vloeistofniveau tank

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-09-2009 11:40 #1247758 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Staat (niet exact, maar wel
Staat (niet exact, maar wel zo ongeveer) in de openingspost van John;
"ik vraag mij af of het aan de niveaumeter kan liggen, als die de pomp laat weten "de tank is leeg", dan zegt de pomp ok dan stop ik ermee"
Dat is volgens mij wat Jerry bedoelt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-09-2009 11:49 #1247759 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic TIK
Hallo John,
succes met de grove methode. Wel echt een flinke ros geven met een flink stuk hout en dito hamer, anders werkt het niet.
Ik ben benieuwd.

Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-09-2009 20:05 #1247776 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vloeibaar gas...

gerryberrie schreef : gas zet uit bij warmte [warm weer] dus past er minder in, en bij koud weer past er meer in
kan het fout hebben, maar lijkt me wel zo logisch

Dat is een misverstand. We zeggen wel dat we gas tanken, maar dat is niet zo want het gaat er als een vloeistof in. het wordt vloeibaar in de motor gespoten (LPi) of bij de motor omgezet in gas (verdamper). 

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-09-2009 23:52 #1247779 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Theorie...

Janneman schreef :

gerryberrie schreef : gas zet uit bij warmte [warm weer] dus past er minder in, en bij koud weer past er meer in
kan het fout hebben, maar lijkt me wel zo logisch

Dat is een misverstand. We zeggen wel dat we gas tanken, maar dat is niet zo want het gaat er als een vloeistof in. het wordt vloeibaar in de motor gespoten (LPi) of bij de motor omgezet in gas (verdamper). 

Dan nog ook een vloeistof zet uit bij warmte, daarom volgens mij ook de 80% limit, zodat het  uit kan zetten als het opwarmt

heb even gegoogled
www.autoweek.nl/forum/read.php?7,3152022 :
"Die 80% regeling is er omdat LPG makkelijk qaa volume kan veranderen onder temperatuursomstandigheden en dus qua druk."
"LPG neemt bij toename temperatuur sterk in volume toe. Bij 80% vulling zal je overdrukventiel welke een noodvoorziening is, niet aangesproken worden."
www.cccforum.be/forum/lofiversion/index.php/t7436.html
"Jan met de pet wil kunnen tanken en vervolgens zijn auto in de volle zon kunnen parkeren, gevolg, tank wordt warm, LPG zet uit, druk in de tank stijgt, overdruk ventiel opend, GROTE gaswolk, potentieel explosie gevaar. "

"de maximale vullingsgraad van 80% is inderdaad een veiligheidsmaatregel. als je hem gewoon vol doet tot de afslag, dan zit er dus 80% vloeibaar LPG in, de rest is gasvormig."

"bij 15 graden celsius is de druk in een butaanfles ongeveer 1,5 bar, in een lpg tank is dit ongeveer 8 bar. (als het warmer wordt worden die drukken alleen maar hoger)Bij een omgebouwde fles kan deze zich tot 100% vullen met tot vloeistof verdicht (LPG).gevolg: De vloeistofwetten gaan gelden. Wordt het warmer gaat eerst de fles bol staan.....tot ie knapt, en daar wil je niet bij zijn."
[allemaal quotes]
etc..etc..etc
oftewel: bij koude weer past er meer in dan bij warm weer [als jij dus bv nog een klein beetje in je tank hebt , je meter geeft aan leeg, maar er zit bv nog 4-5 liter in bij 8 graden, dan zit er bij 20 graden dus een stuk meer in, vloestof + gas onder druk zet erg uit bij warmte, en als je dan gaat tanken, wisselt dat van tijd tot tijd [ene keer 4 liter meer, dan weer minder, afhankelijk van de warmte> druk]]
mocht ik er helemaaaal fout naast zitten, dan heb ik absoluut niets gezegd
[ik probeer ook maar wat te leren!]

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2009 11:56 #1247857 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat is de pomp in Maasmechelen
Das net iets te ver weg voor mij. Maar in Borsbeek vlak bij Antwerpen doen ze het voor 3 cent meer. Ik tank daar vaak maar soms red ik het net niet. Ik heb een 740 sedan gekocht en van Jan Snijder (dankjewel) op het forum heb ik begrepen dat daar een 100 liter tank in kan bij de broertjes van Orsouw. Dan zou het moeten lukken om alleen nog maar op belgisch gas te rijden.
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2009 19:40 #1248002 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de ros
Nou ik heb hem er een geveven, mijn vrouw zei dat het me op een haar na een achterruit koste.
Maar het hielp niets, ik heb weer getankt en nu ging er weer 11 liter minder in 46 liter dus i.p.v. 57 liter.
normaal kwam ik met 1 tank van 57 liter de week door 360 km, maar nu niet meer.
ik heb 5 jaar een 240 op LPG gehad ook met max 80% vulling nooit van dat rare gedoe gehad.
ik heb vroeger nog gereden zonder zo'n klep er in je batste hem 100% vol en rijden.
we gaan weer wat naar het koudere weer, ik ben benieuwt welke theorieen nu kloppen.
En misschien is er wel echt wat aan de hand, als ik er achter ben dan laat ik het weten.
Bedankt voor jullie commentaar en steun.
Gr John

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2009 08:38 #1258039 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic opgelost
en voor de volledigheid: <a href=" www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/29593 " target="_blank">dit probleem is opgelost

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC