lampje LPG-knop is uit

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2009 17:49 #1078212 door V700 register
lampje LPG-knop is uit is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal,
Klein probleempje; gisteren reed mijn vriendin in de 740 en ik zat er eens lekker naast. Per abuis drukte ze de knop van de LPG-installatie één of meer keer in (ik denk paar keer snel achter elkaar) met als gevolg dat de auto afsloeg (t was kort na het starten). Opnieuw gestart en hij liep weer ok. Máár nu brandt het lampje niet meer en hij schakelt ook niet meer over naar benzine. Als je de auto uitzet klinkt er een geluid als van een defect relais achter/onder het dashboard kastje vandaan; klinkt niet fijn.
Kortom; hij rijdt goed op LPG ,maar overschakelen gaat niet meer en het lampje is uit. Wat is er aan te doen?
alvast bedankt weer!

groeten Alex

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2009 18:01 #1258674 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lpg
Hoi Alex, ik kan je helaas niet helpen met je probleem.
Maar ik kan je wel een tipje geven hoor, vrouwen en auto's leen ze nooit uit je krijgt ze beide kapot terug
Groetjes Peter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2009 18:01 #1258675 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welke
Welke installatie ? Vialle AMS denk ik ?

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2009 18:22 #1258676 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Tijdje geleden
Tijdje geleden was er dacht ik iemand die het ook had?
Toen was heel simpel de zekering gesprongen, lijkt me het checken wel waard [ook even bij de accu kijken, daar zit er vaak ook nog wel 1 of meer]
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2009 19:15 #1258684 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt.

gerryberrie schreef : Tijdje geleden was er dacht ik iemand die het ook had?
Toen was heel simpel de zekering gesprongen

Klopt, het ging daar om een Vialle AMS systeem, verdamperinstallatie, die gezien de leeftijd hier ook in het spel zal zijn.Er zit vlakbij de accu een 3 ampere zekering, die niet zozeer gesprongen was, maar slecht contact maakte, de S was nog heel, kijkend door het glaasje..Het leek of ie in orde was, ik keek er ook overheen de eerste keer dat ik hem checkte.Zet er maar eens een bewezen goede zekering in van 3 amps of als je niet anders hebt, max 5 amps, maar zet er wel asap een 3 amps in terug.
Controleer gelijk alle overige connectors op corrosie en spray ze na schoonmaken in met contactspray.

• Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2009 19:37 #1258689 door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Je rijdt nu op LPG?

Baseman schreef :

gerryberrie schreef : Tijdje geleden was er dacht ik iemand die het ook had?
Toen was heel simpel de zekering gesprongen

Klopt, het ging daar om een Vialle AMS systeem, verdamperinstallatie, die gezien de leeftijd hier ook in het spel zal zijn.Er zit vlakbij de accu een 3 ampere zekering, die niet zozeer gesprongen was, maar slecht contact maakte, de S was nog heel, kijkend door het glaasje..Het leek of ie in orde was, ik keek er ook overheen de eerste keer dat ik hem checkte.Zet er maar eens een bewezen goede zekering in van 3 amps of als je niet anders hebt, max 5 amps, maar zet er wel asap een 3 amps in terug.
Controleer gelijk alle overige connectors op corrosie en spray ze na schoonmaken in met contactspray.

Dat was dus bij mij. Maar ik reed op benzine, niet op gas, toen het knopje uit was.
Dat wist ik enkel doordat dan bij mij het lambdasondelampje brandt op benzine. Als alles het doet zoals het hoort, maar niet overgaat op benzine, kan het dan ook niet andersom zijn?
Indien je zeker bent van het feit dat je op LPG rijdt zal het dus een ander probleem zijn, want dan doet de lpg-instalaite wel zijn werk. In tegenstelling tot die van mij toen.

Peter
Mijn eerste auto:Volvo 740 2.0i 1991270 dkm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2009 20:05 #1258692 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Laatste stand.

Petervanluijk_740-1992 schreef : Dat was dus bij mij. Maar ik reed op benzine, niet op gas, toen het knopje uit was.

Even hardop gedacht:Zou het niet kunnen dat de AMS installatie de laatste stand houd en dus indien op benzine zekering eraf, dan op benzine, indien bij gasloop zekering eruit, op gas verder?
Starten doet ie immers op allebei, dus erg veel last zal je er niet van hebben.
Ik zal eens zien of ik dat kan terugvinden.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2009 21:04 #1258694 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Ook even hardop denken
Ook even hardop gedacht:
Volgens mij gaat ie automatisch terug op benzine als de zekering eruit ligt, tenzij je een vreemd aan het doen zijn relais hebt, of iemand anders heeft lopen knutselen.
Kan er naast zitten...
Maar hoe weet je zo zeker dat hij op LPG loopt? misschien stond hij op gas toen het lampje uitviel en denk je daarom dat ie op gas rijdt, terwijl je misschien wel op benzine rijdt..
Groeten,Gerben

• Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2009 21:15 #1258695 door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Zonder stroom geen computer toch

Baseman schreef :

Petervanluijk_740-1992 schreef : Dat was dus bij mij. Maar ik reed op benzine, niet op gas, toen het knopje uit was.

Even hardop gedacht:Zou het niet kunnen dat de AMS installatie de laatste stand houd en dus indien op benzine zekering eraf, dan op benzine, indien bij gasloop zekering eruit, op gas verder?

Als je computer geen stroom meer krijgt bij een gesprongen zekering, kan hij geen lambdasignaal meer omzetten, gasdoseerklep regelen, laat staan noodloop regelen toch?
Dus dan moet hij wel op benzine lopen/overgaan, zou ik denken.
Mijn eerste auto:Volvo 740 2.0i 1991270 dkm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2009 21:38 #1258698 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ligt eraan.

Petervanluijk_740-1992 schreef : Als je computer geen stroom meer krijgt bij een gesprongen zekering, kan hij geen lambdasignaal meer omzetten, gasdoseerklep regelen, laat staan noodloop regelen toch?

Als die 3 amps voor het omschakelen zorgt, en die andere zekering die we bij de bobine in de buurt vonden gewoon vor de spanning in de AMS zorgt, dan is het niet onmogelijk, toch?
Met de Signalite hebben we geconstateerd dat er wel degelijk prik op de unit stond en zelfs om te schakelen was, maar enkel niet met de knop op je dash.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC