Wel of niet laten reviseren van Vialle LPi pompen ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2009 21:52 #1243713 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dan heb jij
een snellere dan ik in mijn 2  940's had/heb! Als het zo snel gaat, heb ik er ook geen probleem mee!
Ik heb altijd begrepen dat het niet goed was.....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2009 21:47 #1243845 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Concreet?!
Bij aflevering (357.500) van mijn Volvo bleek de LPi defect, en is er een revisie tank ingekomen. Zou toen iets van 2500 gulden gekost hebben, maar niet voor mij dus.
Inmiddels heb ik er meer dan 400.000 kilometer mee gereden, dus ja, reparatie lijkt er aan te komen.
Maar wat kost nu het vervangen van de pomp, en wie doet het goed?
Lees het graag!
JohnPeter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2009 21:28 #1244020 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Concreet? Even contact
Concreet? Even contact opnemen met Wytze; die heeft mij naar een meneer gestuurd (een grote rivier in nederland is al naar hem genoemd :) in het mooie limburg en die heeft er voor € 200,00 een gereviseerde pomp ingezet die het ondertussen alweer 60.000 km waar maakt. Mocht ik weer problemen hebben dan durf ik zo'n revisiepomp wel aan.

• F.P.A.M. Schmiermann
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2009 22:02 #1244028 door F.P.A.M. Schmiermann
Beantwoord door F.P.A.M. Schmiermann in topic Gereviseerd
Ik ben een paar maanden terug naar hetzelfde adres geweest in Limburg. Aldaar hebben we er een tank met gereviseerde pomp ingelegd. Ben nu  zo'n 10.000km verder en heb nog geen spijt. De oorspronkelijke pomp heeft er overigens zo'n 450.000 km over gedaan om bijna helemaal versleten te zijn. En dat was het oude type.
Er blijkt overigens ook een verschil te zitten in de aansturing van de het oude type en nieuwe type pomp. Daarvoor moet er iets in de bedrading aangepast worden. Er zouden twee draden omgewisseld moeten worden (op straffe van een kapotte LPE). Als iemand daar het fijne van weet houd ik me aanbevolen
Frans

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2009 23:00 #1244035 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lekker....
Limburg....!
Kan ik er op wachten of moet ik meteen een vakantiereis gaan boeken? Misschien dat Wytze iemand in het Noord Oosten van ons mooie land kent :O
In elk geval bedankt voor de info!
JohnPeter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2009 23:01 #1244036 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lekker....
Limburg....!
Kan ik er op wachten of moet ik meteen een vakantiereis gaan boeken? Misschien dat Wytze iemand in het Noord Oosten van ons mooie land kent :O
In elk geval bedankt voor de info!
JohnPeter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2009 21:14 #1244115 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor het geld dat je
Voor het geld dat je bespaart kun je wellicht een leuk weekendje weg plannen. En ja, ik kon erop wachten...maar dat moet je verder maar lekker zelf uitzoeken door gewoon langs genoemde weg contact met meneer op te nemen. Of niet natuurlijk...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2009 12:26 #1244165 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
en misschien ook nog een upgrade naar G3? Bericht naar Wytze verstuurd, hoop dat hij snel reageert want ik verbuik of heel weinig gas (12 liter voor 250 km) of de tank loopt niet meer leeg. Straks controle (misschien was de pomp defect), maar inmiddels wel met 40 liter benzine de tank volgegooid. Autobahn Polizei houdt niet van lege tanks :)
Zal jullie op de hoogte houden !
Groetend
JohnPeter
772.400 kilometer onder de wielen en 415.000 kilometer gereden met de LPI tankpomp :O

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2009 12:31 #1244167 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vreeemd
1 op 12.5 op LPG ga je denk ik niet halen. Misschien alleen als je heel lang achter elkaar 90 km/u rijdt. Maar als je zo weinig LPG verbruikt: waar loopt je motor dan op ? Niets opgevallen ? Misschien getankt bij een duitse pomp met lagere druk waardoor er minder in ging ?Overigens, met alleen een andere pomp kom je niet naar G3. Daarvoor heb je een nieuwe computer nodig.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2009 13:43 #1244172 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt
Maar zo'n computer plus pomp reparatie zijn samen kennelijk nog goedkoper dan een nieuwe pomp/tank combinatie. Tenzij de oude tank geen stoomwezen goedkeuring meer heeft.
Had ongeveer 250 kilometer gereden en kreeg iets van 8 liter gas in de tank;heb daar vaker getankt, maar dat was geen probleem. Wie weet valt het mee, en hadden ze daar een storing. Dan zal ik in de tweede tankbeurt vandaag iets van40 liter kunnen tanken (80 km gereden...) Ik ben benieuwd!
Bedankt!
JohnPeter

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC