740 uit 91 en G3 : kan dat ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2009 18:10 #1244415 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Neen.

rudiger schreef : .........zonder LMM zou ie volgens mij ookm nog op benzine moeten lopen zij heel slecht...

Onder 'lopen ' versta ik, het zelfstandig in stand houden van minimaal stationair toerental of (gebrekkig) rijdbaar.
Met een kapotte LMM is dit absoluut niet het geval.Zonder het gaspedal ver in te trappen is ie niet te starten en op benzine kapt ie er domweg mee, als je hem uberhaupt al aan de gang krijgt.
Ik zou een moeten meten aan de oude die ik heb, of je hem kan vervangen voor een normale weerstand, je hebt hem immer maar nodig om te starten, dat ie dan een beetje te rijk loopt, gedurende die paar seconden, is hooguit met warm blok vervelend.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• J.S. Duursma
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-08-2009 23:06 #1244434 door J.S. Duursma
Beantwoord door J.S. Duursma in topic G3
Beste Rudiger,
Mijn 760 uit 1985 kreeg eind vorig jaar na de inbouw van een Vialle LPG-systeem tot mijn grote verrassing een G3-goedkeuring, volgens de inbouwer omdat de emissie aan de G3-normen voldeed. Belastingtechnisch heb ik er maar 1,5 jaar plezier van, maar toch 
Jan 

• Marc van der Marek (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-08-2009 15:53 #1244496 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Noodloopregeling
Als je stekker van de LMM loshaalt en dan start zou-ie moeten gaan lopen (maar reageert niet heel soepel op het gaspedaal en loopt ws. wat te rijk). De computer gebruikt dan het toerentalsignaal om de hoeveelheid in te spuiten brandstof te berekenen.
Als deze noodloopfunctie tenminste niet door de gasinbouwer om zeep is geholpen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2009 17:13 #1244501 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waar?

Marcmarel schreef : Als je stekker van de LMM loshaalt en dan start zou-ie moeten gaan lopen (maar reageert niet heel soepel op het gaspedaal en loopt ws. wat te rijk). De computer gebruikt dan het toerentalsignaal om de hoeveelheid in te spuiten brandstof te berekenen.
Als deze noodloopfunctie tenminste niet door de gasinbouwer om zeep is geholpen.

Kun je me aangeven, waar deze noodloopregeling wordt vermeld en waar deze regeling technisch wordt iotgelegd?Graag het nummer van het manual en bladzijde, want daar wil ik wel meer van weten.
Zo werkt het namelijk niet, in de practijk.

• Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-08-2009 20:21 #1244514 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Geen bronvermelding helaas,
Geen bronvermelding helaas, ik heb het ergens van Brickboard, "limp home mode" heet het daar. Bij mijn broertjes 240 uit 1991 (B230F) werkte het precies zo. Stekker eruit, starten, loopt beetje rokerig e.d. maar wel rijdbaar.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2009 22:14 #1244529 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wel gas en niet benzine
Het lijkt er bij ons op dat de computer de brandstofrelais niet aanstuurd. Computer dan kapot vrees ik. Er moet een by-pass mogelijk zijn om het signaal toch naar het brandstorrelais te krijgen, heb ik gehoord, maar weet iemand misschien welke doorverbinding ik dan moet maken?

Kan ik nu wel of niet de LMM eruit laten? De LMM is zo te zien aan de draden nog heel, maar kan ik deze ook doormeten?

Omdat de computer het niet doet, kan ik niet via het kastje uitlezen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2009 23:28 #1244543 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LH2.4 en EZ116K

jolande schreef : Omdat de computer het niet doet, kan ik niet via het kastje uitlezen.

Je hebt er als het goed is twee, lijkt me sterk dat ze beide overleden zijn, niet?Zowel in aansluiting 2 als 6 moet je dmv de knippercodes iets kunnen uitlezen.
Deze pagina's gevonden: <a href="/node/12449">Overzicht storingscodes voor 700 en 900 serie.</a>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2009 00:02 #1244546 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic G3 in een 7 serie

Jan Duursma schreef : Beste Rudiger,Mijn 760 uit 1985 kreeg eind vorig jaar na de inbouw van een Vialle LPG-systeem tot mijn grote verrassing een G3-goedkeuring, volgens de inbouwer omdat de emissie aan de G3-normen voldeed. Belastingtechnisch heb ik er maar 1,5 jaar plezier van, maar toch 

Jan 

Wow Jan,misschien moet ik dan nog eens met mijn inbouwer gaan praten. Toen het LPG werd ingebouwd had ik nog de toevgoeging K6 op mijn kenteken. Daarna is dat gewijzigd in U9 zoals <a href="/node/21270" target="_blank">elders </a>op de site te lezen. Toen ik mijn kenteken liet veranderen bij RDW en ik vertelde dat ik nu voor g3 ging vertelden ze me dat me dat nooit zou lukken.  Ik wil wel de naam van jou LPG inbouwer. Als hij me kan garanderen dat ik de G3 goedkeuring kan krijgen heeft hij een klant erbij !
 Groeten Rudiger

• Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-08-2009 12:38 #1244566 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Over de camper: het
Over de camper: het brandstofrelais is rechthoekig en wit en hangt ws. in de buurt vd zekeringskast. Er zitten twee relais in. Eén klikt aan als je het contact op ON zet (stroom naar ECU en AMM) en de ander klikt aan als de (start)motor draait (stroom naar de pompen en de rest van het injectiesysteem). Een manier om de tweede klik van het het relais te omzeilen is de linkerkanten van zekering 4 en 6 met elkaar te verbinden (beschreven in Haynes Volvo 240 series).
Oh, dit is voor de 240 zekeringskast maar voor de 740 is vast een vergelijkbare manier.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2009 12:53 #1244570 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet helemaal
Volgens mij klopt dat niet helemaal, de brandstofpomp(en) gaan al draaien als je m op contact zet.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC