lampje LPG-knop is uit
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Gewoon om even te reagerenBaseman schreef : Als die 3 amps voor het omschakelen zorgt, en die andere zekering die we bij de bobine in de buurt vonden gewoon vor de spanning in de AMS zorgt, dan is het niet onmogelijk, toch?
Met de Signalite hebben we geconstateerd dat er wel degelijk prik op de unit stond en zelfs om te schakelen was, maar enkel niet met de knop op je dash.
Mijn eerste auto:Volvo 740 2.0i 1991270 dkm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zal morgen de zekering checken en de contacten eens inspuiten.

ik hou jullie op de hoogte!
- V700 register
- Nieuw lid
-

groetjes
- V700 register
- Nieuw lid
-
En mocht het niet lukken, ben je welkom om hem een keer uit te lezen of uit te wisselen met andere computer, heeft die Signalite toch nog nut....alexvanbemmel schreef : Ik zal morgen de zekering checken en de contacten eens inspuiten.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb nu een aantal keer met de auto gereden en dat gaat opzich wel aardig behalve dat de LPG installatie een compleet eigen leven leidt. Ik zal omschrijven wat het ding allemaal uitspookt.

Eerst deed het lampje in het knopje niets.
Nu doet het lampje het wel maar het variëerd hoe en wanneer. Op het knopje drukken geeft geen respons, nooit.
-eerste keer: starten geeft rood (benzine) en blijft rood.
-tweede keer: zet ik de auto uit en vervolgens weer op contact; lampje eerst groen LPG dan na paar tellen rood. Blijft rood.
-derde keer: auto weer uit en weer op contact; lampje rood, na paar tellen groen en blijft groen (dit is normaal behalve dan dat het knopje dus niet op indrukken reageert)
-vierde keer is gelijk aan de eerste keer etc etc etc
Wat opvalt is een soort zoemend/ratelend geluid uit de LPG computer wanneer ik de auto uitzet terwijl het lampje rood brandt (op benzine dus). Klinkt als een relais dat overuren maakt en t duurt zeer kort (halve seconde)

De auto rijdt verder zoals normaal; dus matig op benzine en prima op LPG alhoewel hij stationair wel weer erg langzaam draait (moet weer eens afgesteld)

Bas ik zou graag van je aanbod gebruik maken! Ik woon in Nijkerk dus niet echt in de buurt geloof ik. Laat maar horen wat je het handigst lijkt. Kan je met die Signalite ook dingen afstellen aan de installatie?

groetjes Alex

- V700 register
- Nieuw lid
-
Visueel gecontroleerd of met de multimeter ná de zekering gemeten?Vooral die zekering van 3amps die bij de accu zit even goed nakijken, desnoods gewoon vervangen.Zou zomaar kunnen dat iue met wat warmer weer nét wel contact maakty, maar bij koude, zoals nu, niet.alexvanbemmel schreef : Zekeringen zijn ok, en verder geen draadbreuken oid.
Afstellen kan je er niets mee, enkel constateren of alles in orde is. Als ie op benzine in orde is, en de gasinstallatieis correct aangesloten, neemt de AMS alle gegevens van de ECU over en gebruikt die, om de gasinstallatie te regelen.Als er op benzine dus iets mis zou zijn, heeft dat zijn weerslag op de gas-loop.alexvanbemmel schreef : Kan je met die Signalite ook dingen afstellen aan de installatie?
Mij lijkt me het handigste dat je deze kant op komt natuurlijk, maar vanuit Nijkerk is dat wel een stukkie rijden.Je zou nog contact op kunnen nemen met wp001 in Vaassen, dat is qua afstand de helf, qua tijd 10 minuten korter.Toevallig ben ik morgen in Amersfoort, vermoedelijk eerder dan de afspraak om 20:00.Wellich kunnen we elkaar treffen rond (op de gok) de klok van 19:00?Sloop wel vast van te voren even je dashboardkastje eruit en mik wat gebruikelijke tools in de koffer, want ik ben behalve de standaardVolvo set, slecht uitgerust, qua gereedschap.Doppie 10 niet vergeten.alexvanbemmel schreef : Bas ik zou graag van je aanbod gebruik maken! Ik woon in Nijkerk dus niet echt in de buurt geloof ik. Laat maar horen wat je het handigst lijkt
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ook bleek dat de stappenmotor van de verdamper (toch?) in het geheel niet functioneerde; de veer was weg en de plunjer ook. Verder heeft Bas heel vaak "ah das bijzonder" gezegd waarmee hij aangaf dat één en ander niet volgens de gebruikelijke methoden is geïnstalleerd.
De signalite gaf verder aan dat de massa v/h LPG systeem niet of slecht aanwezig was en dat het toerental stationair 550tpm is (en dus veel te laag)
Resultaat van de operatie is dat mijn LPG knopje het weer doet én dat ik weer zelf kan bepalen of ik op gas of benzine rijdt. Heel fijn want dat was voor nu even het belangrijkste.
We hebben ook geconstateerd dat de benzinepomp die ik als overleden beschouwde het tóch doet maar dat de motor verzuipt om de één of andere reden bij gas geven . Op aanraden van Bas ga ik er eerst maar eens andere LMM in zetten om te kijken of dat verschil oplevert.
Enfin; ik ben weer beetje opgelucht dat er niet iets terminaal kapot is. de overige problemen bewaar ik voor een sleuteldag of de gasboer.
Bas; nogmaals bedankt!