starten op gas

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2009 13:03 #1077112 door V700 register
starten op gas is gemaakt door V700 register
Hallo,
Mijn 940 uit '98 start slecht. Zeker 's ochtends duurt het ongeveer 10 sec. voordat hij aanslaat. MOet ik mij zorgen maken of is dit vrij normaal? Verder voldoet de auto prima. Het is een 2.3 lpi.
Bedankt voor uw reactie\tip.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2009 13:07 #1251387 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPi
Je hebt vrijwel zeker Vialle LPi als LPG installatie. LPi start <u>altijd</u> op benzine, ook al knippert of brand het lampje in het LPG-GPL knopje groen. Rijden op benzine is geen probleem ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2009 13:42 #1251389 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eens.
Eens met Henk, rij ook LPi en starten op LPG is me nog nimmer gelukt.
Er kunnen denk ik een paar dingetjes opgesomt worden, ten aanzien van slecht starten.- Brandstofpomprelais- de brandstofpomp of/en de drukregelaar op het blok- lekkende injectors.
De vraag is dan eigenlijk nog, stinkt ie ook naar onverbrande benzine uit de uitlaat, na die 10 seconden starten?
Start ie met warm blok wel goed/sneller?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2009 14:30 #1251393 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens
Volgens de " firma"  waar ik mijn vorige 940 had gekocht rijden er erg veel van deze auto's rond met dit kwaaltje.
Niets om je druk om te maken dus, volgens de kenners.
Is dit recent opgetreden of was dit altijd al zo met deze auto?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2009 15:04 #1251395 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Normaal?

Alwin Braam schreef : Niets om je druk om te maken dus, volgens de kenners.

Dat ie hem 4 keer rond gooit, voor ie start, klinkt me niet vreemd, maar 10 hele seconden?
Da's lang hoor, is niet helemaal zoals het hoort, volgens mij.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2009 17:54 #1251419 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lang

Baseman schreef :

Alwin Braam schreef : Niets om je druk om te maken dus, volgens de kenners.

Dat ie hem 4 keer rond gooit, voor ie start, klinkt me niet vreemd, maar 10 hele seconden?
Da's lang hoor, is niet helemaal zoals het hoort, volgens mij.

Nou ja, soms iets langer, maar goed, dat is mij verteld. Ik ben het daar ook niet helemaal mee eens.
Een paar seconden prima, maar niet zolang dat de buren al voor de ramen gaan staan om te kijken wat er aan de hand is :-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2009 17:58 #1251421 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ben nu even te lui om het
Ben nu even te lui om het verhaal er bij te zoeken, maar op basis van wat ik mij nog herinnere van de problemen met je vorige 940, chargeer je nu best wel een beetje.
10 seconden is trouwens niks. Toen onze diesel nog startproblemen had, stond ie gerust bijna 30 seconden te rochelen. En da`s niet gechargeerd. En ja, de buren kijken dan inderdaad wel (denk ik, want ze wonen 100m verderop) 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2009 18:04 #1251425 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou
Vergeleken met een diesel (die toen startproblemen had) en 30 sec. nodig had is 10 sec inderdaad niet veel. Maar voor auto's die 100% in orde zijn is het in mijn ogen wel te lang. Als het ook echt 10 seconden zijn, bij mij gaan de seconden tussen starten en aanslaan dubbel zo snel of sneller als het even wat langer duurt dan verwacht :)Je zou gaan twijfelen aan de opbrengst van de benzinepomp (alleen intank in dit geval). Zat er ook niet een terugslagklepje in de benzineleiding ? In dat geval zou m langer op contact laten staan ipv meteen doordraaien om te starten de tijd tussen starten en aanslaan moeten verkorten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2009 18:10 #1251427 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kwaaltje
Is i.d.d. wel een kwaaltje van deze lpi uitvoering ja, ik heb zo ongeveer dezelfde problemen (gehad). Het is nu iets verbeterd nadat ik samen met Timen er een heel erg lekkende gasinjector tussenuit heb geplukt en vervangen. Heb nu nog 2 "licht lekkende" injectoren waar ik overigens al vervanging voor heb. Weet bijna zeker dat dit de (koude)start problemen veroorzaakt. Zoals Bas al vroeg, kun je wat meer vertellen over of het bij koude en/of juist warme motor is. En ruikt het naar benzine e.d., dan valt het allemaal wat beter te "determineren" door de forumgoeroe's  ;b

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2009 22:34 #1251469 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou ja

EndlessQuest schreef : Ben nu even te lui om het verhaal er bij te zoeken, maar op basis van wat ik mij nog herinnere van de problemen met je vorige 940, chargeer je nu best wel een beetje.
10 seconden is trouwens niks. Toen onze diesel nog startproblemen had, stond ie gerust bijna 30 seconden te rochelen. En da`s niet gechargeerd. En ja, de buren kijken dan inderdaad wel (denk ik, want ze wonen 100m verderop) 

Mijn probleem was gewoon dat er gezegd werd dat heel veel auto's zo starten (zo'n 8 seconden), en dat dat zo hoort. Dat geloof ik gewoon niet. 
Ik vind dat een auto die in "perfecte staat" wordt verkocht voor een flinke prijs, niet zo lang erover mag doen voordat hij start. 10 seconden is echt lang hoor... een seconde of 4 is toch normaal? 
Maar goed, mijn technische kennis reikt niet zo heel ver, en wil ook niemand voor het hoofd stoten.
Het zal inderdaad een kwaaltje voor deze auto zijn hoor, en ik zeg ook niet dat dat niet klopt. Maar er is verschil tussen "slecht starten" en "slecht starten". 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC