vloeistofniveau tank

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2009 09:26 #1076395 door Mathy van Nisselroy
vloeistofniveau tank is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hoi Techneuten,
ik heb sinds een paar maanden het volgende met mijn LPG tank van mijn Vialle G3.
ik krijg in mijn tank waar normaal 56 ltr in ging tussen de 8 á 12 liter minder in.
ik ben naar vialle geweest en die zeggen zet hem maar eens neer dan meten we wel wat aan de pomp.
nou betwijfel ik of het daaraan ligt want de lpg niveau meter die wijst gewoon aan dat er niets meer inzit.
ik vraag mij af of het aan de niveaumeter kan liggen, als die de pomp laat weten "de tank is leeg", dan zegt de pomp ok dan stop ik ermee.
Want de hoeveelheid die er in gaat als de tank leeg is verschilt wel een 4 tot 5 liter.
De afluiter bij het vullen is een mechanisch ding en die doet lijkt mij niet van de enekeer 8 liter minder en de andere keer anders omdat het mechanisch is Lijkt mij
Graag jullie gedachten hierover.
John

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2009 09:40 #1247263 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pomp?
Is dat verschil steeds bij DEZELFDE benzinepomp?
Ik ervaar dat ik de ene keer meer in de tank krijg dan de andere keer.Mijn Vialle AMS reed ik (want pomploos) helemaal leeg en bij de ene pomp ging er 78 liter in en bij de andere 83 liter (beveiliging was stuk, blijkbaar, want het was een 85 liter tank)Naar mij kan het dus ook liggen aan de vuldruk van de tankinstallatie aan de pomp (tankstation-pomp dus)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2009 11:15 #1247379 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bar-hangen

Baseman schreef : Ik ervaar dat ik de ene keer meer in de tank krijg dan de andere keer.

____________________
Dit herken ik ook, zelfs zonder interne pomp want ik rijd dampgas-injectie. Let even op de druk van de pompen waar je tankt. Mogelijk dat daar een verschil in zit. Ik meen dat ik boven de 7 bar tot het maximum kom. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2009 17:36 #1247416 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Temperatuur
Is volgens mij ook temperatuur afhankelijk

gas zet uit bij warmte [warm weer] dus past er minder in, en bij koud weer past er meer in

kan het fout hebben, maar lijkt me wel zo logisch

Gr,
Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2009 19:44 #1247425 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat het aan het vulstation
Dat het aan het vulstation kan liggen had ik nog niet aan gedacht.
Maar ik tank altijd bij het zelfde station en nou worden jullie allemaal jaloers voor 33,5 per liter.
ik tankte er ook toen alles nog normaal was.
ik heb er tussendoor een week of 6 geleden een keer gewoon 56 liter in gekregen en daarna was het weer minder.
die klep die er in zit tegen te veel vullen werkt die op druk of op het vloeistofniveau?
Als die op druk werkt kan het daar ook nog aan liggen maar als er minder in gaart moet ik dat ook aan de vloeistof meter kunnen zien.
Maar dat mijn vloestof meter eerst bijna leeg aangeeft en dan ineens na 5 minuten weer een liter of pakweg 8.
Dat is toch ook raar?
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2009 20:42 #1247432 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vlotterafsluiter
De afsluiter in je lpgtank is een vlotterafsluiter.Sluit dus af op vloeistof nivo.Het zou kunnen zijn dat de auto de ene keer bij het tanken iets scheef staat naar links en de andere keer weer iets scheef de andere kant op.Dit beinvloed de stand van de vlotter.Veel zal het echter niet zijn denk ik.Dat de lpi pomp uitvalt bij een laag lpg nivo is nieuw voor mij.Dat is dan zeker alleen bij de nieuwere lpi instalaties?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2009 21:14 #1247438 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Flinke (opvoedende) tik.
Ik heb met mijn eerste S90, waar LPI inzat, het in een extremere vorm gehad. Ineens ging er nog maar 4 a 5 liter in de lege tank. Met een flink stuk hout en dito hamer was een pedagogische flinke dreun op de gastank genoeg om de veerbelaste klep weer te laten doen wat ie moet doen, nl. afslaan op 80% i.p.v. blijven hangen op een ongewenst nivo. Dit op aanraden van de werkplaatschef van mijn vaste dealer, waarin ik al vele jaren zeer terecht een rotsvast vertrouwen in heb. Wellicht een weinig verfijnde methode maar zeer effectief. En ik heb er al vaker mensen die hetzelfde hadden mee kunnen helpen. Overigens: ik heb de auto nog anderhalf jaar gehad na de opvoedende tik en nooit heb ik er meer last mee gehad.
Wellicht is het het proberen waard.

Groeten, Jan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2009 21:14 #1247439 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic pomp
Heeft iemand een schema van de electrische installatie van LPG ????
 
Gr John

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2009 22:49 #1247746 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tik
Hoi Jan,
ik denk dat ik de opvoedende tik in het weekeide maar eens ga proberen.
Baat het niet het zal ook niet schaden, en terug slaan doet hij niet.
 
Gr John

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-09-2009 10:07 #1247756 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic overheen

Jerry schreef : Dat de lpi pomp uitvalt bij een laag lpg nivo is nieuw voor mij.

Ik lees er vast overheen maar zie het nergens staan ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD