Hoog stroomverbruik op LPG/LPI
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn 940 LPT met LPI (Vialle) heeft na een aantal keer een lege accu van de week aan een testkast gelegen. Wat blijkt, accu en dynamo (herhaaldelijk getest) zijn in orde. Maar draaiend op LPG heeft de auto (veel) meer stroom nodig dan draaiend op benzine. Er blijft circa 5A over om de accu te laden met dimlichten en aanjager (ECC) aan. In de wintermaanden geeft dit met een niet volgeladen accu dus problemen. Lekstroom is ok.
Is dit bij jullie een bekend fenomeen? Kan meer stroomverbruik op LPG aangeven dat de inspuitpomp van LPI in de tank zijn einde nadert?
De vier LPI zekeringen bij de accu zijn overigens vervangen, maar maakt geen verschil. De pluskabel naar de accu, waarop de draden van LPG zitten werd ook warm. Schoonmaken van de contacten heeft iets gescheeld.
Groet
Jasper
 
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je een schoevendraaier met het metaal tegen de tank zet en je oor tegen het heft legt dan kan je horen hoeveel lawaai de pomp maakt.
Als het een schurend geluid is danloopt het anker tegen de magneet en zijn de lagers wel versleten en zal je naar Weert moeten voor revisie.
Kost daar 3 keer minder dan een nieuwe tank.
Gr John
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
de schroeverdraaier test zal ik morgen bij daglicht eens uitvoeren. Ben benieuwd of ik kan horen idd of de pomp een dergelijk lawaai maakt. Ik zal daarna een update geven.
groeten
Jasper
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Natuurlijk maakt hij zich zorgen. En terecht. Zou ik ook doen als 'iets' mijn accu telkens leegtrekt.henk 940LPT schreef : Dynamo geeft (flink) meer stroom bij hoger toerental dan stationair. 5A extra lijkt me geen probleem, je houdt immers meer over als je meer toeren maakt. Wel de stoelverwarming niet te lang aanzetten
Nogmaals, als je geen vreemde/tikkende geluiden hoort bij de pomp met het "blote oor" (zonder schroevendraaier, stethoscoop ed) dan zou ik me geen zorgen maken.
Edoch, de LPG installatie is 15 Amp afgezekerd. Dat kan dus maximaal zo'n 15 * 12 (=180) Watt uit je accu trekken (OK ietsje meer omdat je op de accu meer als 12 Volt zult meten). Niet echt iets om wakker van te liggen zolang de motor draait. Dat trekt de verlichting ook!
Ik zou eerder de massa verbinding tussen accu - chassis of de + draad verbinding tussen dynamo en accu verdenken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoi,Jasper 940 schreef : Maar draaiend op LPG heeft de auto (veel) meer stroom nodig dan draaiend op benzine.
Mag ik vragen wat het verschil is met en zonder de lpg-installatie? Je zegt dat er 5 amp overblijft maar hoeveel verbruikt de gas-intallatie nu? Heb je dat gemeten?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij laag toerental mag de LPI pomp verbruiken (even uit het hoofd, dus zal niet helemaal kloppen) 1,2 A, maar gemeten 2,3 (o.i.d)
Hoog toerental van de pomp, vebruik oorspronkelijk 2,7 A, bij mij gemeten 4,6 A. In beide gevallen gebruikt de pomp dus bijna 2x zoveel stroom dan de bedoeling zou moeten zijn. Gemeten in de tank. De draden worden warm (zowel achterin bij de tank als voorin bij de pluspool). Advies LPG bedrijf: naar wens LPI pomp tankrevisie (twintank) of 'afscheid' nemen..
Zekeringen waren idd 15 A, even 20 A geprobeerd, maar heeft niet mijn voorkeur. Zekeringen zijn er nog nooit uitgesprongen. Is dus volgens mij beginnende slijtage van de LPI pomp. Heeft het in ieder geval wel 350.000 km volgehouden op LPG. Hulde !

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.