vloeistofniveau tank
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
ik heb sinds een paar maanden het volgende met mijn LPG tank van mijn Vialle G3.
ik krijg in mijn tank waar normaal 56 ltr in ging tussen de 8 á 12 liter minder in.
ik ben naar vialle geweest en die zeggen zet hem maar eens neer dan meten we wel wat aan de pomp.
nou betwijfel ik of het daaraan ligt want de lpg niveau meter die wijst gewoon aan dat er niets meer inzit.
ik vraag mij af of het aan de niveaumeter kan liggen, als die de pomp laat weten "de tank is leeg", dan zegt de pomp ok dan stop ik ermee.
Want de hoeveelheid die er in gaat als de tank leeg is verschilt wel een 4 tot 5 liter.
De afluiter bij het vullen is een mechanisch ding en die doet lijkt mij niet van de enekeer 8 liter minder en de andere keer anders omdat het mechanisch is Lijkt mij
Graag jullie gedachten hierover.
John
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ervaar dat ik de ene keer meer in de tank krijg dan de andere keer.Mijn Vialle AMS reed ik (want pomploos) helemaal leeg en bij de ene pomp ging er 78 liter in en bij de andere 83 liter (beveiliging was stuk, blijkbaar, want het was een 85 liter tank)Naar mij kan het dus ook liggen aan de vuldruk van de tankinstallatie aan de pomp (tankstation-pomp dus)
- V700 register
- Nieuw lid
-
____________________Baseman schreef : Ik ervaar dat ik de ene keer meer in de tank krijg dan de andere keer.
Dit herken ik ook, zelfs zonder interne pomp want ik rijd dampgas-injectie. Let even op de druk van de pompen waar je tankt. Mogelijk dat daar een verschil in zit. Ik meen dat ik boven de 7 bar tot het maximum kom.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar ik tank altijd bij het zelfde station en nou worden jullie allemaal jaloers voor 33,5 per liter.
ik tankte er ook toen alles nog normaal was.
ik heb er tussendoor een week of 6 geleden een keer gewoon 56 liter in gekregen en daarna was het weer minder.
die klep die er in zit tegen te veel vullen werkt die op druk of op het vloeistofniveau?
Als die op druk werkt kan het daar ook nog aan liggen maar als er minder in gaart moet ik dat ook aan de vloeistof meter kunnen zien.
Maar dat mijn vloestof meter eerst bijna leeg aangeeft en dan ineens na 5 minuten weer een liter of pakweg 8.
Dat is toch ook raar?

- V700 register
- Nieuw lid
-
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Wellicht is het het proberen waard.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-

Gr John
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik denk dat ik de opvoedende tik in het weekeide maar eens ga proberen.
Baat het niet het zal ook niet schaden, en terug slaan doet hij niet.

Gr John
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik lees er vast overheen maar zie het nergens staan ?Jerry schreef : Dat de lpi pomp uitvalt bij een laag lpg nivo is nieuw voor mij.