starten op gas
- F.P.A.M. Schmiermann
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2009 23:46 #1251485
door F.P.A.M. Schmiermann
Beantwoord door F.P.A.M. Schmiermann in topic Is geaccepteerd
Ik heb me door een LPG installateur laten vertellen dat Vialle een starttijd van twintig seconden max. als acceptabel vast heeft gelegd.
Als hij ook slecht start nadat je een paar dagen alleen op benzine hebt gereden, dan moet je het waarschijnlijk zoeken in het benzinesysteem. Dan zijn de LPG leidingen onder de motorkap wel leeggereden (sterk afhankelijk van de kilometers die je maakt natuurlijk). Er is dan wel degelijk iets mis.
Als hij dan wel snel start, zijn het waarschijnlijk lekkende injectors. Zoals gezegd, Vialle lijkt lang starten vrij normaal te vinden. Maar dat moet ook wel, want zelfs nieuwe injectors blijken enigzins te kunnen lekken kan ik uit eigen ervaring vertellen.
Het zal je duidelijk zijn. Het is geen kwaaltje van de zweedse bakstenen, maar wel een bekend (en blijkbaar zelfs door Vialle geaccepteerd) fenomeen van Vialle LPI installaties.
Frans
Als hij ook slecht start nadat je een paar dagen alleen op benzine hebt gereden, dan moet je het waarschijnlijk zoeken in het benzinesysteem. Dan zijn de LPG leidingen onder de motorkap wel leeggereden (sterk afhankelijk van de kilometers die je maakt natuurlijk). Er is dan wel degelijk iets mis.
Als hij dan wel snel start, zijn het waarschijnlijk lekkende injectors. Zoals gezegd, Vialle lijkt lang starten vrij normaal te vinden. Maar dat moet ook wel, want zelfs nieuwe injectors blijken enigzins te kunnen lekken kan ik uit eigen ervaring vertellen.
Het zal je duidelijk zijn. Het is geen kwaaltje van de zweedse bakstenen, maar wel een bekend (en blijkbaar zelfs door Vialle geaccepteerd) fenomeen van Vialle LPI installaties.
Frans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2009 23:52 #1251487
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 4 zekeringen
Haal dan voor de zekerheid ook die 4 zekeringen bij de accu los. Bij "op contact" zetten brengt het LPi systeem het hele gebeuren altijd even onder druk door de pomp te laten draaien. Zonder zekeringen geen sturing door LPE en zeker geen draaiende pomp.FransS schreef : Dan zijn de LPG leidingen onder de motorkap wel leeggereden (sterk afhankelijk van de kilometers die je maakt natuurlijk). Er is dan wel degelijk iets mis.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2009 21:40 #1252037
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lekkende injectors
Het probleem wordt zeer zeker veroorzaakt door lekkende injectoren en aansluitingen op het spruitstuk, en is ook een bekend probleem. Een goede afdichting kun je eigenlijk alleen bereiken door de aansluitingen van binnen in het spruitstuk te monteren, dit is iets voor Vialle en krijg je d.m.v. een ruilspruitstuk die ong. € 300,- is. Misschien toch wel een goede investering omdat het een stuk veiliger is en zuiniger is in het gasgebruik.......en je startproblemen oplost.
Succes en groet,
Pieter
Succes en groet,
Pieter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2009 22:00 #1252041
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic herkenbaar
Dit is voor mij ook herkenbaar. De injectoren lekken, eens nagevraagd bij een gasspecialist, een beetje door maar het advies was gewoon even doorstarten niets bijzonders aan de hand behalve dat het storend kan zijn.
Ik heb overigens wel ontdekt dat het bij mij helpt door voordat je na een rit de motor uitschakeld hem even stationair te laten lopen. Op 1 of andere manier start hij daarna bij mij soms vrijwel meteen of in ieder geval aanzienlijk sneller dan dat ik hem na een rit stilzet en meteen de sleutel uit het contact trek. Het kan bijgeloof zijn of misschien heeft het iets te maken met de druk die hij in de leidingen achterlaat ofzo. Ben geen specialist dus gok maar wat.
De overbuurman bood eens zijn hulp aan toen ik hem aan het starten was, maar toen heb ik hem maar wijsgemaakt dat de tanker eerst de zware stookolie moet verbranden alvorens er op het restproduct kan worden gereden: LPG. De man was 'not amused'.
groeten
Ik heb overigens wel ontdekt dat het bij mij helpt door voordat je na een rit de motor uitschakeld hem even stationair te laten lopen. Op 1 of andere manier start hij daarna bij mij soms vrijwel meteen of in ieder geval aanzienlijk sneller dan dat ik hem na een rit stilzet en meteen de sleutel uit het contact trek. Het kan bijgeloof zijn of misschien heeft het iets te maken met de druk die hij in de leidingen achterlaat ofzo. Ben geen specialist dus gok maar wat.
De overbuurman bood eens zijn hulp aan toen ik hem aan het starten was, maar toen heb ik hem maar wijsgemaakt dat de tanker eerst de zware stookolie moet verbranden alvorens er op het restproduct kan worden gereden: LPG. De man was 'not amused'.
groeten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- F.P.A.M. Schmiermann
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2009 22:03 #1252042
door F.P.A.M. Schmiermann
Beantwoord door F.P.A.M. Schmiermann in topic spruitstuk lekken?
Als de bussen in het spruitstuk lekken zou ik ook een niet zo lekkere loop van de motor verwachten. Je hebt dan tenstlotte een vacuumlek. Overigens hoef je met dat probleem niet naar Vialle. Timen Smit heeft een veel sjiekere oplossing. De bussen worden dan heel netjes in het spruitstuk gelast. Dat gaat never nooit niet meer lekken. Daarover is elders meer op dit forum te vinden.
Frans
Frans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam