Alweer schieten maar: Impco of Vialle LPI op 6 cilinder 960?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2009 21:02 #1253602 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Snap
Snap het nog niet helemaal. Die andere LPG meneer bevestigt het -00 en -01 verhaal. Maar later zeg je dat ze m toch voor 800 euro kunnen omkeuren. Daar zit een 500 euro voor de LPE in. Zit die andere 300 dan in die onderdelen waarvan je de -00 versie moet vervangen door de -01 versie ?Volgens heeft Vialle LPi geen hogere onderhoudskosten als je installatie eenmaal goed onderhouden is. Meest voorkomende storingen zijn de losrakende zittingen (vastzetten bij Timen), het onderbreekrelais (nieuw type monteren bij de ombouw) en de pomp. Die eerste 2 risico's kun je gewoon sterk verkleinen/wegnemen door genoemde maatregelen. Blijft de pomp over. Moet ook een 2 a 3 ton mee kunnen als je m niet leegrijdt. Krijg je al die punten achter elkaar voor de kiezen dan heb je eerst wel hogere kosten (maar daarna gewoon een fijne installatie). Verdamper installaties zijn volgens mij ook niet gratis in het onderhoud. Eens in de zoveel tijd opnieuw afstellen (hoeft bij LPi niet) en op zn tijd een revisie van de verdamper.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2009 21:46 #1253621 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitleg €800,-
De €800,- is €200,- aanschaf plus €500,- nieuwe G3-computer plus €100,- onvoorzien/Timen/ringetjes e.d.
Vond net bij <a href=" www.vogelsautogas.nl/onderdelen/default.asp?id=VR " target="_blank">Vogels Autogas Systemen een prijs van €378,- voor een nieuwe verdamper voor bij de Impco.
Neig (ziet er raar uit maar is wel goed zo?) zelf ook steeds meer naar de Vialle-ombouw, temeer daar Henk, genoemde punten in ogenschouw nemend, duidelijk geen problemen heeft met de Vialle. Alhoewel ik, net toen hij/jij reageerde, mijn berichtje van hierboven aan het editen was met 'Tik linksboven maar eens Vialle LPI in en klik op Zoek...'. Problemen waarvan de oorzaken vaak niet zo 1,2,3 te vinden waren; een hoop ergernis, in tegenstelling tot jouw (Henk's) installatie.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2009 21:57 #1253625 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Starten op benzine
Wat ik wel een heel groot nadeel vind van het lpi spul is dat het start op benzine en dat het soms 3km duurt voordathet spul overschakeld op gas.Dat zal je met de impco niet hebben denk ik zo?Dus reken er ook de extra benzine kosten bij de lpi instalatie.Koude start op benzine is rijk draaien dus extra brandstof.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2009 22:08 #1253630 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Juist mooi man...

Jerry schreef : Wat ik wel een heel groot nadeel vind van het lpi spul is dat het start op benzine en dat het soms 3km duurt voordathet spul overschakeld op gas.Dat zal je met de impco niet hebben denk ik zo?Dus reken er ook de extra benzine kosten bij de lpi instalatie.Koude start op benzine is rijk draaien dus extra brandstof.

Is toch juist een voordeel Jerry, zo ben je er van verzekerd dat je benzineinstallatie altijd goed blijftwerken, want elke dag benzine door de leidingen/injectoren.En ach... die 3 kilometer op benzine zijn de kosten toch niet, tevens met Lpi geen last van overschakel inhoudingen etc.gaat naadloos in elkaar over namelijk, merk je niet eens.Afijn... als Lpi eenmaal in orde is is het fantastisch, ik spreek uit ervaring want heb ook een 940 met verdamper (Vogels) gehad.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2009 22:18 #1253634 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG-start

Jerry schreef : Wat ik wel een heel groot nadeel vind van het lpi spul is dat het start op benzine en dat het soms 3km duurt voordathet spul overschakeld op gas.Dat zal je met de impco niet hebben denk ik zo?...

Klopt, de Impco rijdt voltijds op gas als je 'm niet zelf omschakelt, heeft zelfs een systeempje om bij start extra LPG bij te voeren zodat 'ie goed start. En dat is (overigens ook op benzine) altijd binnen de seconde. (Lees hier ook het één en ander over 30 seconden starten???)
Overigens rijdt ik wel 'regelmatig' een stukje op benzine, deed ik ook met m'n op benzine startende Vialle-G2 in de '92 940.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2009 22:29 #1253639 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1 zwaluw
1 zwaluw maakt natuurlijk nog geen zomer, dus vertrouw niet alleen op mijn ervaringen :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2009 07:32 #1253682 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Starten op gas
Starten op gas vind ik persoonlijk minder mooi om de volgende redenen.Koude start op benzine is een extra rijk mengsel en dus erg slecht voor het milieu.(G3?)Benzine onvet ook erg goed en dat extra rijke mengsel spoeld het laatste restje olie van cilinderwand.Lpg is geen nevel van benzine druppels maar is een gas en doet dit dus niet.Omdat het al een gasvorm is hoeft het mengsel ook niet rijker te staan bij een koude start.Starten op lpg betekend dus minder slijtage en een lager verbruik.Starten op benzine kost mij elke maand 15 liter benzine en dat spul vind ik erg duur.Weg voordeel van je G3 instalatie.De benzine leidingen staan toch wel vol met brandstof en ik kan zelf ook wel dat knopje indrukken om af en toe op benzine te rijden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2009 12:27 #1253720 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic minder mooi?
@Jerry: klinkt als dat je liever wél op gas start

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2009 13:15 #1253728 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Denk
Denk dat Jerry zich in zijn eerste zin van die posting vergist heeft. De rest (aardig meer tekst) lijkt me een opsomming van nadelen van LPi. Overigens kan het sterk verschillen hoe snel LPi overschakelt. Vroeger (met andere LPE) duurde het best lang voordat hij overging. Nu binnen de km, ook als het zo koud is als nu.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2009 16:47 #1253750 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt
ik heb me vergist, ik vind starten op benzine echt helemaal niks.Dat spul is duur en slechter voor de motor.Ik had in mijn amerikaan (Ford F350 crew cap 1985) ook helemaal geen benzine meer zitten.Daar heb ik de twee benzine tanken van 60 liter vervangen door twee gastankenvan 70 liter.Benzine slangen, pomp,en carburator heb ik toen ook verwijderd.Impco gas carburator erop en de compressie verhoogt.Ontsteking iets vroeger gezet.Kortom ik heb geprobeerd om er een lpg motor van te maken.Nou moet ik zeggen dat rijden op benzine met een auto van om en nabij de 2700kgmet een 7.5 liter motor echt niet leuk is .Nou ja het rijden wel maar het afrekenen na het tanken niet .Das op lpg toch leuker.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC