gasslang richting spruitstuk. Het ding heeft mijn inziens slecht een beperkte functie daar de auto er prima mee rijdt nu. Bij Verkerk in Bunnik (gasboer) gaven ze aan dat het prima is zo. Ik heb foto's maar niet op deze PC, ga ik ff opzoeken. Ohja, als je het slangetje van het potje trekt moet je het slangetje wel even dichtmaken met een schroef/plugje/dopje oid

succes en ik weet hoe je je voelt

• Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2010 21:19 #1259851 door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Vacuumklep dus
Althans, dit is wat jullie beide bedoelen denk ik.
Ik heb vanmiddag inderdaad staan twijfelen of deze wel in de goede positie stond. Echter, als dit het probleem is, dan betekent dit dat de benzineaanvoer niet dicht gaat als ik op gas wil rijden. Op benzine rijden is immers geen probleem.
Waar zit die benzineafsluiter? Het is immers een injectiemotor, dat wordt door de computer geregeld toch? Die vacuumklep in mijn gasslang tussen verdamper en gasmengstuk zal dit toch niet zijn.
Of zit ik er naast?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2010 21:22 #1259852 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Winderig?

Petervanluijk_740-1992 schreef :  Vanmorgen valt na vijf minuten rijden mijn motor uit. Midden op de rotonde, heerlijke plek!

Waait ie niet gewoon uit?
Wat voor installatie is het?(en als je dat vermeld, zal ik het in je signature even aanpassen (met uw goedvinden), is wel zo handig, voor de oplossing-aandragers.)

Petervanluijk_740-1992 schreef : Die vacuumklep in mijn gasslang tussen verdamper en gasmengstuk zal dit toch niet zijn. 

Die vacuum-pot in je drooggasslang (van je verdamper naar de GLM (gas-lucht-menger) gaat dicht, als je de knop indrukt om de auto op benzine te laten lopen, schijnt een emissie-eis geweest te zijn dacht ik.Ik heb hem er bij mijn 94-er sedan toen gewoon tussenuit gehaald, deed toch al niets meer.

• Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2010 21:24 #1259853 door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Vaille dampinstallatie '92
Mijn goedvinden is met jou.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2010 21:27 #1259856 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verstandsvervaging.

Petervanluijk_740-1992 schreef : Vaille dampinstallatie '92

Dan ga ik uit van een Vialle AMS dus, maar nu ik even nadenk (voor ik iets type) had ik dat natuurlijk allang geweten......tsssk, nieuwe jaar begint lekker.
(ik heb overigens in jouw auto-profiel ook de Prins installatie omgezet naar Vialle AMS, en je signature aangepast.)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2010 21:27 #1259854 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic benzine afsluiter
bij mij was het een soort  boxje gemonteerd aan de rand ergens boven de motor. als je voor de motorkap staat een beetje link boven aan dus. het ding zal ong 5 cm breed zijn?

het was dubbel vervelend want ik reed dus net lekker weg en toen. weeeer dat probleem. Ik kan niet meteen terug..het kostte me 60 euro en de zoektocht ( arbeidsloon) werd niet gerekend.

groet

art

• Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2010 21:27 #1259857 door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Rijwind, denk ik van niet.

Baseman schreef :  Waait ie niet gewoon uit?

Volgens mij niet, want nadat hij vanmorgen uitviel, kon ik hem op een parkeerplaats tot twee keer toe niet op LPG krijgen. Starten op benzine, stil staan en handmatig op LPG en uitvallen als gevolg. Geen harde wind, geen rijwind.
Mijn eerste auto:Volvo 740 2.0i 1991270 dkm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2010 21:32 #1259860 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schoongemaakt?
Had je alle connectors en zekeringen schoongemaakt en inge-sprayed?
Slaat ie ook af als ie stationair loopt?Ook als je je luchtfilterhuis open zet (ter test, weer dicht doen als het niets uitmaakt)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC