vloeistofniveau tank
- V700 register
- Nieuw lid
-
"ik vraag mij af of het aan de niveaumeter kan liggen, als die de pomp laat weten "de tank is leeg", dan zegt de pomp ok dan stop ik ermee"
Dat is volgens mij wat Jerry bedoelt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
- Berichten: 2
succes met de grove methode. Wel echt een flinke ros geven met een flink stuk hout en dito hamer, anders werkt het niet.
Ik ben benieuwd.
Groeten, Jan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is een misverstand. We zeggen wel dat we gas tanken, maar dat is niet zo want het gaat er als een vloeistof in. het wordt vloeibaar in de motor gespoten (LPi) of bij de motor omgezet in gas (verdamper).gerryberrie schreef : gas zet uit bij warmte [warm weer] dus past er minder in, en bij koud weer past er meer in
kan het fout hebben, maar lijkt me wel zo logisch
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
- Berichten: 5334
Janneman schreef :
Dat is een misverstand. We zeggen wel dat we gas tanken, maar dat is niet zo want het gaat er als een vloeistof in. het wordt vloeibaar in de motor gespoten (LPi) of bij de motor omgezet in gas (verdamper).gerryberrie schreef : gas zet uit bij warmte [warm weer] dus past er minder in, en bij koud weer past er meer in
kan het fout hebben, maar lijkt me wel zo logisch
Dan nog ook een vloeistof zet uit bij warmte, daarom volgens mij ook de 80% limit, zodat het uit kan zetten als het opwarmt
heb even gegoogled
www.autoweek.nl/forum/read.php?7,3152022 :
"Die 80% regeling is er omdat LPG makkelijk qaa volume kan veranderen onder temperatuursomstandigheden en dus qua druk."
"LPG neemt bij toename temperatuur sterk in volume toe. Bij 80% vulling zal je overdrukventiel welke een noodvoorziening is, niet aangesproken worden."
www.cccforum.be/forum/lofiversion/index.php/t7436.html
"Jan met de pet wil kunnen tanken en vervolgens zijn auto in de volle zon kunnen parkeren, gevolg, tank wordt warm, LPG zet uit, druk in de tank stijgt, overdruk ventiel opend, GROTE gaswolk, potentieel explosie gevaar. "
"de maximale vullingsgraad van 80% is inderdaad een veiligheidsmaatregel. als je hem gewoon vol doet tot de afslag, dan zit er dus 80% vloeibaar LPG in, de rest is gasvormig."
"bij 15 graden celsius is de druk in een butaanfles ongeveer 1,5 bar, in een lpg tank is dit ongeveer 8 bar. (als het warmer wordt worden die drukken alleen maar hoger)Bij een omgebouwde fles kan deze zich tot 100% vullen met tot vloeistof verdicht (LPG).gevolg: De vloeistofwetten gaan gelden. Wordt het warmer gaat eerst de fles bol staan.....tot ie knapt, en daar wil je niet bij zijn."
[allemaal quotes]
etc..etc..etc
oftewel: bij koude weer past er meer in dan bij warm weer [als jij dus bv nog een klein beetje in je tank hebt , je meter geeft aan leeg, maar er zit bv nog 4-5 liter in bij 8 graden, dan zit er bij 20 graden dus een stuk meer in, vloestof + gas onder druk zet erg uit bij warmte, en als je dan gaat tanken, wisselt dat van tijd tot tijd [ene keer 4 liter meer, dan weer minder, afhankelijk van de warmte> druk]]
mocht ik er helemaaaal fout naast zitten, dan heb ik absoluut niets gezegd
[ik probeer ook maar wat te leren!]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar het hielp niets, ik heb weer getankt en nu ging er weer 11 liter minder in 46 liter dus i.p.v. 57 liter.
normaal kwam ik met 1 tank van 57 liter de week door 360 km, maar nu niet meer.
ik heb 5 jaar een 240 op LPG gehad ook met max 80% vulling nooit van dat rare gedoe gehad.
ik heb vroeger nog gereden zonder zo'n klep er in je batste hem 100% vol en rijden.
we gaan weer wat naar het koudere weer, ik ben benieuwt welke theorieen nu kloppen.
En misschien is er wel echt wat aan de hand, als ik er achter ben dan laat ik het weten.
Bedankt voor jullie commentaar en steun.
Gr John
 
 
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





