Kan mijn 960 op G3?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2009 13:15 #1245163 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic welnee

barry82 schreef : Ik heb zelf ook een 960 uit 95 en zit ook al een tijdje te denken om er g3 in te doen,maar ik heb dus het zelfde ze zegen allemaal dat je veel storingen kan krijgen en dat je niet zal gaan betallen naar g3 maar naar gewoon gas.
 en als ik dan de vraag stel van wat zou het kosten om gas in te bouwen krijg je gewoon geen antwoord,dan is het van dat doen we niet ivm met storingen enzo vind het zelf erg lastig allemaal en twijfel erg wat ik nu moet doen.

storingen? Deze bakken lopen juist heel goed op LPG. Zoek maar even op deze site en je vindt een aantal prima adressen voor inbouw. Reken wel op meer dan 2000,= voor G3. Uiteraard is het wel wijsheid om te weten hoe jouw motor eraan toe is. Hoeveel heeft hij gelopen en hoe is ermee omgegaan en is hij goed onderhouden etc etc

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2009 22:02 #1245221 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic G3 Vialle gaat prima
<div></div><div>Mijn 965 uit augustus 1996 heeft in juni 2000 een Vialle G3-installatie gekregen.</div><div> </div><div>Toen was de stand 60.000 km. Op dit moment staat de teller op 432.000 en hij heeft altijd perfect op LPG gelopen.</div><div> </div><div>Ik kocht de auto in april 2005 en sindsdien zijn twee LPI-injectoren vervangen en de tankpomp. Dat laatste kostte 800 Euro, maar als je dat uitsmeert over al die kilometers...</div><div> </div><div>Groeten,</div><div> </div><div>Arthur </div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2009 23:33 #1245657 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic arthur , vandaag gebeld met
arthur , vandaag gebeld met gasboer
Word zws niks , er zit geen T in het chassisnr. en zowiezo moest de computer vernieuwd worden a 575 euro. Een 2ehands al G3 computer mag niet...
Wat een bureaucratisch landje, wie kent er iemand bij een gasboer die vriendje even wil zijn ';)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2009 07:48 #1245661 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic VSI, LSI, LPi

barry82 schreef : Ik heb zelf ook een 960 uit 95 en zit ook al een tijdje te denken om er g3 in te doen,maar ik heb dus het zelfde ze zegen allemaal dat je veel storingen kan krijgen en dat je niet zal gaan betallen naar g3 maar naar gewoon gas.
 en als ik dan de vraag stel van wat zou het kosten om gas in te bouwen krijg je gewoon geen antwoord,dan is het van dat doen we niet ivm met storingen enzo vind het zelf erg lastig allemaal en twijfel erg wat ik nu moet doen.

Eigenlijk zit je ivm de grootte van het inlaatspruitstuk van de 6 cilinders vast aan LPG injectiesysteem (dampgas als VSI of LSI of vloeibaar als LPi). Dat zijn de relatief dure systemen die voor G3 in aanmerking komen. Neem je een ouderwetse ringmixer installatie dan is de kans erg groot dat je vroeger of later een (serieuze) backfire krijgt. In het ergste geval brandt je motor/auto uit. Natuurlijk wel jammer als je met zo'n duur systeem geen G3 krijgt. Terwijl dezelfde systemen dat wel krijgen in jongere auto's van hetzelfde type.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC