LPG uitgevallen, wat nu?
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2009 07:59 #1077890
door Peter van Luijk
LPG uitgevallen, wat nu? is gemaakt door Peter van Luijk
Vanmorgen zonder enige klachten van het motorgeluid, begon het lambda lampje te branden.
Ik reed in principe op gas, maar dit deed mij vermoeden dat ik plots op benzine was overgegaan. Kijk naar mijn schakelaar, groen of rood? Geen van beide, lichtje uit.
Het betreft een Vaille dampinstallatie bij een twee liter non turbo red block met benzineinjectie.
Dit heb ik een keer eerder gehad toen ik bij de computer bezig ben geweest. Schakelaar toen los. Nu vanmorgen snel dashboard open, schakelaar vast, draden vast, geen aanwijzingen voor probleem aldaar.
Wel vorige week druk geweest met lampjes in dashboard, maar afgelopen weken geen probleem, nu ineens wel.
De schakelaar bij het stuur lijkt geen enkele reactie te geven, geen klik of lichtverandering. Ook geen toerental aanpassing of andere aanwijzingen voor brandstofwisseling.
De lambdasonder brandt nu direct na het starten al, iets wat ik gewend ben als ik op benzine rijd. Daarom vermoed ik dat ik op benzine rijd nu.
Opties?
Ideeen?
Zal nog eea toevoegen vanmiddag, nu aan het werk.
Ik reed in principe op gas, maar dit deed mij vermoeden dat ik plots op benzine was overgegaan. Kijk naar mijn schakelaar, groen of rood? Geen van beide, lichtje uit.
Het betreft een Vaille dampinstallatie bij een twee liter non turbo red block met benzineinjectie.
Dit heb ik een keer eerder gehad toen ik bij de computer bezig ben geweest. Schakelaar toen los. Nu vanmorgen snel dashboard open, schakelaar vast, draden vast, geen aanwijzingen voor probleem aldaar.
Wel vorige week druk geweest met lampjes in dashboard, maar afgelopen weken geen probleem, nu ineens wel.
De schakelaar bij het stuur lijkt geen enkele reactie te geven, geen klik of lichtverandering. Ook geen toerental aanpassing of andere aanwijzingen voor brandstofwisseling.
De lambdasonder brandt nu direct na het starten al, iets wat ik gewend ben als ik op benzine rijd. Daarom vermoed ik dat ik op benzine rijd nu.
Opties?
Ideeen?
Zal nog eea toevoegen vanmiddag, nu aan het werk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2009 08:16 #1256491
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welke
Welke installatie ? Wel prettig om te weten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2009 13:11 #1256513
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien stekker er erg los
Misschien stekker er erg los op en maakt hij nu niet goed contact?
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2009 14:30 #1256524
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic misschien iets heel simpels
Ik heb het ook wel gezien bij een kennis in de wagen, al rijdend viel het knopje uit, en allemaal paniek..
uiteindelijk bleek de zekering te zijn gesprongen.....misschien bij jou het zelfde en heb je mazzel?
en als de installatie uitvalt, ga je standaard terug naar benzine
Groeten,Gerben
uiteindelijk bleek de zekering te zijn gesprongen.....misschien bij jou het zelfde en heb je mazzel?
en als de installatie uitvalt, ga je standaard terug naar benzine
Groeten,Gerben
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2009 19:19 #1256555
door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic stekkertje en zekering
Stekkertje lijkt goed te zitten, kan er niet verder in, kan me ook niet herinneren dat die er verder in moet. Bovendien bleef mijn auto toen op gas lopen en kon ik alleen niet meer overschakelen. Nu lijkt hij toch echt op benzine te lopen. Ook gezien de stand van de dagteller tov mijn benzinemeter, ga ik op een vrij standaard wijze mee om.
De zekering zou het kunnen zijn natuurlijk, kan echter nog geen kapotte zekering vinden. Ga dadelijk alles nalopen, LPG is later ingebouwd en weet dus ook niet welke zekering het over zal lopen, of wel relais erbij hoort.
Ga zo de auto weer in om eea te checken. Suggesties zijn altijd welkom, meer dan zelfs.
Heb geen zin ook morgen groningen op en neer te doen op benzine, maar ja, als het moet dan moet het natuurlijk gewoon.
Misschien dadelijk weer meer nieuws.
De zekering zou het kunnen zijn natuurlijk, kan echter nog geen kapotte zekering vinden. Ga dadelijk alles nalopen, LPG is later ingebouwd en weet dus ook niet welke zekering het over zal lopen, of wel relais erbij hoort.
Ga zo de auto weer in om eea te checken. Suggesties zijn altijd welkom, meer dan zelfs.
Heb geen zin ook morgen groningen op en neer te doen op benzine, maar ja, als het moet dan moet het natuurlijk gewoon.
Misschien dadelijk weer meer nieuws.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2009 19:26 #1256556
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Groningen ??
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2009 19:33 #1256557
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welke
Welke installatie heb je ?Meestal wordt bij LPG inbouw alles (zekeringen, relais etc) gewoon ergens opgehangen. Meestal dus niet via de relaistray of de standaard zekeringen.EDITZie nu in je topicstart dat het om een Vialle dampgas installatie gaat, denk AMS ?
Heb ik er overheen gelezen bij mijn eerste reactie of heb je het later ingevoegd ? Met dat laatste loop je het risico dat men niet ziet dat de topicstart is aangepast en men de extra informatie niet opmerkt. END EDIT
Heb ik er overheen gelezen bij mijn eerste reactie of heb je het later ingevoegd ? Met dat laatste loop je het risico dat men niet ziet dat de topicstart is aangepast en men de extra informatie niet opmerkt. END EDIT
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2009 20:03 #1256565
door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Resume van feiten
Topic starter is inderdaad klein beetje aangepast, onderwerp stiekem ook, dekt de lading wat beter. Had uberhaupt al graag gekomen naar heerhugowaard, misschien kom ik daar anders wel langs op weg naar groningen. Aldaar familiegezelligheden.
-Plots op benzine, zonder haperen.
-2.0 non turbo blok met injectie
-vaille verdampinstallatie, ingebouwd bij eerste aankoop 1992, met lambda gereguleerde terugkoppeling
-Schakelaar geeft geen licht en indrukken geeft geen respons
-Stekker in computer zit goed
-Geen kapotte zekeringen in relaisstation aangetroffen.
-Plots op benzine, zonder haperen.
-2.0 non turbo blok met injectie
-vaille verdampinstallatie, ingebouwd bij eerste aankoop 1992, met lambda gereguleerde terugkoppeling
-Schakelaar geeft geen licht en indrukken geeft geen respons
-Stekker in computer zit goed
-Geen kapotte zekeringen in relaisstation aangetroffen.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2009 20:13 #1256566
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic zekeringen onder de kap
Waarschijnlijk ziten de LPG zekeringen onder de motorkap, vaak zitten ze vlak bij de accu vast met een tie-ripje.
Er wil er ook nog wel eens ene 'ergens' verstopt zitten, heb me ooit eens dood lopen zoeken, uiteindelijk bleek 'iemand' een extra zekering te hebben geplaatst verstopt bij je voeten....Tada alles deed het weer.....
Groeten,Gerben
Er wil er ook nog wel eens ene 'ergens' verstopt zitten, heb me ooit eens dood lopen zoeken, uiteindelijk bleek 'iemand' een extra zekering te hebben geplaatst verstopt bij je voeten....Tada alles deed het weer.....
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2009 20:15 #1256567
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Officieel
Officieel mag je niet sleutelen op een sleuteldag als je je niet hebt aangemeld. Wellicht verstandig dit even af te stemmen met Miquel (de RC) voordat je koers zet richting HHW. Lullig als je voor niets komt. <a href="/node/29409" target="_blank">Hier</a> staat een schema (met dank aan Fred) van de AMS installatie. Bij de keuzeschakelaar zie je vakjes staan met de cijfers 1 t/m 6. Volgens mij duidt dat op een extra stekker tussen knop en computer. De knop is dezelfde als bij mijn LPI en die heeft in het schema (en in het echt) ook die extra stekker. Stekker is te vinden boven de schopplaat boven je knieën. Even het snoertje van de knop volgen en je komt de stekker vanzelf tegen. Die groene en rode lampjes zijn LED's en het lijkt me heel erg onwaarschijnlijk dat zowel de rode als de groene tegelijkertijd kapot zijn. Het signaal komt dus ergens niet over of je computer verslikt zich. Eerst stekker maar checken.
Moderators: Jerry Stam