- Berichten: 1
LPG uitgevallen, wat nu?
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Wat betreft de zoektocht van zojuist:
-Geen stekker tussen schakelaar en computer, een draad, lijkt intact, geen losse aders.
-Zekering van drie ampere boven accu lijkt intact.
-Relais durf ik niks van te zeggen, is aanwezig
-Geen draadbreuken of andere losse stekkes gezien.
-Alle stekkers in computer goed ingeplugd, kunnen niet dieper.
-Zit een sticker voorop de wielkast met informatie over LPG systeem, in ieder geval staat overal VOLVO bij.
Hopelijk tot morgen.
Groet
En suggesties blijven welkom natuurlijk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Lijkt me inderdaad AMS.Staand voor de open motorkap, zit links van het uitlaatspruitstuk de verdamper, met een aantal afsluiters erop, neem ik aan?Voorop zit een stocker, een zwarte, met VOLVO erop, maar als het goed is is in het deksel het type verdamper in gegoten, staat dan dus aan de rechterzijkant van de verdamper.Petervanluijk_740-1992 schreef : -vaille verdampinstallatie, ingebouwd bij eerste aankoop 1992, met lambda gereguleerde terugkoppeling
Verder zit er in de auto, achter het dashboardkastje een AMS computer.Daar heb ik er nog een van liggen, samen met een <a href="/node/14455" target="_blank">Signalite testkoffer</a>. Als je in de buurt bent (maar dan wel graag even op afspraak) kunnen we die er wel even aanhangen om te zien waar de draadbreuk precies zit, of wat er anders aan de hand is.
Als je trouwens ergens een beschrijving vind van het opnieuw inleren van de computer, doe dat dan NIET, maar wacht daarmee tot je zeker weet dat de computer wel iets doet en de signaalgevers in orde zijn.
Ik wil je verder niet ontmoedigen, maar ik hoop dat je sneller klaar bent dan ik: <a href="/node/8939">OPGELOST!!!- Vialle: ik ben het nu echt beu; gestotter.</a>
Mocht het je interesseren, heb ik ook nog de originele inbouwhandleiding voor je, en de handleiding van die Signalite, waar wel wat handige tips in staan en zaken die gewoon handig zijn als achtergrond info. Stuur maar een PB bij interesse.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb hetzelfde schema er nog een keer aan gehangen, maar dan helemaal uitgetekend op landscape, in PDF.Ooit eens gemaakt, toen ik nog de hele dag aan de telefoon zat, lekker gedachtloos lijntje knippen en plakken......pfft.henk 940LPT schreef : <a href="/node/29409" target="_blank">Hier</a> staat een schema (met dank aan Fred) van de AMS installatie. Bij de keuzeschakelaar zie je vakjes staan met de cijfers 1 t/m 6. Volgens mij duidt dat op een extra stekker tussen knop en computer. De knop is dezelfde als bij mijn LPI en die heeft in het schema (en in het echt) ook die extra stekker. Stekker is te vinden boven de schopplaat boven je knieën. Even het snoertje van de knop volgen en je komt de stekker vanzelf tegen.
Sorry Fred, maar ik kon niet tegen dat gekreukte velletje papier, wat ik ook al eens via via als gefotografeerde scan als BMP had ontvangen.Was nog amper leesbaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik keek er ook overheen, de eerste keer dat ik hem bekeek, de zigzag was nog helemaal heel, maar de aanhecjting was gesprongen.Kon ook eigenlijk niet anders, want voor de rest was er niets vreemds te ontdekken.Petervanluijk_740-1992 schreef : -Zekering van drie ampere boven accu lijkt intact.
Ik ben vergeten te checken of je lambda uit is, maar dat verwacht ik wel.'t Is toch wel even handig om de storingscodes te resetten, zodat je weer een soort van nulstand hebt en je weet als het weer gebeurd, dat de eventuele storingscode een recente is, en niet eentje die er al maanden in zit/zat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
- Berichten: 1
Testcomputer gaf normale functie aan. Wisselcomputer van bas deed net zo weinig en de schakelaar kregen we los van de rest ook aan de praat.
Toch een groter probleem in de zin van: niets doet het, terug naar het begin.
Zekeringen weer gecontroleerd en dus inderdaad toch die drie ampere stuk.
Vrijwel elke stekken in het LPG systeem was gecorrodeerd, dus daar komt waarschijnlijk een verhoogde weerstand uit met dus hogere stroom om zelfde vermogen te leveren.
Dan knapt een zekering. Rijdt nu met 5 ampere, snel alle stekkertjes eens behandelen en er weer een 3 inzetten.
Tussendoor een mogelijk lekkende inlaatslang aangetroffen, tikkende klep en een wat lager dan minimaal koelvloeistofniveau.
Toch weer wat vaker de standaard controles doen en de kleppen maar weer eens nakijken.
Groet weer, het was gelukkig een klein probleem en opgelost.
Dank Bas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.