Hoog stroomverbruik op LPG/LPI

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2010 22:31 #1259884 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Plusdraad en massakabel, 55 Ah accu
Hallo Jan,
 Plusdraad en massakabel en verbinding zijn schoongemaakt. Bij rijden op LPG wordt de plusdraad echt warm, op benzine niet. Op die plus zitten vier draden van de aluminium lpg computer gekoppeld.
Ik 'overleef' momenteel door bij het starten en voor het afzetten enige tijd op benzine te draaien, waardoor de accu net voldoende bijlaadt om de volgende keer te kunnen starten.. Tussentijds gewoon op gas rijden.
Als ik een tijdje (15min)  op benzine rij met dimlicht uit en fan uit laadt de accu wel prima en snel bij. Ik vind de gemonteerde 55 Ah accu overigens aan de krappe kant voor een 940.. De conditie van de accu is verder ook ok.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• F.P.A.M. Schmiermann
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2010 22:50 #1259889 door F.P.A.M. Schmiermann
Beantwoord door F.P.A.M. Schmiermann in topic alle massaverbindingen schoonmaken
Ik kan je van harte aanbevelen om alle massaverbindingen in de auto schoon te maken. Ook die bij de achterlichten. Bij mij liepen er allerlei lekstromen die samen een soortgelijk effect gaven. Inderdaad alleen met LPi ingeschakeld. Doordat de LPI installatie (net zoals de rest van de elektra) verschillende massapunten gebruikt kunnen er interessante, onverwachte stromen gaan lopen. bijv via de lpg niveau indicator in de tank.... (eigen ervaring).
Succes!
Frans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC