740 uit 91 en G3 : kan dat ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2009 14:58 #1075809 door V700 register
740 uit 91 en G3 : kan dat ? is gemaakt door V700 register
wij hebben een volvo 740 motor ingebouwd in een camper en hebben daarna gas ingebouwd. Dit is een G3 installatie en de computer hiervan geeft telkens storing: de auto pingelde tussen gas en benzine heen er weer, met als gevolg dat we back-fire hebben gehad. daarna wilde de auto niet meer op benzine rijden. kan de originele computer nu kapot zijn?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2009 15:01 #1244392 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Onduidelijk verhaal
Je verhaal komt niet heel duidelijk op mij over. Kun je aangeven wat voor 740 motor je hebt (een B230xx denk ik ?, wat staat er op de plaats van die xx ?) en wat voor LPG installatie je hebt ? G3 is iets wat op kenteken staat en zegt verder helemaal niets over het merk en type LPG installatie. Kunnen wel 4 verschillende zijn. Bij een backfire denk ik eigenlijk meteen al aan een niet-G3 systeem.Waarschijnlijk is door de backfire een slang losgesprongen waardoor hij niet goed (of is het helemaal neit meer ?) wil rijden ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2009 15:17 #1244393 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG
De motor is volgens mij een B200F. De gasinstallatie is een OMVL R90E die we zelf onder en ingebouwd hebben. Na de back-fire bleken inderdaad wat slangen losgeknapt te zijn, maar die zijn inmiddels allemaal weer gemaakt. De relais van de brandstofmotoren komen niet in. Ook een nieuw relais biedt geen oplossing. Op gas rijdt de camper wel, maar ik wil niet naar Frankrijk op vakantie zonder benzine mogelijkheid.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2009 15:20 #1244394 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aansturing
Bedoel je dat de benzine injectoren geen brandstof geven ? En met "relais" bedoel je het relais dat door de gascomputer wordt aangestuurd en het signaal naar de benzine injectoren in- en uitschakelt ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2009 15:21 #1244395 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waar?
Waar staat die campert ergens, gebied/plaats/postcode, zie maar, maar ongeveer.
Een 740 met G3 kan, maar is onwaarschijnlijk.G3 zegt inderdaad niets over  het type installatie, maar ik vermoed dat je er een Vialle AMS op G3 in hetbt zitten, dat is een van de weinige die en G3 keur kan hebben op je kenteken, én last heeft van backfires.
Als ie op benzine niet meer start, of heel slecht loopt, na een backfire, zou ik inderdaad ook vacuumlekken (gaten in je inlaat, na de luchtmassameter) gaan zoeken.
Vanaf de LMM tot aan het inlaatspruitstuk moet alles dicht zitten, een kleine scheur of opening is al desastreus.LMM zelf kan nav de backfire ook gewoon stuk zijn, ze kunnen niet zo goed tegen vlammen.
Dus, plaats en type gasinstallatie is effe handig om te weten, als je zo vrij wil zijn?
Overigens moet de auto wel starten, als je het knopje van GPL-LPG ingedrukt houdt. Dan start ie op gas, onder voorbehoud dat het inderdaad een AMS installatie is.Zoek maar eens op Vialle AMS, dan weet je waar je naar moet zoeken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2009 15:23 #1244396 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sneller typen.
Ik moet sneller typen, zie ik, excuses.
OMVL R90 loopt wel op gas en niet op benzine?
Ik zet mijn kansen op een defecte LMM, voor 98%. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2009 16:25 #1244402 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wel gas en niet benzine
De camper staat bij ons in de tuin in Hengelo (O)

Hoe kan ik controleren of de LMM kaduk is? Overigens, met relais bedoel ik de brandstofrelais. De schakeling van het gas hebben wij zo aangepast dat de auto wel rijdt op gas. Hij wil echter niet starten op benzine. De pompen doen het wel.
Doet een auto het zonder LMM helemaal niet? of alleen zeer onregelmatig?
Wij hebben een OMVL R90E ingebouwd. (tenminste, daar heb ik papieren van) Geen vialle oid.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2009 16:41 #1244405 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Normaal
Normaal gesproken zit er in de 740 bij de veerpoot aan bestuurderskant een kastje met een pennetje met een draadje eraan. Dat pennetje kun je in een aantal gaatjes steken, als de benzinecomputer een fout heeft opgemerkt laat hij dat zien aan het knipperen van een lampje. Er zijn 3 posities, 1-1-1 betekent dat alles OK is. Elk "cijfer" bestaat uit het aantal malen oplichten van het lampje met korte tussenpozen. Tussen de posities zit een lange pauze. Maar ik begrijp dat de motor niet meer in een 740/940 zit maar is overgezet naar een ander voertuig ? Zit dat kastje er nog bij en werkt het ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2009 16:53 #1244409 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kastje
Ja, het kastje zit er nog en moet ook werken. Dwz: als je op het knopje drukt krijg je 1x een rood signaal. en 3 sec ingedrukt houden maakt geen verschil.

Onze garage heeft destijds ergens bij het relais naar de brandstofpompen een doorverbinding gemaakt met en de LMM, en dat uitleeskastje en het relais voor de aansturing van de inspuitingen. Toen we echter na het backfire weer bij ze kwamen, wisten ze ineens niet meer waar dat voor geweest was. de verbinding was tussen de signaaldraden van de computer (op nr 9 aangesloten volgens tekening) ik heb het idee dat de stuurdraden vanuit de computer geen sturing geven. Kan dat?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2009 17:58 #1244414 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 740 g3
Ik heb een 740 uit 1988 met een OMVL G3 goedkeuringswaardige installatie. Helaas is dit type auto nooit ter G3 goedkeuring voorgedragen door de importeur en zal, tot zover mij momenteel bekend, een volvo 740 nooit een G3 op kenteken krijgen.
Technisch gezien werkt het dus bij mij uitstekend. In het begin enkele backfires gehad die na vervanging van de eindtrap niet meer voorgekomen zijn... De LMM is wel een kwetsbaar onderdeel maar zonder LMM zou ie volgens mij ookm nog op benzine moeten lopen zij heel slecht...

Groeten Rudiger

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC